Iedereen die spontaan "gebruik de zoekfunctie" dacht, is eraan voor de moeite.
Ik deed nl mijn fietsje onlangs binnen voor een (gratis) nazicht en kreeg het terug met andere remblokken achteraan.
Deze waren echter net vervangen (EBC voor Juicy) en ik vond het dan ook echt raar dat ze weeral aan vervanging toe waren.
Kreeg ik te horen dat er Juicy blokken inzaten voor NIET-hydrolische
schijfremmen.....
Nu, ik heb daar nog nooit van gehoord (toch niet als ze ook Juicy heten), en ik heb de blokken vergeleken en deze zien er echt identiek uit aan de originele Juicy blokken.
Volgens mij heeft mijn lbs mij blaasjes wijsgemaakt, maar ik wilde hier toch eens checken!
Avid Juicy remblokken
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Re: Avid Juicy remblokken
HIj heeft je idd blaasjes wijsgemaakt! Waarom zouden ze anders juicy heten.:Roel:. wrote:Iedereen die spontaan "gebruik de zoekfunctie" dacht, is eraan voor de moeite.
Ik deed nl mijn fietsje onlangs binnen voor een (gratis) nazicht en kreeg het terug met andere remblokken achteraan.
Deze waren echter net vervangen (EBC voor Juicy) en ik vond het dan ook echt raar dat ze weeral aan vervanging toe waren.
Kreeg ik te horen dat er Juicy blokken inzaten voor NIET-hydrolische
schijfremmen.....
Nu, ik heb daar nog nooit van gehoord (toch niet als ze ook Juicy heten), en ik heb de blokken vergeleken en deze zien er echt identiek uit aan de originele Juicy blokken.
Volgens mij heeft mijn lbs mij blaasjes wijsgemaakt, maar ik wilde hier toch eens checken!
- .:Roel:.
- Mountainbiker
- Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5
En niet dat hij er iets aan verdiend heeft, want hij heeft mij er de "verkeerde" blokken er zo terug bijgegeven!!!
Nu dat was niet het enige, want na mijn stuur in te korten heeft hij, ipv mijn shifters en remhendels wat op te schuiven (er was telkens maar 1cm vanaf gehaald) gewoon een stuk van mijn grips gesneden! zodat deze terug pasten .... leek mij ook al raar maar kom....
Nu dat was niet het enige, want na mijn stuur in te korten heeft hij, ipv mijn shifters en remhendels wat op te schuiven (er was telkens maar 1cm vanaf gehaald) gewoon een stuk van mijn grips gesneden! zodat deze terug pasten .... leek mij ook al raar maar kom....
.:Roel:. wrote:En niet dat hij er iets aan verdiend heeft, want hij heeft mij er de "verkeerde" blokken er zo terug bijgegeven!!!
terug gaan,
nieuwe handvaten vragen,
andere LSB zoeken.
qua remblokken,
juicy's zijn altijd hydraulisch..
ik vermoed dat die EBC blokjes blauw zijn (typische EBC kleur) en dat je LBS daarom denkt dat je de verkeerde blokjes hebt gestoken (origineel zijn ze kleurloos).
gezien zijn vakmanschap met je handvaten zou me dit niet verwonderen.
nieuwe handvaten vragen,
andere LSB zoeken.
qua remblokken,
juicy's zijn altijd hydraulisch..
ik vermoed dat die EBC blokjes blauw zijn (typische EBC kleur) en dat je LBS daarom denkt dat je de verkeerde blokjes hebt gestoken (origineel zijn ze kleurloos).
gezien zijn vakmanschap met je handvaten zou me dit niet verwonderen.
- nebraz
- Mountainbiker
Soms eens rondkijken waar je welke blokjes het goedkoopst kan krijgen.SusXT wrote:De blokjes van ECB die ik had steken waren GOLD. BBB is blauw. Persoonlijk vind ik die prijs/kwaliteit het beste. BBB vind je voor nog geen 16 euro. De ECB's kosten makkelijk 24 euro.
Ik heb bvb de originele blokken van hope hier gekocht voor nog geen 15€ het paar. In de winkel hier heb ik ze zien liggen voor 23€ het paar.
De originele blokken van hope zijn dan ook veel beter dan de BBB's.