12/08/07 Verviers 45 - 105 km l'Ardenne Bleue Open Trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Birota
Mountainbiker

Post by Birota »

Hey, ook ik heb al een tijdje ingeschreven voor dit evenement! Kijk er al naar uit :bounce:

Ik voorde de betaling echter reeds enkele weken geleden uit, maar op de site van chronorace staat nog geen enkel geveven van mij te vinden, niet in de deelnemerslijst en dus ook niet betaald. Normaal zouden ze de 15e juli beginnen met de controle van de inschrijvingen, nog iemand in dit geval? Of stuur ik best eens een mailtje? Alvast bedankt en misschien tot dan.
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

zal er ook zijn, maar dan wel als supporter/toerist van menig BB'er die deze zullen afbollen! De korte rit had ik nochtans héél graag gedaan maar een val op de kluis heeft daar anders over beslist... min. 6 weken niet op de bike wegens een stomme polsbreuk! ](*,)
g*dv*rd*m**
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Re: verkenning parcours

Post by long fellow »

sisse wrote:Lowie,Luc en Bart vriendelijk bedankt dat ik mocht meebollen (het was een prachtige dag!).
Wat een parkoer,zelden zo een opeenvolging van klimmen en vooral zware afdalingen meegemaakt (dikwijls met een ei in mijn broek gezeten in de afdalingen).
Ik denk dat dit echt wel het parkoer is waar je met een lichte fully het verschil kunt maken.
Met sportieve groeten,Francis
In welke weersomstandigheden hebben jullie het parkoer verkend?
En welke bandenkeuze zou je aanraden bij droog of natter weer??? #-o #-o
sisse
Mountainbiker

12/08/07 Verviers 45 - 105 km l'Ardenne Bleue Open Trophy

Post by sisse »

Hoi long fellow,
Wij reden zondag bij zeer warme temperaturen,ik denk dat het rond de 30°C was.
Veel modder moet je op het parkoer ni verwachten,het is konstant een harde ondergrond met stenen in alle maten!
Er is tussen km 70 en 80 wel een zeer zware modderstrook van een +- 250 meter waar het zeer moeïlijk fietsen is (dat zal voor mij op de dag zelf te voet te overbruggen zijn,lopen zal ik dan al ni meer kunnen).
Banden ik had vooraan een Albert en achteraan een Smart Sam van Schwalbe liggen maar mij hoor je ni zeggen dat deze de beste keuze is.
Ik denk dat je je banden keuze best afstemd op een harde ondergrond.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Ik dacht dat mijn compjoeterke een beetje tilt was geslagen, maar controle achteraf van weerstations in de omgeving gaven het toch gelijk. Vanaf 14 uur stegen de temperaturen in de Vesdervallei tot 34,7°C - en wel degelijk in de schaduw - en in de bossen rond een hoogte van 400 m 32°C. We waren wel degelijk in het heetste kot van België aan 't biken! Gelukkig waren we nog met hittebestendigen op pad.
Bandenkeuze : het blijft zo iets persoonlijks, en met de zo verscheidene ondergronden, zou ik het ook niet echt weten. Echte modder-ploeter-stroken zitten er inderdaad zeker niet in. Misschien zijn 2.25 banden hier nog niet zo slecht.
Guest

verviers

Post by Guest »

hoi gasten,

mss een domme vraag maar ik heb onlangs de 65 km van raid des haute fagnes gereden in Malmedy. Is Verviers eigenlijk zwaarder of te vergelijken met dit parcours?
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Niets in Belgie is vergelijkbaar met de eerste 40 km van het parkoers van Verviers. Die zijn loodzwaar en zeer technisch.
Nadien is het parkoers vergelijkbaar met Malmedy en Ardennes Trophy.

Verviers is voor mij het veruit mooiste parkoers van Belgie, maar spijtig genoeg zal het dit jaar overspoeld worden door een teveel aan bikers, net zoals bij die andere grote raids.
Barny
Mountainbiker

Post by Barny »

Biestie1 wrote:Niets in Belgie is vergelijkbaar met de eerste 40 km van het parkoers van Verviers. Die zijn loodzwaar en zeer technisch.
Klopt,
Zelfs in de afdalingen recupereer je niet, ze zijn zo trickie dat ze volledige concentratie eisen. en ik durf me zonder :oops: een betere daler noemen.
Als je hier niet voldoende doseert worden het echte "killing fields" en betaal je een zware tol voor de resterende 65 ook niet te onderschatten kilometers.
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

Als ik dit allemaal lees zal ik mijne fully maar terug in orde maken. Deze was wat in onbruik geraakt door een een carbon hardtail aan te schaffen die 3 kg lichter is. Zelfs de RDHF met mijn HT gereden. 3 kg lichter of een veel comfortabelere fiets. Aan de meet worden de prijzen uitgedeeld. 't Wordt dus de fully met een iets bredere voorband en een 2.1 achterband.
olike,xcluzivteam
Mountainbiker

Post by olike,xcluzivteam »

heb me dus ook ingeschreven maar wat zijn dus de beste trainingen om de 105km te rijden?mag ik tussendoor om mijn conditie nog hoger te leggen gaan lopen?
Post Reply