Avid Juicy remblokken

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Avid Juicy remblokken

Post by .:Roel:. »

Iedereen die spontaan "gebruik de zoekfunctie" dacht, is eraan voor de moeite.
Ik deed nl mijn fietsje onlangs binnen voor een (gratis) nazicht en kreeg het terug met andere remblokken achteraan.
Deze waren echter net vervangen (EBC voor Juicy) en ik vond het dan ook echt raar dat ze weeral aan vervanging toe waren.

Kreeg ik te horen dat er Juicy blokken inzaten voor NIET-hydrolische
schijfremmen.....

Nu, ik heb daar nog nooit van gehoord (toch niet als ze ook Juicy heten), en ik heb de blokken vergeleken en deze zien er echt identiek uit aan de originele Juicy blokken.
Volgens mij heeft mijn lbs mij blaasjes wijsgemaakt, maar ik wilde hier toch eens checken!
Swannie
Mountainbiker

Re: Avid Juicy remblokken

Post by Swannie »

.:Roel:. wrote:Iedereen die spontaan "gebruik de zoekfunctie" dacht, is eraan voor de moeite.
Ik deed nl mijn fietsje onlangs binnen voor een (gratis) nazicht en kreeg het terug met andere remblokken achteraan.
Deze waren echter net vervangen (EBC voor Juicy) en ik vond het dan ook echt raar dat ze weeral aan vervanging toe waren.

Kreeg ik te horen dat er Juicy blokken inzaten voor NIET-hydrolische
schijfremmen.....

Nu, ik heb daar nog nooit van gehoord (toch niet als ze ook Juicy heten), en ik heb de blokken vergeleken en deze zien er echt identiek uit aan de originele Juicy blokken.
Volgens mij heeft mijn lbs mij blaasjes wijsgemaakt, maar ik wilde hier toch eens checken!
HIj heeft je idd blaasjes wijsgemaakt! Waarom zouden ze anders juicy heten #-o
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

Misschien heeft hij er olie op gemorst of zo en durfde hij dit niet zeggen.
Mountainbiker

En niet dat hij er iets aan verdiend heeft, want hij heeft mij er de "verkeerde" blokken er zo terug bijgegeven!!!

Nu dat was niet het enige, want na mijn stuur in te korten heeft hij, ipv mijn shifters en remhendels wat op te schuiven (er was telkens maar 1cm vanaf gehaald) gewoon een stuk van mijn grips gesneden! zodat deze terug pasten .... leek mij ook al raar maar kom....
Mountainbiker

Misschien heeft hij er olie op gemorst of zo en durfde hij dit niet zeggen.
Kan ik dat zien aan de blokken zelf: verkleuring ed... ?
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

.:Roel:. wrote:En niet dat hij er iets aan verdiend heeft, want hij heeft mij er de "verkeerde" blokken er zo terug bijgegeven!!!

Nu dat was niet het enige, want na mijn stuur in te korten heeft hij, ipv mijn shifters en remhendels wat op te schuiven (er was telkens maar 1cm vanaf gehaald) gewoon een stuk van mijn grips gesneden! zodat deze terug pasten .... leek mij ook al raar maar kom....
#-o Heeft die kerel wel een diploma? :roll:
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

terug gaan,
nieuwe handvaten vragen,
andere LSB zoeken.

qua remblokken,
juicy's zijn altijd hydraulisch..
ik vermoed dat die EBC blokjes blauw zijn (typische EBC kleur) en dat je LBS daarom denkt dat je de verkeerde blokjes hebt gestoken (origineel zijn ze kleurloos).

gezien zijn vakmanschap met je handvaten zou me dit niet verwonderen.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

De blokjes van ECB die ik had steken waren GOLD. BBB is blauw. Persoonlijk vind ik die prijs/kwaliteit het beste. BBB vind je voor nog geen 16 euro. De ECB's kosten makkelijk 24 euro.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

ok, ik was ook niet meer zeker van de kleur.

de enige kleur die ik kan onthouden zijn de rode formulas.
kompleet versleten na 10km in natte zand rijden ;)
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

SusXT wrote:De blokjes van ECB die ik had steken waren GOLD. BBB is blauw. Persoonlijk vind ik die prijs/kwaliteit het beste. BBB vind je voor nog geen 16 euro. De ECB's kosten makkelijk 24 euro.
Soms eens rondkijken waar je welke blokjes het goedkoopst kan krijgen.
Ik heb bvb de originele blokken van hope hier gekocht voor nog geen 15€ het paar. In de winkel hier heb ik ze zien liggen voor 23€ het paar.

De originele blokken van hope zijn dan ook veel beter dan de BBB's.
Post Reply