07-08/07/07 Otegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Vandaag de rit gerden in otegem,enne het was 4sterren waard en een dikke proficiat aan parcour bouwer =D> =D> .Een van de mooiste die ik in kluisberg gerden heb,pittige klimmetjes en pittige technische afdalingen knap.
Parcour lag er bijna kurkdroog ,was zware rit de 70km had er 73 .
De laatste klim de tiegem kreeg ik kramp in onder de knie en moest ik men collega biker laten gaan :roll: .
Was een mooie zomerdag ,afgezien maar veel van genoten .
Bevoorrading was ook vree in orde ,bepijling top.
Bij die mannen kom ik zeker daar terug rijden.

9/10 4sterren waard ja een echte klassieker daar in kluisbergen en ronse.
=D>
Bouwerke Ed
Mountainbiker

Post by Bouwerke Ed »

Gisteren ziekjes samen met Voske naar Otegem afgezakt om de 70km te rijden. Om 14.00u vertrokken en het was genieten van begin tot het einde! Ongelooflijk goede uitpijling en alle gevaarlijke punten waren mooi aangeduid. de off-road stroken stonden aangeduid hoe lang die waren, wat heel interessant is om te weten. Eénmaal de pedalen moeten lossen bij die gevaarlijke afdaling met die fijne rijgeulen. Alle klimmekes perfect genomen en nergens door slijk moeten rijden. De begin-en eindstroken vond ik heel goed meegenomen. De bevoorradingen verdienen ook een pluim en aan de tweede post (op 52km pas) wordt er vandaag aan gewerkt. Bovenaan de Patersberg komt er waarschijnlijk eentje bij. Het kan nooit kwaad om je ervaring tijdens de tocht te uiten. Prachtige locatie voor inschrijving,après en afspuiting. Nogmaals proficiat aan de parcoursbouwer en organisatie. Voor mij mag dit parcours zo blijven. Deze schitterende tt is af en staat vanaf nu met stip genoteerd in onze agenda! We zullen onze Brugse Bikers warm maken voor volgende editie. Bedankt voor deze prachtige namiddag! :wink:
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Het is hier al vermeld, maar toch wil ik nog ook even een dankwoordje voor :
- de organisatie; die ervoor zorgde dat ik toch deze TT kon uitrijden nadat ik door een gescheurde buitenband na 7km gestrand was (de pechdienst had een aantal buitenbanden bij).
- een zeer behulpzame medebiker, welke me op km30 weer op weg hielp na een kettingbreuk.
Q-Bix
Mountainbiker

Post by Q-Bix »

Ook ik heb me als nieuwbakken MTB'er - en tevens kersvers Steenbakkerslid N°50 !!! - duchtig geamuseerd in en rond de streek van Otegem.
Ik voelde dat men beentjes goed zaten en dat was er ook voor nodig als je nog maar 3 TT's hebt gereden en je dit parcours meteen als hoofdmenu op een zaterdagmorgen krijgt voorgeschoteld.
De Kluis - of liever de strook voor de Kluis - L'alumette kon ik niet temmen.
Velen zullen mij daar hijgend en puffend zien staan hebben de zaterdagmorgen. (het lijk aan de zijkant van de weg was idd ik :oops: :lol: )
Gelukkiglijk kon ik al de rest temmen en dat heeft me wel deugd gedaan.
Ik heb er zelfs teveel getemd want de Kluis (bos) zat niet in de 35 maar toch ben ik deze opgereden :drunk: :lol: #-o
Alsook de Tiegemberg was ik al in de afdaling ervan tot ik besefte dat het al een minuutje geleden was dat ik nog een pijlte had gezien ... Mijn mistake want ze hinger er wel degelijk [-X #-o
Nog onderweg opgeraapt door een mede-Steenbakker en met Fritsie aan de auto nog kennis gemaakt.
Ook Lichterveldenaore (tegenwoordig beter bekend als Leffingenoare naart schijnt :roll: :lol: ) en Kluisken beter leren kenne.

Douches waren prima alsook de hele TT.
Ja het klinkt mss eentonig maar ook ik vond dat de eerste bevoorrading nogal snel kwam :bounce:
Amper 13km op te teller en al stopplaats ... Nu ja je hebt wss als organisatie niet overal plaatsen waar je een bevoorrading kan plaasten ...

Mij zien ze er alvast terug maar hopelijk dan zonder afstappen want diene L'alumette moet en zal ik temmen !
smetje 5
Mountainbiker

Post by smetje 5 »

iemand een idee waar de fotos te bekijken zijn? grt
AMG
Mountainbiker
Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Post by AMG »

ZALIGE tocht, meer kan ik daar nie van zeggen.
mtbiker.
Mountainbiker

Post by mtbiker. »

Heel goeie tocht. Proficiat aan de organisatoren!!
Heb me geamuseerd, vooral dat klimmetje met al rotsen en stenen was de max (zie foto op de site http://www.krierecrossers.be/images/fot ... 00015.html ) Had die al een paar keer afgedaald maar nog nooit beklommen.

Tot volgend jaar!!
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Vanmorgen samen met the Fast echt GENOTEN :bounce: :bounce: =D> :bounce: van de rit en alles wat er bij hoort.

Nen dikke proficiat =D> =D> aan het volledige team:mannen EN vrouwen die weten wat een mtbtocht is.!!!!!

ps:klein plateautje en the furouis hebben ook genoten op de 55km! :wink:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Vandaag heel goed georganiseerde tocht gereden met een 4-tal On2whelerkes. Dat de krierecrossers een tocht kunnen organiseren was al duidelijk tijdens hun wintertocht richting Mont-St-Aubert, vertrekkende uit St-Denijs.
Dit jaar was het duidelijk zomerKrierekrossers goes Kluisbergen met meer dan 75 % van het parcours op grondgebied Kluisbergen, kan niet mislukken kwa parcours zou ik zeggen.
De krierecrossers letten heel goed als ze een toertocht rijden zoveel is duidelijk en hebben ons het beste van verschillende TT geserveerd.
De combinatie pijltjes - lintjes van onze vrienden van Avelgem (Defresne) , de aanduidingen van de verschillende stroken, parcours...
Als we tijdens de week tijd hebben hebben om onze vélo eens uit te halen dan zijn dit onze strookjes die we aandoen. De krierecrossers hebben ze mooi aan mekaar gebreid, het deed me een beetje denken aan onze TT van vorig jaar.
Een aanloop van een 11-tal km om dan via de Zuidkant de Kluis te beklimmen tot aan de toren en dan de beruchte singel track te doen (leukste kant).
Misschien jammer dat de mannen van de 35km deze toch mooiste 3km niet gehad hebben. De 1ste bevoorrading was picobello, alles erop en eraan.
Aan de splitsing groot dilemma 70km rijden of 55km rijden met tijd voor BL aan de aankomst (Blonde Ename in dit geval).
Als je 500m van de voet van Pensemont woont en deze helling toch wel heel goed kent gekozen voor rechtdoor en de 55km met Blonde Ename.
Bepijling was beste die ik al gezien heb , combinatie lange fluolinten met pijlen heel goed .
Via Kwaremont en Patersberg naar Zulzeke getrokken en aangekomen bij weeral een vooral "knappe" bevoorrading. Medebiker reed er plots 5km/u sneller door.
Daarna via de zijkant van de Kwaremont door Berchem City richting Kerkhove brug, eens de brug gepasseerd was de fun er een beetje af maar via Tiegem(mocht een iets langere passage geweest zijn) en toch enkele leuke offroad passages via Ingooigem terug naar Otegem.
56km en 750 hm stonden er op mijn meterke.
Daar nog nagenoten van deze prachtige zondagvoormiddag op een zonovergoten terras en een BE voldaan naar huis teruggekeerd.
Krierekrossers alvast tot de volgende .
Misschien toch één belangrijke bemerking aan de organisatie en wat misschien de pijlenroof van zaterdag kan verklaren :
>> er zou voor dit bepijlld parcours op grondgebied Kluisbergen nergens geen toelating zijn gevraagd en in de de bepijling die midden deze week aangebracht werd zaten zelfs 2 volledige stukjes natuurdomein(Ruien direcht over de Schelde naar rechts brugje over en dan beneden) en dan een stuk in Zulzeke naast het Elenebos.
Mocht dit niet opgemerkt geweest zijn door de boswachter himself en een natuurliefhebber dan hadden we er gewoonweg doorgereden met alle gevolgen nadien (collega's uit Ingooiegem hebben dit eens gedaan met als gevolg een volledig stuk bos , verboden gebied)
Ik denk niet dat dit de juiste manier van doen is , bepijlen en dan hopen dat niemand het ziet.
Deze opmerking omdat we graag en nog lang hier in Kluisbergen met onze mtb onze geliefkoosde sport zouden willen uitoefenen.
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Vandaag ook in Otegem gereden.
Prachtige TT met venijnige klimmetjes, niet moeten afstappen en de downhills waren prachtig(recuperatie hé :oops: )
Ferm gezweet en wa zeer billekes.
Goeie bevoorrading, na de 2e wat ver rijden op de 55 maar toch ok.
Aan de 2e bevoorrading mooi bloot buikje gezien en er zat nog een mooi kontje aan vast 8) .
Mss voor volgend jaar als het weer het toelaat een shortje of rokje?? Kwestie van de motivatie terug op te krikken hé. :P
Prachtig,back next time.
Post Reply