8/07/2007 Breedhout Halle

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Voor de 80 gegaan maar op twee plaatsen geen pijl te bespeuren plus nog 2 maal een pijltje gemist.
Met wat zoekwerk de juiste richting toch gevonden :-?
Uiteindelijk 90km onder de wieltjes.
Verbetering voor dit jaar: de douches.
Volgend jaar de bepijling?
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Met ons ploegsken en nog een paar vanuit onze direkte omgeving de 50 (54) km gedaan , in het begin veel straat en dan een toffe aaneensluiting van de drie BLOSO parcours Gooik,Lennik en SPLeeuw , geen al te grote verassingen maar aangenaam bollen .
Zeer goei bevoorrading maar de 2 de op de 50 een beetje laat .
Achteraf een goei pint .
meer moet da nie zijn voor een zondag voor ons.
De pijlen zijn inderdaad aan verbetering toe rood en zwart zijn moeilijk zichtbaar voor de kleurenblinden onder ons , misschien eens vragen voor pijlen van Mavic aan een dealer , deze zijn geel .

De cijfers
54km en niet misreden
625 hm
21 gemiddeld
om 7.40 u thuis vertrokken en om 12.50 u. terug .moeder ook tevreden.

Doe zo voort wij komen terug .
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

aha kloppen mijn hoogte meters (1049) dan toch op de 80 km ?(die er bij mij door enkele missers 88 waren) ik vond dit nogal veel.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

vandaag mijn crossland voorwiel bij van eyck in aalst binnen gebracht omdat het wat aan de kromme kant was.
tijdens de TT een sherpe rechtse bocht genomen en voorwiel in geul beland en natuurlijk ik erbij en der over.
conclusie is dat de velg geheel in de prak is en de keuze was een niew voorwiel voor jawel 130 € of een nieuwe velg (+- 25 € ).
allez soit het zal een TT'ke minder zijn voor mij en een wegritje meer.

Massini 8)
Wim Demuylder
Mountainbiker

Post by Wim Demuylder »

Namens ons vijfkoppig team en al onze vrijwillige helpers wens ik iedereen te bedanken die vorige zondag naar Breedhout is afgezakt. De weergoden waren ons gunstig gezind en we kunnen terugblikken op een vlot verloop. Ivm de bepijling kregen wij zeer uiteenlopende reacties. Die gingen van zeer goed voor de ene tot onvoldoende voor de andere. Verder was er Buizingen waar één of andere tegenstander van onze sport het leuk vond om onze bepijling meerdere malen om te draaien. Dit jaar voor de eerste maal drie mensen met snijwonden moeten afvoeren naar de spoedafdeling, wij wensen deze mensen dan ook een spoedig herstel. Enig minpuntje is een PV bij de politie van SP Leeuw en dit naar aanleiding van een dame die, naar haar zeggen, met de fiets ten val kwam door toedoen van roekeloze mountainbikers die haar voorbijstaken.
La Machine De Guerre
Mountainbiker

Dank U ,MTB Breedhout !!!

Post by La Machine De Guerre »

Door omstandigheden alleen afgezakt naar Breedhout,ik voelde mij in form en besloot de 80Km (of 82?) te bollen.Veel volk onderweg én bijna geen modder dus ging het snel vooruit.De eerste bevoorrading te Kester was meer dan welkom,de buren kloegen echter - heel terecht- dat hun nieuwe houten poort niet gemaakt was om fietsen tegen te parkeren.Hier moeten we toch op letten jongens,anders krijgen we op den duur dezelfde tegenkantingen als de moto-en quadcrossers!
Prettige afdaling na de bevoorrading -pittig maar ongevaarlijk zoals het moet- en alles goed berijdbaar.Waarschijnlijk toch iets te snel gereden want na een dikke 60Km ging alles plots trager...
En dan kwam die fameuse Wortelberg;een korte draai en een muur van rare klinkers bijna recht naar boven met nog een soort opstapje voor hij iets minder steil verder klom.Ik geraakte hem boven verwachting op het middenblad vooraan boven maar keek blijkbaar te veel naar de grond i.p.v. naar de pijltjes want halverwege de wortelberg stond er een afslag naar links die ik miste...
Helemaal boven gekomen trof ik een andere biker aan die dezelfde fout gemaakt had en aan het zoeken was naar een pijltje.Tot overmaat van ramp vonden we er een en toen we deze gevolgd hadden kwamen we een 20 tal minuten later terug aan de laatste bevoorrading aan!Die waren zo vriendelijk iemand op te bellen en die persoon wist ons te vertellen dat we de Wortelberg niet volledig mochten boven rijden.Konden we hem dus voor de 2 de keer boven trekken.Maar geen spijt want we kregen daarna nog een paar prachtige baantjes door een paar mini-bosjes.
Ben er toch geraakt met 93Km op de teller (gem. 20.3Km/h) én wat spierkramp.
Mocht er iemand een kaart met de route in zijn bezit hebben zoals ik hierboven gezien heb voor de 65Km; rikve@pandora.be
Het aantal hoogtemeters én het stijgingspercentage van die Wortelberg zou ik ook graag eens weten.
Tot volgend jaar,Breedhout!
Rik
greenforce
Mountainbiker

Post by greenforce »

Heb die 35 kms gedaan (meer 38 in totaal).
Prettige tocht, pijling en bevorrading in orde.

Voor mijn iets minder: zwaar geval aan het einde van het afdaling in Gooik (motocross): mijne linkse voet is in de pedaal vast gebleven, conclusie
- voet gebroken #-o
- 4 weken plaster
- terug op mijn bike binnen.....?

Ook had ik mischien niet door moeten gaan...er was daar iemand van de organisatie(had mij voorgesteld om voor hulp te vragen, maar ik heb dat geweigerd - te fier zeker :cry: )
Ook en dank aan de bikers die mij geholpen hebben! :wink:
Ongeval was totaal mijn fout, zal zeker op die tocht terug komen.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Oei, dat is minder. Veel beterschap gewenst!
Sterk dat je nog verder gereden bent! =D>
Post Reply