Specialized S-works Epic 2006

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Knappe fiets! De vork vind ik hot; eens iets anders dan allemaal die Fox'en van tegenwoordig!
Knap gewicht. Hopen op veel droog weer in de toekomst :wink:
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

dirk_wuyts wrote:
Prachtig

Toupé Team zadel Ik ben van plan die ook te kopen. Hoe zit ie???
Super afmontage, enkel LX-voorderailleur valt wat uit de toon.
Het toupe zadel zit hard maar goed als je een broek met goede zeem hebt.
Pas wel op, ik heb het al één maal gebroken, het is dus niet echt geschikt voor MTB (ik weeg maar 62kg).
Bij Specialized valt dit binnen de garantie en ik heb gewoon een nieuwe gekregen.
Moest ik een nieuw zadel kopen dan ging ik voor de SLR kit carbon flow in het wit (120gr tov. de toupe 170gr) en MTB proof.
Dan blijf ik best bij m'n SLR TT. Ik weeg er 79, zo....
XeRpiO
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

ferme epic met een heel lekker gewicht =D> =D>
vind alleen dat wit zadel er niet bij passen, maar dat is mijne smaak natuurlijk :wink:
Achnaton
Mountainbiker

Post by Achnaton »

Ja, kvind het zadel er ook niet op staan, stuur het maar mijn richting uit :P

Zadel is mss niet 100% overvloeiend met de frame, maar zo'n zadeltje op zich is al mooi om naar te kijken.

Mooie fiets en mooi gewicht =D>
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

Zeer nice Epicske. Is dat lekker met een 80mm vork erin? Helemaal wit zadel zou misschien wat mooier zijn, maar vind deze ook niet misstaan. Speciale reden dat je gekozen hebt voor vstoppers?
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

voor het gewicht waarschijnlijk. maar waarom dan niet direct extralite ultrabrakes ook. toch nog een stuk lichter als die xtr's.
Sp33dFr34k
Mountainbiker

Post by Sp33dFr34k »

daelman wrote:voor het gewicht waarschijnlijk. maar waarom dan niet direct extralite ultrabrakes ook. toch nog een stuk lichter als die xtr's.
Behalve het gewicht bedoelde ik eigenlijk...
dirk_wuyts
Mountainbiker

Post by dirk_wuyts »

Zeer nice Epicske. Is dat lekker met een 80mm vork erin? Helemaal wit zadel zou misschien wat mooier zijn, maar vind deze ook niet misstaan. Speciale reden dat je gekozen hebt voor vstoppers?
Ik heb altijd al met een SID gereden, ik kan dus niet zeggen wat het verschil is met een 100mm.
Mijn vorige epic S-works '04 was uitgerust met V-brakes, toen vorig jaar het derailleur pad beschadigd raakte heb ik alles laten overbouwen op dit frame.
Ik heb er toen niet aan gedacht om over te schakelen op discs, ik wou zo snel mogelijk terug fietsen.
dirk_wuyts
Mountainbiker

Post by dirk_wuyts »

voor het gewicht waarschijnlijk. maar waarom dan niet direct extralite ultrabrakes ook. toch nog een stuk lichter als die xtr's.
De XTR V-brakes heb ik behouden omdat de remblokken parallel blijven aan de velg, grote remkracht en makkelijk af te stellen.
Ook is het remoppervlak van de ZTR velgen zeer smal, volgens mij krijg je dan problemen als je remblokken slijten en je remmen niet parallel aan de velg bewegen.
dirk_wuyts
Mountainbiker

Post by dirk_wuyts »

een koersderrie zou ook wel nog wat grammen winnen tov die lx
Ik heb zo mijn twijfels bij race componenten op een MTB.
MTB derailleurs zijn erop voorzien om te schakelen in modder en tijdens zwaardere belasting.
De Lx mistaat inderdaad een beetje, maar hij kost me slechts een derde van de XTR bij zelfs een iets lager gewicht.
Post Reply