Camping Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Mephisto
Mountainbiker

Post by Mephisto »

3 maal was exact het aantal keer dat ik er ondertussen ben geweest :lol:

Internet hier gaat niet al te vlot en dat zorgt blijkbaar voor problemen.
kjiratsiekoedel
Mountainbiker

Post by kjiratsiekoedel »

We gaan pas om 1900 uur rijden uit NL. Dus een 3 uur later zijn we in houffa. Om 22:00 lijken de mij de meeste recepties wel dicht? of zouden we nog binnen kunnen komen?
Mephisto
Mountainbiker

Post by Mephisto »

Geen probleem voor de camping waar ik het over heb. Je kan reservereren door gewoon even te telefoneren (Ze spreken er nederlands).

Als je dat niet doet kan je ook gewoon arriveren, je een plaatsje zoeken voor de nacht en je de volgende dag aanmelden.

Normaal vind je altijd wel ergens een plaatsje aangezien de camping vooral voor korte verblijven word gebruikt.
kjiratsiekoedel
Mountainbiker

morgenavond gaan we op pad.

De campings op 't lijstje.
-Du Viaduc
-CP Buitensport
-Moulin de Rensiwez

Met dit lijstje komen we vast wel aan een plekje. Mijn bevindingen volgende week :)
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

kjiratsiekoedel wrote: Mijn bevindingen volgende week :)
Ik kijk er naar uit.....
Wij gaan met onze club in september ook Houffa eens ontdekken.
(in principe gaan we in augustus eerst nog eens op "camping-verkenning")
kjiratsiekoedel
Mountainbiker

Net terug, moe en voldaan. In 3 dagen route 1, 3, 4, 5 en 6 gedaan.

Camping: Du Viaduc
Prima camping, no nonsense, niet duur (3 dagen voor 48 euro voor 2 man, tent, auto, 6 douchemunten (à 1,20/stuk) ). Op 't trekkersveld gestaan. Niet overal even waterpas ;). Douche&toilet zijn OK. Fiets schoongemaakt in de Ourthe.

Dinsdag: route 4 (40km) & route 5 (28km)
Woensdag: route 3 (35km) & route 1 (18km)
Donderdag: route 6 (21km)

Route 4: mooi, lange tocht, niet technisch, lange klimmen, mooie afdalingen, kuitenbijter, mooi.
Route 5: ... weet niet meer
Route 3: erg lekker, technisch, mooie afdaling
Route 1: als uitrijdertje in de avond gedaan. Niet technisch, wel erg mooi door 't land heen fietsen terwijl de zon over de heuvels schijnt.
Route 6: 't had geregend, de meest technische. Had langer mogen zijn, smaakt namelijk naar meer!

Mooiste routes: 6 & 3

Bloso: erg goed aangegeven allemaal. Als je een tijdje geen bordje ziet, dan weet je dat je fout zit en kan omdraaien. Alle bordjes staan er nog. De kaart is (bijna) niet nodig om te hebben.

Dorp: Houffalize is een klein dorpje. Niet veel te beleven, zelfs niet aan restaurantjes, ijsboeren, etc. Beetje karig. De supermarkten (Spar & Delhaize) zijn opvallend duur.

Conclusie: Top. La Roche is denk ik iets (klein beetje) mooier. Leuker dorp en iets (klein beetje) technischer in klimmen en dalen. Maar als je naar Houffa bent geweest hoef je je daar zeker niet voor te schamen.
Post Reply