Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

't parcour ligt er supersnel bij momenteel,
en goed berijdbaar, zelfs de afdaling achter de vliegtuigradar is terug 'proper'

't was al even geleden dat ik het parcour nog eens volledig deed
en 't was echt genieten

ook omdat de modderstrook tussen Rode en Terlanen een bedekking
in dolomiet krijgt (scheel in 't kuisen achteraf)
BelAir_500
Mountainbiker

héhé

Post by BelAir_500 »

dus das een vliegtuig Radar -- lol -- da wist ik niet..nu wel.. :-D
idd die dolomiet weg das raar rijden héhé..maar ik neem dan meestal links da wegske juist naast de hoofdweg in't bos single trak yeh ^^
salukes
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

't is een 'draaipunt' voor als vlieguigen niet dadelijk kunnen
landen op zaventem,
dan mogen ze wat rondcirkelen,
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

Ben gisteren na wat kilometertjes op de route van Oud-Heverlee ook doorgestoken naar de Twee Valleien. Onmiddelijk naar CC Den Blank gereden om er de groene route aan te vatten. Na wat zoeken toch het groene startpijltje gevonden (dat nog vóór het startbord bleek te staan). Erg pittige kasseiklim meegepikt en een leuke afdaling met stenen. Helaas kwam wat aanvankelijk een leuke mtb-rit was een beetje in het water te vallen: ter hoogte van Kausdelle het groene pijltje naar links gevolgd om dan tenslotte nergens meer een pijltje te vinden in de buurt. Tevergeefs nog wat gezocht. Tot in de Elzasstraat gereden, wat verder gezocht tot in het centrum van Huldenberg gereden. Soit nergens meer een pijltje gevonden. Dan maar terug naar Oud-Heverlee gereden om daar nog wat kilometertjes af te malen.

In deze topic staat dan wel meerdere malen aangegeven dat deze route een toonbeeld van bepijling zou zijn: de praktijk leert een andere les. Misschien rijd ik gewoon te snel (wat kan), misschien heb ik te slecht gezocht, zelfs aan een verminderd tempo (wat kan). Iemand raad over hoe het verder moet aan Kausdelle?
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

in de Kausdelle moet je een klein wegje naar links inslagen, tussen 2 huizen, is soms moeilijk te zien, maar er staan wel degelijk pijlen.
er staat een pijltje op een houten telefoonpaal en op een kleiner houten paaltje.

bekijk ook het kaartje op http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=22
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

'k reed daar de eerste keer ook aan voorbij
(vanwege te snel...)

zo heb ik leren "routes volgen" en "bordjes zien"

in oostenrijk ook geregeld aan de "lokale bevolking" gevraagd hoe ik moest rijden, die weten het ook vaak
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

't is een 'draaipunt' voor als vlieguigen niet dadelijk kunnen
landen op zaventem,
dan mogen ze wat rondcirkelen,
Moest het iemand interesseren: Eigenlijk is het DVOR navigatieradar voor vliegtuigen, hier navigeren vliegtuigen dus op om hunne weg te vinden (is veel betrouwbaarder dan bijvoorbeeld GPS).
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

flupke73 wrote:'k reed daar de eerste keer ook aan voorbij
(vanwege te snel...)

zo heb ik leren "routes volgen" en "bordjes zien"

in oostenrijk ook geregeld aan de "lokale bevolking" gevraagd hoe ik moest rijden, die weten het ook vaak
Allezins bedankt iedereen. Heb nochans Kausdelle stapvoets afgezocht naar een pijltje en daar zelfs ergens tussen huizen ingereden maar daar liep het dood. Heb zelfs aan buurtbewoners gevraagd of ze geen pijltje wisten staan... Soit, zal de route ns opnieuw bollen :wink:
medguy
Mountainbiker

Post by medguy »

De eerste keer was ik ook rechtdoor gereden en dan ineens besefte ik dat ik een pijltje had gezien (ik was toen al bijna aan het gemeentehuis van Huldenberg, trage reactie :roll: ).
Dan teruggereden en erop gereden, ik vind dat toch een zeer moeilijk klimmetje met die grote losse stenen.
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

Heb gisteren de route opnieuw gereden en wederom voorbij het pijltje gefietst 8) :lol: Voor al wie er belang bij zou hebben: het pijltje staat dus aan de linkerzijde van de weg op een betonnen paal.
Post Reply