Knap gewicht. Hopen op veel droog weer in de toekomst
Specialized S-works Epic 2006
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Knappe fiets! De vork vind ik hot; eens iets anders dan allemaal die Fox'en van tegenwoordig!
- Josy
- Mountainbiker
Dan blijf ik best bij m'n SLR TT. Ik weeg er 79, zo....dirk_wuyts wrote:Het toupe zadel zit hard maar goed als je een broek met goede zeem hebt.Prachtig
Toupé Team zadel Ik ben van plan die ook te kopen. Hoe zit ie???
Super afmontage, enkel LX-voorderailleur valt wat uit de toon.
Pas wel op, ik heb het al één maal gebroken, het is dus niet echt geschikt voor MTB (ik weeg maar 62kg).
Bij Specialized valt dit binnen de garantie en ik heb gewoon een nieuwe gekregen.
Moest ik een nieuw zadel kopen dan ging ik voor de SLR kit carbon flow in het wit (120gr tov. de toupe 170gr) en MTB proof.
- Sp33dFr34k
- Mountainbiker
Post by Sp33dFr34k »
Zeer nice Epicske. Is dat lekker met een 80mm vork erin? Helemaal wit zadel zou misschien wat mooier zijn, maar vind deze ook niet misstaan. Speciale reden dat je gekozen hebt voor vstoppers?
- Sp33dFr34k
- Mountainbiker
Post by Sp33dFr34k »
Behalve het gewicht bedoelde ik eigenlijk...daelman wrote:voor het gewicht waarschijnlijk. maar waarom dan niet direct extralite ultrabrakes ook. toch nog een stuk lichter als die xtr's.
- dirk_wuyts
- Mountainbiker
Post by dirk_wuyts »
Ik heb altijd al met een SID gereden, ik kan dus niet zeggen wat het verschil is met een 100mm.Zeer nice Epicske. Is dat lekker met een 80mm vork erin? Helemaal wit zadel zou misschien wat mooier zijn, maar vind deze ook niet misstaan. Speciale reden dat je gekozen hebt voor vstoppers?
Mijn vorige epic S-works '04 was uitgerust met V-brakes, toen vorig jaar het derailleur pad beschadigd raakte heb ik alles laten overbouwen op dit frame.
Ik heb er toen niet aan gedacht om over te schakelen op discs, ik wou zo snel mogelijk terug fietsen.
- dirk_wuyts
- Mountainbiker
Post by dirk_wuyts »
De XTR V-brakes heb ik behouden omdat de remblokken parallel blijven aan de velg, grote remkracht en makkelijk af te stellen.voor het gewicht waarschijnlijk. maar waarom dan niet direct extralite ultrabrakes ook. toch nog een stuk lichter als die xtr's.
Ook is het remoppervlak van de ZTR velgen zeer smal, volgens mij krijg je dan problemen als je remblokken slijten en je remmen niet parallel aan de velg bewegen.
- dirk_wuyts
- Mountainbiker
Post by dirk_wuyts »
Ik heb zo mijn twijfels bij race componenten op een MTB.een koersderrie zou ook wel nog wat grammen winnen tov die lx
MTB derailleurs zijn erop voorzien om te schakelen in modder en tijdens zwaardere belasting.
De Lx mistaat inderdaad een beetje, maar hij kost me slechts een derde van de XTR bij zelfs een iets lager gewicht.