Oosterzele - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Bulchman
Mountainbiker

Oosterzele - Bloso

Post by Bulchman »

Den 31 oktober de drie lussen gereden te Oosterzele. De bepijling over de 3 lussen valt dik tegen. #-o Vooral in de dorpskernen zijn ze spoorloos of hangen ze veel te laag.(geparkeerde wagens hinderen het zicht). Zeer veel asfalt ong. 75% en 25% offroad. [-X Offroad in Oosterzele is zand (nu modder) en landweggetjes. Geen enkele s-track, een leuk klimmetje of technische stukjes zijn te bespeuren. Spijtig in zo'n mooie omgeving. Een route dus voor de vt4 mediamadammen. :D
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

ben van daar en het is echt rampzalig... :oops: nochtans liggen daar een paar schoon paadjes... ma ja, waarschijnlijk geen toesteming van de eigenaars en al of weten ze zelf nie da ze er liggen :D ...

er is daar o.a. een bos naast de mtb route (op het blauwe deel)... daar waar er dan eens zo een 300 meter bergaf in bos (geen echte afdaling) inzit en dat bij een steengroeve uitkomt... juist daarvoor ligt er een bos met in het midden precies een 'zak' in... allemaal korte hellingen van +- 5 meter hoogteverschil en ongeveer 40-45% steil... groot is het niet... maar is wel fun om daar wa te 'spelen'... ma ja, ge moet et weten waar m ligt eh... ik wil anders wel eens een plannetje zetten, voor als er zijn die die route nog eens rijden, om ff in da 'bosje' te gaan...

kzou eigenlijk wel eens een voorstel willen doen naar de schepen van sport om de route te veranderen... zou da mogelijk zijn? of is da bloso die da volledig uitstippelt?
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Ik heb hem laatst in juli nog gereden. En er ontbreken inderdaad een paar pijltjes. Maar met de kaart bij de hand lukte het wel om er aan uit te raken. Ondertussen weet ik de ontbrekende pijltjes uit het hoofd staan en rij ik de route vlotjes af. Ik moet wél werken tijdens de week, dus jullie vergezellen zal niet lukken. Moesten er vragen zijn omtrent ontbrekende pijltjes je mag altijd eens vragen.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Een kaart vind je op www.mountainbike.be --> vaste routes
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Op www.mountainbike.be kan je inderdaad routes afprinten. Die vind je ook op www.bloso.be maar dan moet ge wat zoeken. Ik weet dat er een pijltje ontbreekt in gijzenzele, net nadat ge de steenweg bent overgestoken, lang stuk bergaf, baan oversteken en dan na 500m rechts. Daar ontbreekt een pijltje, als je rechtdoor blijft rijden, rijdt ge door tot aan de autosnelweg. Ik denk dat er ook eentje ontbreekt in oosterzele, nadat je de steenweg bent overgestoken(aan de lichten) ga je linksaf richting balegem en dan na 500m net voor een huis rechtsaf, het bos in. De rest is op de rode route denk ik. Daar ontbreken er ook nog een drietal.
Veel plezier morgen
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Gisteren de route van Oosterzele nog eens gereden. Groot was mijn vreugde toen ik merkte dat de ontbrekende pijltjes aangebracht waren. Meer zelfs, hier en daar werden er een paar extra gehangen. En waar moeilijk zichtbaar werden ze op een witte achtergrond aangebracht. Er zit ook een nieuwe lus in, in oosterzele. Op weg naar Balegem, neem je eerst een klein klimmetje gevolgd door een leuke afdaling. Goed voor zowat 1.5km extra off-road.
Ik kwam toch met een goed gevoel terug thuis.
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Zit er daar in de buurt van Gijzenzele ook geen nieuw stuk in?

Ik heb deze route vandaag nog eens gereden.
Daar in de buurt heb ik nu een stuk van zo'n 2a3 km gereden dat ik anders nog nooit gereden had. Ofwel is dat stuk ook nieuw, maar daar ben ik niet zeker van. Ofwel is dat een lusje dat ik vroeger door de wat mindere bepijling zonder het te weten afsneed.

De route lag er vandaag zoals wellicht wel te verwachten kurkdroog bij.

Toch nog op 2 plaatsen verkeerd gereden,

- net voor het punt waar je de wetterse steenweg voor de eerste keer moet oversteken. Ergens een pijltje naar links gemist denk ik.

- In de buurt van cafe central, in Oosterzele centrum. Daar heb ik het pijltje dat naar links wees verkeerd geinterpreteerd. Je moet daar eigenlijk tot aan het pijltje rijden en dan het paaltje volgen tussen 2 muurtjes door.
Brainiac
Mountainbiker

Post by Brainiac »

Het enige nieuw stuk is de 1,5 km off-road die bieste beschrijft. Vroeger werd daar onmiddellijk naar links afgeslagen richting Balegem, nu rij je een klimmetje omhoog richting Oosterzele.

De route is werkelijk perfect bewegwijzerd. 'k Rij ze minimaal 1x per week, het enige 'saaie' stuk is de rode lus.
Herder Ben
Mountainbiker

Post by Herder Ben »

Gisteren tijdens Heusdenkoers toch nog mijn dorp uitgeraakt voor een mountainbike ritje Bloso Oosterzele. Ik fiets eigenlijk tot in Gijzenzele waar ik of rood of groen neem. Deze keer groen met aansluitend blauw en rood tot ik opnieuw in Gijzenzele passeer waar ik opnieuw richting Heusden ga. Goed voor 49km.

Het was de eerste keer dat ik de blauwe lus van Oosterzele fietste; was me dat een grote teleurstelling [-X ! Dit moet het grootste cyclo-parcours zijn van alle bloso mountainbike parcours die ik al ooit gereden heb. Ik denk ongeveer 5% off-road. Voor mijn part mogen ze deze lus schrappen van de ronde. Dit is geen mountainbike parcours waardig. Ik begrijp dit niet?! Op zich is het een mooie lus met veel kleine heuveltjes, maar als mountainbiker wil ik steentjes, zand, putten, ... onder mijn wielen ...

De groene en rode lus hebben wel een hoger off-road gehalte. Gelukkig maar. De bewegwijzering is wel 100% in orde. Ik heb de indruk dat er heel veel nieuwe pijltjes zijn bij aangebracht. Ik ben geen enkele keer verkeerd gereden, woeha =D>

Allez, volgende keer steek ik van groen Oosterzele door naar groen Sint Lievens Houtem om op die manier die blauwe van Oosterzele niet te moeten doen.

Met veel road en zonder diep te gaan: 49km - 25,1 km/h

Gegroet
Herder Ben
http://www.herders.be
Brainiac
Mountainbiker

Post by Brainiac »

Als je dan toch veel kilometers wilt afleggen, neem dan de verbinding naar St.-Lievens Houtem (blauw er ook bijnemen, is het mooiste stuk).
Wanneer je terug op groen komt in de buurt van de N42 (een paar km na het stuk kasseien op de route St.-Lievens Houtem), neem dan links richting N42. Dan kom je ongeveer uit ter hoogte van "Het Parkske".
Steek daar de N42 over en dan kom je terug op de blauwe route van Oosterzele, maar nà de x km asfalt die je krijgt aan het begin van blauw.
Je komt hier op blauw in de buurt van "De Steenput", waar je naar links richting steengroeve gaat. (aan de rechterkant vind je het boske van de toertocht terug, maar dat schijnt privé-terrein te zijn).

BTW, afgezien van het asfalt in het begin, vind ik blauw wel wat plezanter dan rood.
Post Reply