15/07/07 Asse - De hopduvels TT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Tom wrote: De geulvorming in de stroken tussen de weilanden vraagt inderdaad wat stuurmanskunst. De meesten smaken dit wel, anderen dan weer niet(toegegeven, op bosdreven rij je makkelijker :wink: ).

Tot op de winter TT.

p.s. Dan staan de runderen binnen...
Vola, als de Limburgers een ander parcours willen, wij houden hen niet tegen! Go and get it! De geulen, daarvoor moet je idd wat stuurmanskunst hebben! Op brede bosdreven kan je blindelings cruisen!
Ik persoonlijk reed met Killerbee's van vredesstein (zo goed als geen profiel), en ben maar 2 keer aan het slippen gegaan en heb mij daarbij 1 x in het zachte gras neergelegd (gelukkig geen baarddraad :wink: )
Iedere streek heeft zijn eigenheid en daar kan je nu eenmaal niks aan veranderen, nog aan het verbod om in sommige bossen te rijden!
Het belangrijkste is toch nog altijd het plezier van het biken, in de natuur zijn met "gelijkgestemden"!
Voor mij liever tussen de runderen achter prikkeldaard dan tussen de schouwen en de fabrieken!
Anders kunnen de mannen van de Hopduivels eens een "plant een boom-actie" op touw zetten in Liiiiiimbeuuuuuurg! :wink:
@ Kawa & andre negatievisten : invite us for a suprise!
@ organisatie : proficiat =D> =D>

www.dzm.be
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

oldy but goldy wrote: Vola, als de Limburgers een ander parcours willen, wij houden hen niet tegen! Go and get it! De geulen, daarvoor moet je idd wat stuurmanskunst hebben! Op brede bosdreven kan je blindelings cruisen!
Anders kunnen de mannen van de Hopduivels eens een "plant een boom-actie" op touw zetten in Liiiiiimbeuuuuuurg! :wink:
Als ik nog even mag :wink:
Stuurmanskunst vind ik niet echt nodig in de geulen, als je gewoon ver genoeg vooruit kijkt volgt je wiel het spoor wel.... blijkbaar zijn er velen die het hier toch moeilijk mee hebben gezien de vele valpartijen. (ter info: ik ben nergens gevallen en ook het boske heb ik volledig gefietst, wel af en toe een halte moeten houden voor de hindernissen wegens "wandelaars" om dan zelf de hindernis fietsend te nemen 8) )
Ik heb het wel over weinig bos gehad maar brede bosdreven bedoelde ik nu ook weer niet he.

Een uitnodiging voor mooie Limburgse tochten heb je anders al dikwijls gehad, je moet natuurlijk wel ne keer de moeite doen om te komen he.
Elk jaar zijn er meetingskes in Dilsen en omstreken.
Frenske en ik proberen ook het mooiste van Hechtel-Eksel te tonen tijdens onze mini-meeting.
Hechtel eerste editie: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=14476
Hechtel tweede editie: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=26560
En het forumonderdeel "bikersdagen" staat vol van meetings.

En misschien voor u ne keer de moeite om 29 juli eens mee te rijden in Dilsen? Je gaat het je niet beklagen. :wink:
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=37071

Misschien tot dan
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

kawa wrote:
oldy but goldy wrote: Vola, als de Limburgers een ander parcours willen, wij houden hen niet tegen! Go and get it! De geulen, daarvoor moet je idd wat stuurmanskunst hebben! Op brede bosdreven kan je blindelings cruisen!
Misschien tot dan
Tof dat ge ons een uitnodiging geeft, maar die dag kom ik just terug van Ibiza! (29/7)! Valiezen staan nu klaar!! :lol: :lol:
Ik wil wel graag eens afkomen, dus hou ons op de hoogte!
No bad feelings, alleen ons gedacht eens gezegd!
Nog een pak bikeplezier en goe verlof :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Tom wrote:Bon, bijna 2000 deelnemers (mtbikers & wielrenners samen) dus wat ons betreft meer dan geslaagd. Ook uit rondvraag op de aprés niets dan lof, maar blijkbaar zorgt anoniem reageren toch voor wat minder goede commentaren.

Ik reageer niet anoniem he, zal op den aprés mijn bevindingen ook wel gezegd hebben moesten ze het me vragen. :wink:

Vanzelfsprekend zijn we gebonden aan onze streek, en die is voor wat mij betreft schitterend ! Ik heb ook eerst 25j tegen de kanten van Leuven gewoond, en ja, daar staan wat meer bomen dan in Asse. Moesten we van de bevoegde instanties toestemming krijgen zouden ook wij meer bos kunnen voorschotelen (al wie eens verder dan zijn voorwiel heeft gekeken zal wel gezien hebben dat dit mogelijk was) maar wij zijn nu éénmaal een club die zich aan de regels houdt (en geloof me vrij, en zijn er andere...).

Idd; ik heb bos gezien, Frenske en ik vroegen ons nog af waarom we er rond reden... tja, vergunningen, daar kan niemand iets aan doen natuurlijk.

De geulvorming in de stroken tussen de weilanden vraagt inderdaad wat stuurmanskunst. De meesten smaken dit wel, anderen dan weer niet (toegegeven, op bosdreven rij je makkelijker :wink: ).

Ik heb dus stuurmanskunst want ik heb geen problemen met de geulvorming, en bosdreven vind ik even saai.

Een gebrek aan kuitenbijters opperde iemand hierboven. Voor zo ver ik weet bevinden de echte kuiterbijters zich ergens de Oostkantons. Voor ons geen optie, dus zijn we maar beginnen te zoeken tussen de runderen. Gelukkig nog 't één en 't ander gevonden met als resultaat een 850 hm op de 75 km.

Ik geloof je dat je het beste er van gemaakt hebt, gezien de goede commentaar van de anderen. Qua hoogtemeters zaten jullie iig. zeer goed.

Wat betreft de bepijling > er zijn 2 controleurs gestart die ochtend (7.15 & 7.30h). Op dat ogenblik was alles nog o.k.
Spijtig (eerder schandalig) is het feit dat iemand zijn fiets is gestolen. Een bewaakte fietsenstalling zou inderdaad een oplossing kunnen bieden.

Met de bepijling niks mis vond ik, nergens verkeerd gereden en dikwijls aangenaam verrast als we net op tijd een pijlke een smal steegje zagen inwijzen ipv die mens zijne oprit :-D

Een bewaakte fietsenstalling vind ik dus een must voor elke TT. Frenske en ik zijn altijd samen dus ene blijft bij de fietsen, moest ik alleen een TT gaan rijden zou ik niet inschrijven als ik geen bewaking voor mijn fiets zou hebben en bijgevolg gewoon zwart gaan rijden.

Tot op de winter TT.

p.s. Dan staan de runderen binnen...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

oldy but goldy wrote:
kawa wrote:
Misschien tot dan
Tof dat ge ons een uitnodiging geeft, maar die dag kom ik just terug van Ibiza! (29/7)! Valiezen staan nu klaar!! :lol: :lol:
Hou het forumonderdeel "bikersdagen" af en toe eens in de gaten, frenske en ik zullen waarschijnlijk tegen september nog eens een mini-meeting organiseren in Hechtel. Niet te vergelijken met de sprookjesbossen van Dilsen en omgeving maar toch ook een toffe namiddag.
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

kawa wrote:
oldy but goldy wrote:
kawa wrote: Misschien tot dan
Hou het forumonderdeel "bikersdagen" af en toe eens in de gaten, frenske en ik zullen waarschijnlijk tegen september nog eens een mini-meeting organiseren in Hechtel. Niet te vergelijken met de sprookjesbossen van Dilsen en omgeving maar toch ook een toffe namiddag.
Zal da zeker doen!!! :wink:
TW245
Mountainbiker

Post by TW245 »

Elke streek moet roeien met de riemen die ze heeft.... De Limburgers hebben een overvloed aan bossen. Brabant heeft dan weer van die glooiende landschappen die ook de mogelijkheid geven een prachtige toertocht uit te stippelen. En Asse is daar dubbel en dik in geslaagd =D> .

De blauwe garde vloog van top naar top en heeft zich goed geamuseerd.
Zo een parcours kan dodelijk zijn als m'n de nacht op de Genste feesten doorgebracht heeft hé Bert Bibber :-) .
Razor
Mountainbiker

Post by Razor »

spijtig genoeg valt de mtb tour tesamen met de bianchi trofee. Ik weet wel dat dit makkelijker is en gemakkelijker voor de ploeg om deze twee tesamen te doen. ik heb de 90 km op de weg dus gereden omdat ik zaterdag gekoerst had en toch het een beetje rustiger aan moest doen.
La Machine De Guerre
Mountainbiker

Ferme tour gasten!

Post by La Machine De Guerre »

De bikers uit Lede zijn aan hun trekken gekomen; prachtig parcour (OK, spijtig van de eerste bos maar tegen een boswachter zijn schenen rijden doe je beter niet).Inderdaad ongelofelijk veel platte banden gezien???De meeste hebben een beetje te snel over de steentjes gereden met te weinig druk denk ik...Ik rij met Michelin Mud en met 3bar vooraan en 4 bar achteraan (weeg 86Kg) géén platte banden gehad.Alles boven gereden (als je in dat "elektrisch" bosje een beetje afstand tussen uw voorligger laat groeien, is er veel mogelijk) Met vaste vork alles afgebold en ik stotter er nog een beetje van maar toch niet op mijn bakkes gevallen...
Ik ben ook wel de eersten om die prikkeldraad te verbannen,dan liever een rechte draad met wat laagspanning op.
Goeie bevoorrading (waar stond de tweede???echt niets gezien) maar wel een beetje druk.Misschien een suggestie; drank en voedsel meer gescheiden houden.Ik had echt geen zin terug aan te schuiven om mijn fles te laten opvullen.
Ik ben vergeten wie het schreef, maar ik had ook wel goesting in een braadworst of iets anders op den après.
Voelde me niet echt op mijn gemak tussen al die gasten met hun geschoren benen ;-)
Spijtig van die gestolen fiets; koop er een zoals de mijne -die pakken ze niet- een bewaakte parking is een must bij dergelijke organisaties.
De duvels zien ons volgend jaar terug ( en van de winter ool nog eens)
Rik

ps Zal toch eens moeten afzakken naar Limburg als ik al die verhalen mag geloven...
Jokke_vlo
Mountainbiker
Location: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Post by Jokke_vlo »

In deze streek zo een parcours uit te stippelen, daar doe ik mijn pet voor af. Ik heb meer gekregen dan ik verwachtte.
Zelf ben ik een Ardennen lover (waar het voorbije weekend niet veel te beleven was), maar hier kon je met de vele geulen, scherpe bochten etc... je stuurmanskunsten ook bovenhalen.

Soit ik heb me goed geamuseerd. Proficiat voor de organisatie.
Ik sluit me wel aan bij 1 punt van kritiek: gebrek aan bewaakte fietsstalling.
Post Reply