15/07/07 Asse - De hopduvels TT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Vandaag hier ook aangezet rond 8u20'voor de 75km,en voor mij was het in orde!
Dit in tegenstelling tot kawa die het maar niks vond,en de volgende keer dan maar beter in het verre Limburg
blijft i.p.v. hier te zagen over het parcours waar te weinig bos inzit!
Acht u gelukkig dat je niet in het polderland geboren bent waar ze bijna geen bossen kennen!
Vond het vandaag redelijk lastig,en het bolde precies voor gene meter,veel draaien en keren,op-en af
en constant goed opletten in de stukken graswegels waar er idd.soms redelijke greppels inlagen.
Redelijk veel volk op de baan wat in de technische stukken en sigletracks soms tot een klein oponthoud leide maar mij niet echt stoorde.
Toch zou het misschien beter zijn deze tocht te spreiden over een ganse zaterdag en de zondag voor te behouden voor de "baanjeanetten"?
Kwestie van geen slachtoffer te worden van uw eigen succesrit!
Een worstje van de barbeque zou ook tof geweest zijn op den aprés,en volgende keer wat meer bruin bier,want t'was op tegen de middag!
Voor mij krijgt deze"veldtoertocht"(dus gene bostoertocht kawa) 8/10
Toch nog bijna 22 avs,ondanks het gevoel dat het niet draaide,en redelijk wat zweet achter gelaten in't pajottenland!
Kom hier graag terug,maar liever niet in de winter als er hier te veel plak-modder ligt waarschijnlijk!?
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Vandaag hier ook aangezet rond 8u20'voor de 75km,en voor mij was het in orde!
Dit in tegenstelling tot kawa die het maar niks vond,en de volgende keer dan maar beter in het verre Limburg
Acht u gelukkig dat je niet in het polderland geboren bent waar ze bijna geen bossen kennen!
Vond het vandaag redelijk lastig,en het bolde precies voor gene meter,veel draaien en keren,op-en af
en constant goed opletten in de stukken graswegels waar er idd.soms redelijke greppels inlagen.
Redelijk veel volk op de baan wat in de technische stukken en sigletracks soms tot een klein oponthoud leide maar mij niet echt stoorde.
Toch zou het misschien beter zijn deze tocht te spreiden over een ganse zaterdag en de zondag voor te behouden voor de "baanjeanetten"?
Kwestie van geen slachtoffer te worden van uw eigen succesrit!
Een worstje van de barbeque zou ook tof geweest zijn op den aprés,en volgende keer wat meer bruin bier,want t'was op tegen de middag!
Toch nog bijna 22 avs,ondanks het gevoel dat het niet draaide,en redelijk wat zweet achter gelaten in't pajottenland!
Kom hier graag terug,maar liever niet in de winter als er hier te veel plak-modder ligt waarschijnlijk!?
nu-4000
Mountainbiker

Post by nu-4000 »

Bumba wrote:Yep, 74km met 790 hoogtemeters .. en wel 5 valpartijen in onze groep. Pinnekesdraad en verborgen gleuven #-o ... tis niet onze favoriete parkoers maar het is weer eens iets anders he.
Trouwens, inschrijving, afpijling, bevoorrading .. alles picco bello in orde
En we waren maar met zeven !!
Verder voldeed deze tocht volledig aan de verwachtingen. Heel veel veld, kilometers lang groefjesmikken tussen draad met baard, hoebels, nooit aflatend parcours.
Veel platte banden gezien, ik vermoed veel stootlekken op vele stenen op de veldwegen.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

oldy but goldy wrote: Ja, en in de Limburg zijn ze gewoon van zagen hé! :evil:
Alst daar toch zo goe is.....
Dus zo lichtlopend zal het wel ni gewwest zijn hé Kawa! [-X
zwiebertje wrote: Dit in tegenstelling tot kawa die het maar niks vond,en de volgende keer dan maar beter in het verre Limburg
Precies wat lichtgeraakt :roll:
Kritiek moet kunnen he mannen.... maar om daarom volledig in de tegenaanval te gaan en mij ne zager noemen die beter in Limburg kan blijven [-X
Ik doe tenminste de moeite om tot bij jullie te komen, en zoals ik nog al schreef kan dat heel goed meevallen zoals in Heverlee en serieus tegensteken zoals hier.

Ik kan er ook niks aan doen dat wij hier een beetje een MTB paradijs hebben en dat we op een uurke in de Ardennen zijn. We zijn misschien wat verwend en daarom wat veeleisend als het op een TT aankomt.

Ik heb gewoon mijn bevindingen gepost en ik rij nu eenmaal niet graag door velden en heb het graag wat technischer. Ik ben nu eenmaal niet zo'n snelheidsfreak die graag vlamt op lange paden maar iemand die graag wat uitdaging heeft tijdens een TT.
Dat de organisatie hier het beste uit de streek gehaald heeft kan goed zijn en organisatorisch was alles dik in orde (op de bewaakte fietstalling na)

Maar 't is goed, zal wel in Limburg en de Ardennen blijven dan, enkel één keer per jaar Heverlee zal dan toch nog wel mogen hoop ik?
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

niks van aan trekken kawa: ik hou wel van het Vlaams-Brabantse en Heverlee was zeer ok, maar dit was inderdaad niet zo super...

...wanneer je soms eens elders gaat bollen. Vorige week zat reed ik in Bolland de 91 km : puur mtb -plezier. Het contrast kon dus niet groter zijn, maar...

...dat wist ik op voorhand ook. Ik had nog nooit in de streek van Asse gereden en had me ook een klein beetje meer à la Haasrode of Bierbeek verwacht, maar soit : iedere streek moet roeien met de mtb-riemen die men heeft.

In dat perspectief hebben de hopduvels toch het uiterste uit de kan gehaald,: chapeau.

Ik kwam uit nieuwsgierigheid en vanwege het weinige tt aanbod voor lange afstanden elders: goeie training, maar ook ik kom wellicht niet snel meer terug (wat dus niet wegneemt dat het geen schoon toerke is hé)
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

verslagje x-treme bikers

Ik was nog niet bekomen van de gentse feesten en ik zat reeds terug op mijn bike.
Voor een mooi tochtje,prachtig weer alles zat mee behalve de benen.
we waren massaal afgezakt naar asse !!

met de pat aan de kop ging het tempo snel de hoogte in.
de bevoorading was ok
tot we aan zo'n bosje kwamen met wat technische stukken en sigletracks dit leide tot een klein oponthoud maar dit stoorde mij echt niet. want dan kost ik wat uitrusten.
toen ging flying horse nog eens aan de kop sleuren en toen was de kaars uit.
verder gereden op eigen tempo
en blijkbaar heb ik nog een afslag gemist op het einde.

enkel min puntje was de bepijling dit kan beter ben wel 3 keer verkeerd
gereden. maar voor de rest was alles in orde.

totaal 49 km op tellertje gem 19,8
groeten bert :wink:
Last edited by bert bibber on Wed 25 Jul 2007 09:27, edited 1 time in total.
Cherub
Mountainbiker

Post by Cherub »

@ Kawa: op aanraden van Deere Power ook maar eens van Vlaams Brabant afgezakt naar Asse (voor 55km)en voor mij persoonlijk was het ook niet echt een succesnummer te noemen. Het was idd een "veldtoertocht" en dat is nu precies ook niet echt mijn ding.
Naar mijn gevoel zat er teveel veld in van boer Jos en te weinig kuitenbijters. Denk ook niet dat ik al ooit zoveel platte banden op een toertocht bijeen heb gezien.

Chapeau trouwens voor diegenen die deze tocht met vaste vork hebben afgelegd want had spijt dat ik niet mijn Jekyll had meegenomen ipv mijn S-works hardtail.

Tip voor volgende weekend: Rondom Leuven :wink: . Vorig jaar de 70km gereden en was toen aangenaam verrast. Dit jaar max. 47km wegens omstandigheden blijkbaar (toegang op bepaalde plaatsen niet gekregen of zoiets)
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Over vaste vork gesproken....heb nu wel beetje last van spierstijfheid in de bovenste helft van mijn lijf #-o , maar toch gene spijt, klimt wel stukken beter, vlotter optrekken, natuurlijk ook ne kilo minder gewicht da ge moet meesleuren.
lukke
Mountainbiker

Post by lukke »

Ik woon (al bijna 48 jaar) in Vlaams Brabant en rij ook niet graag deze toertocht. Ik hou niet van single-tracks en van de diepe voren tussen de prikkeldraad. Ben dan ook 7 keer gevallen en 5 keer misreden. Had 61km op de 50. Ik hou meer van tochten zoals vorige week in Halle en twee weken geleden in Heverlee. Dat bosje in Sint Ulirks Kapelle haat ik gewoon. Veel te veel afgezaagde boomstronken en wortels. Het heeft natuurlijk veel met mezelf te maken (klein, lichtgewicht en niet al te beste ogen) Ik keur deze tocht niet af, want veel bikers vinden dit wel de max. Niet mijn ding, maak kom toch nog wel terug. Tip voor de hopduvels: op sommige plaatsen hingen er geen pijltjes meer. Misschien iemand de tocht nog laten rijden die om 8 uur start. Voor de rest alleen maar lof voor de organisatoren: bevoorrading, afpijling, afspuitstand, après (zeker de democratische prijzen) Tot volgend jaar.
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Bon, bijna 2000 deelnemers (mtbikers & wielrenners samen) dus wat ons betreft meer dan geslaagd. Ook uit rondvraag op de aprés niets dan lof, maar blijkbaar zorgt anoniem reageren toch voor wat minder goede commentaren.

Vanzelfsprekend zijn we gebonden aan onze streek, en die is voor wat mij betreft schitterend ! Ik heb ook eerst 25j tegen de kanten van Leuven gewoond, en ja, daar staan wat meer bomen dan in Asse. Moesten we van de bevoegde instanties toestemming krijgen zouden ook wij meer bos kunnen voorschotelen (al wie eens verder dan zijn voorwiel heeft gekeken zal wel gezien hebben dat dit mogelijk was) maar wij zijn nu éénmaal een club die zich aan de regels houdt (en geloof me vrij, en zijn er andere...).

De geulvorming in de stroken tussen de weilanden vraagt inderdaad wat stuurmanskunst. De meesten smaken dit wel, anderen dan weer niet (toegegeven, op bosdreven rij je makkelijker :wink: ).

Een gebrek aan kuitenbijters opperde iemand hierboven. Voor zo ver ik weet bevinden de echte kuiterbijters zich ergens de Oostkantons. Voor ons geen optie, dus zijn we maar beginnen te zoeken tussen de runderen. Gelukkig nog 't één en 't ander gevonden met als resultaat een 850 hm op de 75 km.

Wat betreft de bepijling > er zijn 2 controleurs gestart die ochtend (7.15 & 7.30h). Op dat ogenblik was alles nog o.k.
Spijtig (eerder schandalig) is het feit dat iemand zijn fiets is gestolen. Een bewaakte fietsenstalling zou inderdaad een oplossing kunnen bieden.

Conclusie : wat de streek te bieden heeft is aangeboden geweest (afin, de fijnste tracks houden we achter de hand, daar mogen geen 1000 paar banden over :lol: ). Het overgrote deel van onze gasten was meer dan content, de anderen zijn een ervaring rijker.

Tot op de winter TT.

p.s. Dan staan de runderen binnen...
Last edited by Tom on Mon 16 Jul 2007 16:46, edited 1 time in total.
Post Reply