granville

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
unknown_biker
Mountainbiker

granville

Post by unknown_biker »

Reeves XC

kader : Bi-Axial alu - S-bended achtervork - hydraulische remleiding voorzien - integrated design
vork : Insync 423 magnesium - elastomeer - regelbaar
velgen : alu dubbelwandig verhoogd - CNC zwart met zwarte spaken
banden : Hutchinson Rock
remmen : Matt black
balhoofdstel : integrated cartridge
stuurpen : G-Access ahead alu - matt black
stuurbocht : G-Access alu - matt black
zadelpen : G-Access alu - matt black
zadel : G-Access kevlar
pedalen : steel cage
transmissie : Shimano Deore/Alivio - 24 versnellingen - shimano tandwiel met vervangbare bladen
kleur : black matt/white matt/red
gewicht : ±12.7kg
Prijs : 599€

Cedar
kader : Bi-Axial alu - S-bended achtervork
vork : Insync 323 - elastomeer - regelbaar
velgen : alu dubbelwandig verhoogd - CNC zwart met zwarte spaken
banden : Hutchinson Rock
remmen : Matt black
stuurpen : G-Access ahead alu - matt black
stuurbocht : G-Access alu - matt black
zadelpen : G-Access alu - matt black
zadel : G-Access kevlar
pedalen : steel cage
uitrusting : Shimano crancks + shifters
transmissie : Shimano Deore - 24 versnellingen
kleur : black matt/mango
gewicht : ±12.7kg
Prijs : 559€

wat is het minpunt aan deze mtb's welke is de beste?
srry voor al die vragen maar ik ben een beginnende biker he :lol: :-? :D
chip
Mountainbiker

welke bike geniet je voorkeur

Post by chip »

hoi
U kun dat kopen geen probleem maar ,na 600km stond ik al terug bij de fietsenboer voor mij versnelling delore achteraan te vervangen+ kabels.

na 1000km nieuwe blok+ketting. :-?

na 2000km nieuwe trapas :-?

na 3000km nieuwe versnelling vooraan :-?

Dus geeft een paar euro meer uit voor LX uitvoering of xt :roll:

Want anders ben u toch na een paar maanden aan vernieuwing toe :wink:
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Als je met deze fietsen regelmatig het veld in wil,ook bij slechtere weersomstandigheden, dan zou je toch een beetje moeten doorsparen of een beetje beter speuren naar de goede prijs/kwaliteitsverhouding. De voorgestelde fietsen zijn vergelijkbaar - ook hun prijs.
Ik denk dat de vork zeer weinig soeps is. Ook de andere Shimanocomponenten zullen het niet lang volhouden in zwaar en modderig terrein.
Tip. Zoek ergens een einde serie model met een LX-uitrusting en een basisvork van RocKshock (nt de Judy) wel Pilot, Manitou (bvb Axel) of Suntour.
Kader, stuur, zadel, wielen (behalve naven) zijn in deze prijscategorie niet zo belangrijk.
Wel belangrijk is de juiste maat en de geometrie. Je moet je op de fiets goed voelen zitten. Dit is belangrijker dan het merk van de remmen of derailleur, want nauwelijks te veranderen.
Willempie
Mountainbiker

welke

Post by Willempie »

spaar nog 350euro en ga voor de quadra comp.lx(gold) afmontage en een rockshox pilot vork dan kunt een jaarke of 2 zonder problemen voort.
anders die met deore afmontage en stukje bij beetje upgraden,beginnende bij de vork en dan een voor een de stukken die versleten zijn. :wink: :D grtz en have FUN biking.whatever you're riding
Eduw
Mountainbiker

Post by Eduw »

Mijn eerste post op dit forum...

Ikzelf heb de reeves xcd met xcframe al vijf maanden... Er zijn nu wat probleempjes met men voorrem (shimano deore schijfrem) die maakt veel geluid en gaat niet meer goed... normaal als ik men rem indrukte ging men achterwiel zeer vlot van de grond en nu ebbek 2 meter nodig om met voorrem te stoppen... men vering is ook zeeer hard... veel olie aangedaan en op zachtst gezet maar nog niets... soit dinsdag komt de vertegenwoordiger van graville bij de winkel en die zal eens nazien...
enne ipv die quadra comp zoudek toch wel die full suspension van granville pakken zu

en voor een beginnende biker zoveel geld uitgeven? goedkoop beginnen en upgraden is ook mijn bescheiden mening ;)
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

Tip. Zoek ergens een einde serie model met een LX-uitrusting en een basisvork van RocKshock (nt de Judy) wel Pilot, Manitou (bvb Axel) of Suntour.
waarom niet de judy? ik heb eind september een Grandville Mahone gekocht met volledige shimano deore. achteraan Deore LX en een Rockshox Judy TT voorvork, heb ik hiermee dan een miskoop gedaan?
intruder
Mountainbiker
Location: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Post by intruder »

ewel, mijn zussie eeft voor aar plechtige comunnie zo nen granville cedar gekrege, en, euhm, persoonlijk zou ik die insinc vering echt afrade, wa ge wel kunt doen is aan uwe vlomaker vrage da die die vering van u wilt overkope, of da ge dan direct een nieuw vering koopt, die insinc aan hem geeft, en, da em bijv 75 euro ofzo van die prijs van die vering afdoe. Want, ik zweer het, da is echten brol, zelfs op het hardste afgestelt slaagt die vering dicht as ik bij ons thuis daar de garage mee binne rijd, en, zo zwaar ben ik toch nie (+/- 70 kilo :-? ) ma, dienen deore afmontage bij alletwee, da vin ik eigelijk wel leuk, zeker as ge mij bezig zie me men alivio, kheb zelfs nog 2 jaar me A 8sis gerede, nen doodgewone stale
dempy
Mountainbiker

Granville Quadra comp

Post by dempy »

Ik kan echt zo goed als niets vinden over deze bike. Kunnen jullie me wat meer vertellen?
Ik heb hem tweedehands gezien bij een fietsenmaker:

MTB GRANViLLE QUADRA COMP ALU
Kleur: Mat wit/zwart
Maat: 19"
Schakelsysteem: Full Shimano LX Gold 27speed
Voorvork: MArzocchi Bomber Z2 Atom Race
Bouwjaar:
Nieuwprijs: 1295.00 € Vraagprijs: 500.00€
SPD Trappers

hier is een fotootje van hetzelfde model. Degene die ik heb gezien heeft een ge-upgrade vork mee gekregen:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=207859

Is dit de moeite waard?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Van de fiets zelf weet ik niet zoveel, maar die nieuwprijs klopt niet.
De fiets kostte nieuw net geen 1000€
R.E.M.
Mountainbiker

Post by R.E.M. »

Ik heb enkele maanden geleden zelf een tweedehands Granville Quadra Comp gekocht voor 500€. Bij mij staat er een Pilot XC-vork op. Voor die prijs heb ik niet getwijfeld. Het is bovendien een vrij licht frame. Ik heb toen ook bv. CUBE geprobeerd, doch mijn zithouding op de Granville was beter (Dit is natuurlijk zeer persoonlijk).

Ik heb er ondertussen al verschillende toertochten opzitten en ik ben er zeer tevreden over. Niet iedereen rijdt ermee en dat vind ik persoonlijk ook een pluspunt. Bovendien is hij mooi!

Indien je je er goed op voelt en hij is nog in goede conditie zou ik hem zeker in overweging nemen!

Succes!
Post Reply