Vasa Sport - Nederland - begeleide mtb tochten

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Zola
Mountainbiker
Location: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon

Post by Zola »

Thierry wrote:
Zola wrote:Ik heb in september 2006 de Transdolomiti gereden met Vasasport.
Van Sillian naar Riva del Garda. Het was écht super. Zowel de tochten, de begeleiding als het gezelschap.

Foto's van mijn reis vind je op ...

http://foto.zita.be/0905174391
Mooie foto's. Wij hebben 'm dit jaar op onze agenda staan (eind juni, groepke van 9 baaikers).

Welke route hebben jullie gereden : Medium, Sport, of Extreme ? En heb je toevallig ook een reisverslag online staan ?
Dit is nog maar een kleine selectie van foto's.
Wij hebben de sport gereden. Qua tempo ligt dit even hoog als extreme, maar er worden minder kilometers gemalen. Meestal reden we rond de 70 kilometer. Ik heb geen reisverslag geschreven, al was ik dat wel van plan. Op de site van Vasasport vind je wel links naar reisverslagen zenne. --> www.vasasport.nl

groeten
Roel

I
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

De juni-reis, van 23 tot en met 30/06/2007, zit bijna vol. Er zijn nog maar een drietal plaatskes beschikbaar, zo vertelde Sidney me gisteren-avond aan de telefoon. Hoe 't met de september-reis zit, weet ik niet.

Als er dus nog mensen twijfelen om mee te gaan of niet in juni : ni te lang meer wachten hé gasten, want anders is er een andere deelnemer met jouw plaatsje gaan lopen !

EDIT 18/01 : VOLZET !!!!!!!!!

Ik kijk er alvast enorm naar uit :bounce: : lekker op toeristen-tempo doorheen de Dolomieten cruisen, soms eens vloeken in de klimmekes, maar vooral genieten van de vergezichten en de heerlijke afdalingen :drunk: ... Man man man, 't zal weer plezant worden.

Genieten van de omgeving :
Image

Han (één van de Vasasport-gidsen) in actie :
Image

(fotookes van Zola zijne site geplukt :wink: )
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

En hoppaaa, we hebben het overleefd, daar in de Dolomieten. Al was het op het randje, t.t.z. ik heb daar ferm mijne pere gezien, amai ni. Een voorbereiding gebaseerd op Orval en Westmalle Tripel is blijkbaar niet ideaal :oops:

Soit, hier is 't verslagske : http://www.zoenk.be/?pg=../ritverslagen/transd

Foto's volgen later ...
lion
Mountainbiker

Post by lion »

Ge weet het hé Thierry,trainen in Calpe is altijd mogelijk ! gezien het weer in Belgie.
:-D
We kunnen altijd aan de (mtb )Rudi vragen om ons wat af te beulen !

Ben benieuwd naar de foto's

Groeten
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

lion wrote:Ben benieuwd naar de foto's
:drunk: Een eerste lading fotokes te vinden op:
http://picasaweb.google.com/vo2max.team.07
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Mijn Trans-Dolomiti mini-website is klaar, nu nog de foto-albums aanmaken ...
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

leuk verhaal en opnieuw prachtige foto's. Vorig jaar de 'huttentocht' gedaan met vasasport en dit was super. Persoonlijk vond ik dat de overnachtingen in hutten (met 20 op een zolderkamerke) veel aangenamer (lees sfeervoller).

het voordeel met vasasport is dat er echt met deelnemer rekening wordt gehouden en ze proberen om het voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken. Het enige waar je je zorgen in hoeft te maken is: Hoe geraak ik in godsnaam over dienen berg ??
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Thierry wrote:Mijn Trans-Dolomiti mini-website is klaar, nu nog de foto-albums aanmaken ...
De foto-albums staan nu ook online. Persoonlijk vind ik mijn foto-oogst maar aan de magere kant. Blijkbaar heb ik niet genoeg rondgekeken en tijd genomen om fotookes te pakken #-o ... 'k Zal nog ne keer moeten teruggaan peins ik :P
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

heb je dan geen cd'ke gekregen van vasasport met daarop alles foto's die de deelnemers gemaakt hebben ?
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Dit jaar ben ik voor de eerste keer meegegaan (als individu ingeschreven) met deze organisatie en het is me heel goed bevallen. Ik ben meegereden met de huttentransalp Ramsau-Tarvisio (half juli).

Foto's

Heel de tocht hebben we schitterend weer gehad met elke dag temperaturen tot 40°C in de schaduw, en geen druppeltje regen gevoeld.

Routes waren meestal zeer mooi, behalve 1 dag waarop we bijna de helft over asfalt hebben gereden. Het gezelschap was ondanks het feit dat het allemaal Hollanders waren zelfs aangenaam te noemen. De logies waren wat mij betreft meestal al te luxueus om nog berghut genoemd te kunnen worden. Maar ja dat is nu niks om over te klagen.

Enige zaak waar ik me soms aan geërgerd heb, was het lange wachten totdat de laatste deelnemer van "onze sport-groep" boven kwam. Na een klim van 1.5u à 2u, stonden we soms 1 tot 1.5u te wachten tot iedereen boven was. Als er een berghut in de buurt is geen probleem, dan werd er wat gegeten en gedronken. Maar als er geen beschutting is (in ons geval brandende zon, met wat minder geluk zeikende regen), dan kan dat wel verdomd lang duren. 1x zijn we dan op eigen initiatief doorgereden, met wat (terecht) gepreek van de reisleiding tot gevolg. Dit is nu eenmaal een nadeel dat je met de formule - groepstochten onder leiding van een gids - hebt.
Post Reply