Over de organisatie van de rit niks dan lof ....ik kom zeker terug
07-08/07/07 Otegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Action-Man
- Mountainbiker
Post by Action-Man »
vandaag ook de vere verplaatsing alleen gemaakt(1uur en 20 min in de auto). maar ik kan maar een ding zeggen het was de moete waard.wat je zeker moet doen als je zo een tt rijd is zeker niet gaan vlammen want anders zie je niets van de prachtige omgeving waarin deze tt doorgaat;en het zou je wel eens zuur kunnen opbreken als je met .een te groote snelheid naar beneden donderd.ook viel het voor mij op dat het overal rustig was in de dorpjes waar we doorreden ,en je riekt ook dat de lucht daar veel gezonder is dan bij ons.voor mij geen problemen tijdens de rit . enkel aan de tweede bevoorrading heb ik een stek gehad van een wesp waardoor ik nu thuis zit met een gezwollen nek.voor de rest alles oke.
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Prachtige tt,die "af" mag genoemd worden,en gerust in de galerij van de klassiekers mag opgenomen worden!
Ik klasseer hem wel net na Ronse en Kluisbergen omdat er inderdaad een stuk met wat meer road inzit,
om de afstand te overbruggen naar de heuvelzone en in de terugweg ook!
Alhoewel er veel niet rouwig om zullen geweest zijn,want het grootste gedeelte van de tocht was toch behoorlijk gepeperd!
Enkel te voet gesteld aan stukje bloso-route aan die vee- draaimolens en die grote greppels juist daarvoor!
De steenbrokken- beklimming nog voor het Piron-pad ook naar boven gereden,al was dit geen makkelijke opgave!
De fluo-lintjes in combinatie met de wit rode bepijling was zeer goed,zonder die lintjes zou ik toch
wat problemen hebben gehad met de richting van de pijltjes(ligt aan mijn wat minder zicht hoor)!
Stof nog wat doorgespoeld in het aangename gezelschap van fast&furio en de familie plateaux(groot en klein).
Een avs van een goeie 22, of goed voor 75 km bike-plezier(extra beklimming van de kluis erbij door 1 pijltje niet gezien).
Ik klasseer hem wel net na Ronse en Kluisbergen omdat er inderdaad een stuk met wat meer road inzit,
om de afstand te overbruggen naar de heuvelzone en in de terugweg ook!
Alhoewel er veel niet rouwig om zullen geweest zijn,want het grootste gedeelte van de tocht was toch behoorlijk gepeperd!
Enkel te voet gesteld aan stukje bloso-route aan die vee- draaimolens en die grote greppels juist daarvoor!
De steenbrokken- beklimming nog voor het Piron-pad ook naar boven gereden,al was dit geen makkelijke opgave!
De fluo-lintjes in combinatie met de wit rode bepijling was zeer goed,zonder die lintjes zou ik toch
wat problemen hebben gehad met de richting van de pijltjes(ligt aan mijn wat minder zicht hoor)!
Stof nog wat doorgespoeld in het aangename gezelschap van fast&furio en de familie plateaux(groot en klein).
Een avs van een goeie 22, of goed voor 75 km bike-plezier(extra beklimming van de kluis erbij door 1 pijltje niet gezien).
Ik heb zowel zaterdag als zondag fantastisch genoten van de 70 km rit!
Alles was top : het parcours!!!, de bepijling met fluolintjes!!!, de nummering van de offraodstroken!!!, aandacht voor de veiligheid bij gevaarlijke oversteekplaatsen, 2 mooie buffet-bevoorradingen waar we de drinkfles mochten bijvullen!!!, de bikewash....alles was SUPER!
Jammergenoeg heb ik geen gebruik kunnen maken van het zonovergoten terras.
Dikke bravo aan het voltallige team enne... BEDANKT!
Alles was top : het parcours!!!, de bepijling met fluolintjes!!!, de nummering van de offraodstroken!!!, aandacht voor de veiligheid bij gevaarlijke oversteekplaatsen, 2 mooie buffet-bevoorradingen waar we de drinkfles mochten bijvullen!!!, de bikewash....alles was SUPER!
Jammergenoeg heb ik geen gebruik kunnen maken van het zonovergoten terras.
Dikke bravo aan het voltallige team enne... BEDANKT!
- mountainsurfer
- Mountainbiker
Post by mountainsurfer »
vertrokken om 10 uur
parcour was goed
goede bevoorrading
voor we aan de kluis begonnen liep het parcour(een 500m denk ik ) gelijk met een enduro rit
tog altijd verschieten als er een paar enduros voorbij vliegen
(zelf 5 jaar met enduro en 10 jaar met crossmoto gereden
maar van op de moto tog anders dan ernaast )
aan eerste privee stuk omhoog (eerste keer kluisbergen)
waren er ook 2 enduros naar boven gereden
waren mtbike pijltjes aan volgen en niet de enduropijltjes
denk per ongeluk want eenmaal boven kwamen ze terug naar beneden
halverwege stopten ze tog en hebben me eerst laten paseren
(heb wel geroepen dat ze op privestuk aan rijden waren)
aan de voet van de patersberg(onroad )kwam er veel volk van de andere kant die allemaal de patersberg opreden (of tog probeerde oprijden)
een familie fietstocht
dan maar gedraaid en patersberg offroad opgereden
(altijd plezanter dan onroad )
vondt spijtig dat er daar geen keuze voor was aangeduid (zoals kluisbergen)
die afdaling na die 2 poortjes daar zou bloso eens mogen aan werken
diene klim met al die kasseien al verschillende malen naar beneden gedaan maar nog niet omhoog (ongeveer 10 meter moeten stappen dju )
dat vindt ik super stukken
stuk bos voor 2 de bevoorrading vond ik ook super
die fluo lintjes zijn inderdaad super
75km
rijtijd 4 uur
iemand de hoogtemeters van de 75km
parcour was goed
goede bevoorrading
voor we aan de kluis begonnen liep het parcour(een 500m denk ik ) gelijk met een enduro rit
tog altijd verschieten als er een paar enduros voorbij vliegen
(zelf 5 jaar met enduro en 10 jaar met crossmoto gereden
maar van op de moto tog anders dan ernaast )
aan eerste privee stuk omhoog (eerste keer kluisbergen)
waren er ook 2 enduros naar boven gereden
waren mtbike pijltjes aan volgen en niet de enduropijltjes
denk per ongeluk want eenmaal boven kwamen ze terug naar beneden
halverwege stopten ze tog en hebben me eerst laten paseren
(heb wel geroepen dat ze op privestuk aan rijden waren)
aan de voet van de patersberg(onroad )kwam er veel volk van de andere kant die allemaal de patersberg opreden (of tog probeerde oprijden)
een familie fietstocht
dan maar gedraaid en patersberg offroad opgereden
(altijd plezanter dan onroad )
vondt spijtig dat er daar geen keuze voor was aangeduid (zoals kluisbergen)
die afdaling na die 2 poortjes daar zou bloso eens mogen aan werken
diene klim met al die kasseien al verschillende malen naar beneden gedaan maar nog niet omhoog (ongeveer 10 meter moeten stappen dju )
dat vindt ik super stukken
stuk bos voor 2 de bevoorrading vond ik ook super
die fluo lintjes zijn inderdaad super
75km
rijtijd 4 uur
iemand de hoogtemeters van de 75km
- nebraz
- Mountainbiker
Net terug van Otegem.
We waren vandaag vertrokken rond een uur of 11. We dachten dat we konden inschrijven tot 14.00h. Verkeerd gedacht dus.
Gelukkig had ik gisteren de tocht opgenomen zodat we hem toch nog eens konden rijden vandaag.
Spijtig dat jullie marathonuitdaging in het water viel door de vele platte banden.
@krierecrossers: nog eens bedankt voor het fijne weekend.
De tocht was af
Tot volgend jaar
We waren vandaag vertrokken rond een uur of 11. We dachten dat we konden inschrijven tot 14.00h. Verkeerd gedacht dus.
Gelukkig had ik gisteren de tocht opgenomen zodat we hem toch nog eens konden rijden vandaag.
Heb nog enkele brigandbikers gezien maar jullie op een haar gemist.Mister T. wrote: @Nebraz: misschien tot tijdens of na de rit!
Spijtig dat jullie marathonuitdaging in het water viel door de vele platte banden.
Graag gedaan maar ze hebben met veel plezier gewacht tot je er was.vommie wrote:"Ach, de laatsten is ook gearriveeerd" was hetgene die ik mocht aanhoren toen ik binnenstrompelde.
Rond km 40 (28) zo dood als een pier. Aan een medebiker gevraagd dat hij aan de tweede bevoorrading zou vragen dat ze zeker niet opkuisten voor ik was gepasseerd. Bij deze dank aan de biker en aan de crew !!! Anders had ik de tocht zeker niet uitgereden.
Op het einde eerder balen zeker na die platte band.Bouwerke Ed wrote:Om 14.00u vertrokken en het was genieten van begin tot het einde!
@krierecrossers: nog eens bedankt voor het fijne weekend.
De tocht was af
Tot volgend jaar
laat dit duidelijk zijn voor alle deelnemers. Onze aanvraag werd reeds 3 maanden geleden goedgekeurd door de gemeente Kluisbergen. De krierecrossers moeten het weliswaar stellen zonder voorkeursbehandelingen bij de gemeente zelf (wat voor sommige andere organisatoren uit Kluisbergen wel duidelijk het geval is).
Ik vind het wel jammer dat mensen hier ons zo afrekenen op het forum!
De pijlenroof heeft niets met toelatingen of dergelijke te maken. Wie dergelijke tegenslagen zo snel kan rechtzetten...doe het ons maar na.!!
Ik dank hierbij mijn volledige team krierecrossers voor de knappe organisatie!!!
De voorzitter
Ik vind het wel jammer dat mensen hier ons zo afrekenen op het forum!
De pijlenroof heeft niets met toelatingen of dergelijke te maken. Wie dergelijke tegenslagen zo snel kan rechtzetten...doe het ons maar na.!!
Ik dank hierbij mijn volledige team krierecrossers voor de knappe organisatie!!!
De voorzitter
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Vanmorgen in het donker met vrouw, kinderen en een oma, middels een volgestouwde jeep en grote bestelwagen naar de rommelmarkt in Doornik. Mijn vrouw had gisteren alles opgeladen incluis mijne bike. Nog nooit heb ik met dergelijk enthousiasme mijn vrouw haar hobby helpen uitstallen. Blikken dozen met de koninklijke familie, vazekes, speelgoed, tapijten, authentieke Breughels en Van Gogh’s, meubelen, kledy, boeken, sjaaltjes, luchters, schoenen, fietsen,…enz. Het is merkwaardig, mensen die met onbetwiste zekerheid in ons aller ziekenbond en hoog procent invaliditeit genieten, over een halfgeopende laadklep te zien klimmen, voor een verzilverd ondertasje van bedenkelijk allooi, en aan de weggeefprijs van 50 cent.
Rond negen uur zat ik in Otegem aan de start van wat een perfecte tocht zou worden. 55km pure fun, bergop en bergaf. Enkel mijn donkere zonnebril ga ik in de toekomst thuis laten. In’t bos zie ik amper het ideale spoor. Laat staan wilde dieren. Wat wel opviel was de goede luim van menig biker. Een plezante bende van start tot aankomst.
Na een verkwikkende douche in sneltrein terug naar Doornik waar vrouwlief haar Frans, Marokkaans en Turks druk aan het oefenen was. Idemdito voor de oma maar hier is de talenknobbel eerder een fenomeen dat, naar ik mag hopen, pas aan God’s poort zal geopenbaard worden.
Om 20u30 zat de resterende handelswaar terug in de kelder en ik in mijn luie zetel.
Hier zit een moe maar gelukkig mens.
Thanks krierecrossers.
Rond negen uur zat ik in Otegem aan de start van wat een perfecte tocht zou worden. 55km pure fun, bergop en bergaf. Enkel mijn donkere zonnebril ga ik in de toekomst thuis laten. In’t bos zie ik amper het ideale spoor. Laat staan wilde dieren. Wat wel opviel was de goede luim van menig biker. Een plezante bende van start tot aankomst.
Na een verkwikkende douche in sneltrein terug naar Doornik waar vrouwlief haar Frans, Marokkaans en Turks druk aan het oefenen was. Idemdito voor de oma maar hier is de talenknobbel eerder een fenomeen dat, naar ik mag hopen, pas aan God’s poort zal geopenbaard worden.
Om 20u30 zat de resterende handelswaar terug in de kelder en ik in mijn luie zetel.
Hier zit een moe maar gelukkig mens.
Thanks krierecrossers.
-
dikki
- Mountainbiker
vandaag de 70km gereden,leuk maar niet echt voldaan:te weinig offroad,maar 2 bevoorradingen (water met grenadine
),heb in de streek al anders meegemaakt(bv.Ronse,Kluisbergen),en wat de bepijling betreft SUPER
daar mogen andere organisaties eens op les komen,allee toch bedankt en tot weerziens.
PS:de douches waren lekker warm en proper
.
PS:de douches waren lekker warm en proper