08/07/07 MALDEGEM

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jan!
Mountainbiker

Post by Jan! »

pacer wrote:Veel asfalt neem ik aan op de 75 km?
Oh, dat viel goed mee, hoor! Er was ook nog macadam en beton... ;-)

Ach, de tocht was goed bewegwijzerd, en het was een mooie omgeving om eens te bekijken. Hier en daar zelfs nog wat modder, voor de liefhebbers.

Ik was pas om 12:00 begonnen omdat er in de Oost-Vlaamse Mountainbikekalender stond dat de 75 km tot 12:00 gestart kon worden, maar toen ik ter plaatse was, zeiden ze dat er geen bevoorrading meer was. "Ja, ge kunt u inschrijven tot 12:00, maar de bevoorrading is al lang weg." Heh.

Halverwege moeten opgeven wegens platte band en geen reserve mee. Beetje stom, ja, maar ik ben zodanig blij met mijn tubeless (sinds oktober vorig jaar nog geen enkele keer platte band gehad!) dat ik roekeloos ben geworden. Ach ja, zo leren we het. :-)

Euh, samenvattend: mooie omgeving, weinig uitdagend, dorstig.
keere
Mountainbiker
Location: 2x trek elite 9.9, madone 5.2 duca ace 09, equinox 7 ultegra/DA08 + aeolus wheels

Post by keere »

badje deed deugd,
goeie tocht, jammer dat er maar 1 ,bevoorading was,
bewaakte fiets parking,
aleen beetje veeeeel platte banden, net voor de bevoorading stond iedereen met platte band denk ik, ik zowel voor als achter in ene keer, :(
nieuw fietske was intussen ook gedoopt door de modder,
nog paar forum leden tegen gekomen op de apres, maar k ken geen namen,
nu enkel nog mn fietske wa kuisen zi,
grtz
Martine
Mountainbiker

Post by Martine »

Gisteren de 75 km gereden, een mooie tocht met hier en daar nog wat modder en een paar vettige stroken maar al bij al viel het goed mee. Af en toe was er wel een sterke tegenwind zeker naar het einde toe als de kilometers al een beetje beginnen door te wegen is dat nog eens dubbel zo lastig. De bevoorrading liet wel lang op zich wachten, pas na 43 km en 7 km voor het einde was er nog een promotiestand met een energiedrankje. Onderweg nog een aangename kennismaking gehad met twee MUBs, en achteraf een goeie babbel had met bieste en zijn broer. De afspuitstand was ok en de douche lekker warm.
C-DALE
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg

TT Maldegem

Post by C-DALE »

Vanmorgen met Keere om 9h gestart, beiden met (bijna volledige) nieuwe bike en beiden met dezelfde banden, Maxxis Flyweight vooraan en Maxlite 310 achteraan.
Op de modderstroken gingen we beiden de mist in alhoewel het bos of het veld wel beter zou passen :wink:
Heb m'n lesje geleerd, das ne feit.
Was echt m'n dag nie (24.1km/h op de 75km en 24.7km/h op 110km) en daar nog boven op maar 1 bevoorrading, was al dood en ne oog uit als ik daar toe kwam en er vielen er velen plat juist voor de bevoorrading, was "toen" nog nie bij de gelukkigen:lol:
Vond het anders een leuk parcour en zeer goed bewegwijzerd maar wel weinig volk, zijn omstreeks 12.45h aan de finish toegekomen en waren daar bijna alleen
Die bewaakt fietsparking vond ik ook wel super [-o<

Btw da badje heeft bij mij ook deugd gedaan :P
rEvo
Mountainbiker
Location: Thompson master carbon XTR en een 'steekkar' voor als er een halve meter slijk ligt...

maldegem

Post by rEvo »

een dikke merci voor de pechtverhelping.

2 X platte band, de laatste keer op 3 km. van de finish en mijn reserve was reeds gebruikt.

mooie tocht (75km.), goede organisatie, warme douches....

bedankt.
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Deze streek ook ontdekt omdat ik aan de kust zat met de madam, verwachtte heel veel asfalt en heb het ook gekregen.

Toch genoten van enkele mooie stukken bos (drongengoed, ursel) en enkele mooie dreven, was wel mooi.

Helemaal geen technische stukjes buiten een verkracht tractorwegje, bevoorrading was wel laat maar gezellig, mensen deden toch hun best om alles goed te laten lopen. Hadden idd niet veel volk, ben 3 man tegengekomen en niemand op de 75km...

Enfin bepijling was top, afspuit super en bewaking ook; niet echt een supestreek om te biken maar was leuk.

Ik zat daar ook weer 'alleen' in de cafetaria :lol:
Post Reply