07-08/07/07 Otegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
G-shock
Mountainbiker

kwaremont??

Post by G-shock »

zat de kwaremont in de 55? kan het me niet herinneren hoor
of was het off-road?en wanneer was dat danb zo ongeveer?

vraagje aan de organisatie... kunnen jullie het parcours on-line zetten?
smetje 5
Mountainbiker

Post by smetje 5 »

vandaag de 70 km gedaan in otegem maar door mijn eigen schuld (pijlke niet gezien) 2 maal de vierschaar mogen doen en zo kwam ik aan 76km , voor mij niets van kritiek voor deze organisatie was gewoon een zeer prachtige rit!! tot de volgende keer
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Vandaag om 5 voor 8 vertrokken.
Na een paar km kluisken ingehaald en met hem mee gereden tot aan de eerste controle.
In het stuk tussen de schelde en de controle bleken er enorm veel pijlen verwijderd te zijn [-X [-X
Ne dikke proficiat aan de organisatie voor de snel en georganiseerd oplossen van dergelijke wangedrag.
Na de controle nog tot de splitsing met kluisken gereden en daar dan afscheid van hem genomen en alleen de 70 verder gebold.
Vanaf hier tot de 2de controle waren het enkel gekende stukken mo vaak in andere richting dan normaal of anders gecombineerd :bounce:
Na de tweede controle enkele steenbakkers kunnen klissen met op kop lichterveldenoare.
En laat het voor eens en altijd gezegd zijn: met hem samen rijden deugd niet :evil:
Op een beton paadje waren we lekker aan het cruisen en wa aan het tetteren over komende "eventen" toen plots m'n voet bleef hangen in een stuk draad die in het gras verborgen zat #-o
Resultaat m'n velo onmiddelijk stil en ikke der over en op m'n hoofd :drunk:
Dus voor al die kiekens die geen helmdragen, ga der nog ene kopen voor ge morgen vertrekt.
Al bij al valt het nog mee: wa blauwe plekken, spieren die wa uitgelengte zijn en ferme koppijn, mo [-o< [-o< dat ik mijn helm aan had.
Anders mochten ze me waarschijnlijk komen halen.
Na effen diep adem gehaald te hebben terug op den fiets gesprongen en toch de rest aan de zijde van Lichterveldenoare uitgereden.

Ik vond de tocht af en het eens een waardig alternatief na ronse en kluisbergen.
Ook op de controles en inspanningen van de organisatie viel niets aan te merken =D> =D>
Tot volgend jaar
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Vandaag een zeer mooie tocht gereden in Otegem. Pittige beklimmingen en een bij momenten (vooral op het laatste stuk) nijdige wind. Na Zulzeke was het off-roadgehalte misschien iets minder, maar over het geheel van de tocht zat er meer dan voldoende off-road in: boswegen, "crieren", zelfs van enkele pittige weidepassages konden we genieten. Kortom een tocht die meer dan af was met zijn 1000 hoogtemeters. Vorig jaar had ik een sterretje geplaatst voor hun tocht...nu vond ik hem nog stukken beter (en lastiger). =D> =D> Ook een dikke proficiat voor de organisatie. De bepijling, de bevoorradingen, afspuitinstallatie ...alles was super. Op de tweede bevoorrading hoorde ik dat er heel wat pijltjes verdraaid of verdwenen waren deze morgen in het Kluisbos . Het getuigt dan ook van een schitterende organisatie als je op het laatste nippertje nog alles kunt rechtzetten. =D> =D> Spijtig dat onze groene jongens (en meisjes) soms zo moeilijk doen. :evil: :evil: Als lid van natuurpunt kan ik dit enkel maar betreuren. Wat redelijkheid en gezond verstand zou heel wat problemen voorkomen.Misschien kan ik toch eventjes één minpuntje aanhalen: de eerste bevoorrading kwam reeds na 18 km...de tweede na ongeveer 51 km (op het traject van de 70 km). Ik was dan ook dolblij dat ik er was. Ik reed ook eventjes samen met een biker die speciaal uit de Limburg kwam om in onze Vlaamse Ardennen te fietsen. Het is dan ook spijtig dat heel wat West- en Oost-Vlaamse bikers de weg niet vinden. Nu misschien komen er nog heel wat morgen. Het is meer dan de moeite waard. Crierecrossers, volgend jaar ben ik er weer, want zo'n prachtige tocht laat ik niet links liggen. Bedankt! =D> =D> =D> =D> =D>
Fritsie
Mountainbiker

Re: kwaremont??

Post by Fritsie »

[quote="G-shock"]zat de kwaremont in de 55? kan het me niet herinneren hoor
of was het off-road?en wanneer was dat danb zo ongeveer?

De Kwaremont hebben we wel niet opgereden. Waar het steilste stuk begint, hebben we links afgedraaid. Dit was na een off-roadstukje.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Kom morgen ook af tegen 8 uur(allé 'k zal proberen er te zijn tegen achten) voor de 70 waarschijnlijk?! :bounce:
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Heb voorlopig niet veel tijd om een verslagje te schrijven.

Heb niks maar dan ook niks aan te merken op deze TT. Het is zeker de moeite waard om deel te nemen.

Als er mensen zijn die de GPS track van de 70Km willen voor morgen.
Ik vraag met aandrang om de track niet op een ander tijdstip te rijden. Er zitten hier en daar privéstukken in die moeilijk zijn bekomen door de organisatie.
Stuur maar een Pb met jou emailadres.
Ik stuur hem deze avond nog door dan.
Groeten,
Nebraz.

zal later wel een verslagje schrijven want morgen gaan we er voor de tweede keer tegenaan. Zal wel zien hoe het met de beentjes is gesteld of ik morgen terug voor de 70 of 55 ga. :-)
GuMo
Mountainbiker

Post by GuMo »

inderdaad, het koste ons heel wat inspanningen om het parcours opnieuw te her-bepijlen na de pijlenstroop van deze nacht maar we staan er opnieuw helemaal klaar voor om iedereen morgen te verwelkomen !!!
vommie
Mountainbiker

Post by vommie »

"Ach, de laatsten is ook gearriveeerd" was hetgene die ik mocht aanhoren toen ik binnenstrompelde.

Van thuis vertrokken met de fiets (zo'n12km) om 13.30 en dus tegen wind mogen haasten om daar op tijd te kunnen aanzetten. Aan km 23 (12) begonnen de benen al een beetje flets te voelen, maar who cares we slaan toch in voor de 70 km. Rond km 40 (28) zo dood als een pier. Aan een medebiker gevraagd dat hij aan de tweede bevoorrading zou vragen dat ze zeker niet opkuisten voor ik was gepasseerd. Bij deze dank aan de biker en aan de crew !!! Anders had ik de tocht zeker niet uitgereden.

Na de bevoorrading (waar ik bijna alles heb opgegeven) gelukkig een beetje recupereerd dus de laatste km vielen nog mee.

Nog een lefke gedronken en wat gedronken met de crew. Toffe mannen en vrouwen allemaal.

Totaal 101,5 km aan 16,.. dus meer dan 5 uren gebiked. Nu leeg in de zetel. Moe maar voldaan.

En moest ik een brilkikker zijn die iedereen moet zeggen dat ze daar moeten gaan, dan zou ik da zeker doen :

KKKKKKKWWWWWWWWWWAAAAAAAAAAAKKKKKKKK

Knap gedaan van de krierecrossers !!!
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

GuMo wrote:inderdaad, het koste ons heel wat inspanningen om het parcours opnieuw te her-bepijlen na de pijlenstroop van deze nacht maar we staan er opnieuw helemaal klaar voor om iedereen morgen te verwelkomen !!!
De kleine en de grote plateau zullen er alvast bij zijn morgen ,samen met the Fast en the furouis. :bounce: :bounce:
Post Reply