22/07/2007 - Waasmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Emtiebie
Mountainbiker

22/07/2007 - Waasmunster

Post by Emtiebie »

Het wordt dit weekend niet zo fantastisch weer :(

Da's dus nog een reden om naar Waasmunster te komen mtb'en :P (zanderig-droog parcours, weet je wel), naast de vele andere:

2 afstanden: 25 en 46 km

veel singletrackskes

een paar cuestahellinkjes (vooral op het einde)

een schoon technisch stukje (nee, niet omwille van bezaaid met stenen, maar wel omwille van het supersingletrackgehalte overlangs de E17-helling)

bevoorrading op het midden van het parcours met onder andere Extran

afspuitstand en douches door brandweer

in het kader van Statiekermis, waardoor je onder andere ook nog kan meedoen of genieten van een paardenmenwestrijd of 's avonds de Sterkste man van Waasmunster of The Lords coverband of ...

Tot zondag!
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

Ik ga er heel waarschijnlijk ook bij zijn... altijd plezant om te rijden in mijnen hof...

Ook altijd puike organisatie door Just Ridin...
Last edited by B-artiest on Mon 16 Jul 2007 18:02, edited 1 time in total.
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

Normaal ook van de partij, 't is te hopen als ik op weg ben naar Waasmunster weer niet op mijn bek ga en met een pijnlijke schouder zit, denk dat ik deze keer een andere weg ga nemen.
Hopelijk tot zondag.
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Wie weet kom ik ook af.
Dat is een streek die ik niet echt goed ken.
Het wordt dit of Wijgmaal(wat wel bekender is bij mij)
de speer
Mountainbiker

Post by de speer »

is het bergelijkbaar met sinaai van voorbije zondag ?
Emtiebie
Mountainbiker

Post by Emtiebie »

Wij van Just Ridin' vinden natuurlijk van niet. 't Is veel beter! :-D

Even het volgende: Waasmunster heeft het geologische geluk om een groot deel van de noorderhelling langs de Durmevallei te bestrijken. Dat heet een 'cuesta'. Op die manier fiets je langs de Durme op zo'n 10 meter en boven op de cuesta op rond de 45 meter.

We hebben in het parcours dus wat hellinkjes kunnen steken.

Bovendien bestaat die cuesta hoofdzakelijk uit zandgrond en dat zorgt bij lange droogte voor een aantal mulle en zeer lastige stroken, maar bij het kwakkelweer van de laatste tijd voor een zeer goed berijdbaar parcours.

En er zijn nog wel wat goede redenen. Maar kijk vooral naar de praktijk: tijdens het jaar passeren heel wat tochten vanuit omliggende gemeenten toch gauw eens langs Waasmunster (voor de singletrackskes in de bossen, voor de hellingen, voor de Durmeoever, ...). Maar niemand is in staat (of durft het ethischerwijze aan) om zijn volledige tocht op grondgebied Waasmunster uit te zetten. Niemand, behalve wij dan.
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Tja,Waasmunster is het Waaslandse mtb mekka. :wink:
Dus allen daarheen.Ik jammer genoeg niet.Wegens knieproblemen nog out tot eind september.
Veel succes aan de anderen.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Emtiebie wrote:
Bovendien bestaat die cuesta hoofdzakelijk uit zandgrond en dat zorgt bij lange droogte voor een aantal mulle en zeer lastige stroken, maar bij het kwakkelweer van de laatste tijd voor een zeer goed berijdbaar parcours.

En er zijn nog wel wat goede redenen. Maar kijk vooral naar de praktijk: tijdens het jaar passeren heel wat tochten vanuit omliggende gemeenten toch gauw eens langs Waasmunster (voor de singletrackskes in de bossen, voor de hellingen, voor de Durmeoever, ...). Maar niemand is in staat (of durft het ethischerwijze aan) om zijn volledige tocht op grondgebied Waasmunster uit te zetten. Niemand, behalve wij dan.
Amen to that.Mannen van Just Ridin' weten elk jaar zeer goede tt's uit te zetten.Ook qua organisatie merk je dat je met bikers te maken hebt.Zoek anders maar eens in het tt-archief :wink: naar reacties van voorbije tochten.Niks te vergelijken met Sinaai :wink: .Enigste punt is het 'fileprobleem'..das de keerzijde van het succes.Ik ben waarschijnlijk met Bulls-Eye en mss Dickie op de afspraak .

Zit er trouwens een gratis pannekoekske bij ? :lol:
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

P° wrote:Ik ben waarschijnlijk met Bulls-Eye en mss Dickie op de afspraak .

Zit er trouwens een gratis pannekoekske bij ? :lol:
Yep, count me in :-D Ene langs waar rijden we zelfde weg als naar Sinaai #-o #-o
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

ze zullen daar wel nog een pak werk hebben om er voor te zorgen dat je overal door kan, want door die storm van maandag ziet het er lief uit op sommige plaatsen hoor

maar ik heb gezien dat ze volop bezig zijn met zagen, kappen etc dus 't zal wel in orde komen :wink:
Post Reply