07-08/07/07 Otegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
krierecrosser
Mountainbiker

Post by krierecrosser »

Mister T. wrote:
nebraz M/29j. wrote:Zaterdagmiddag vertrek ik rond 14.00h voor de 70km (hoop dat de bevoorradingen nog aanwezig zullen zijn.
Zondagmorgen rijden we rond 8.30h terug de 70.
Morgen vertrek ik om 12u30 uit Oostrozebeke, rijd ik met een maat naar Otegem (rond 13u30 daar), de 70 km, en dan terug naar Oostrozebeke. Goed voor +- 110 km... Me like marathons 8)

Zal er nog voldoende bevoorrading zijn op de 70km voor de 'late' starters?

@Nebraz: misschien tot tijdens of na de rit!
amai mr T, dat beloofd, hopelijk staat er minder wind dan vandaag.
success. We zorgen ervoor dat iedereen die binnen tijd start genoeg bevoorrading heeft he.
krierecrosser
Mountainbiker

parcours

Post by krierecrosser »

juist nog even het parcours verkent en nog 2 conflicten met bosbeheer en natuurpunt, ze maken het de organisaties toch niet gemakkelijk.
Parcours zeer goed berijdbaar. Misschien moeten we er nog een mooi stukje bos uithalen, onderhandelingen zijn nog bezig.

Hopelijk staat er wat minder wind anders is het 2de gedeelte vrij zwaar.
TIP patersberg met wind in de rug omhoog
kluisken
Mountainbiker

Re: parcours

Post by kluisken »

krierecrosser wrote:juist nog even het parcours verkent en nog 2 conflicten met bosbeheer en natuurpunt, ze maken het de organisaties toch niet gemakkelijk.
Parcours zeer goed berijdbaar. Misschien moeten we er nog een mooi stukje bos uithalen, onderhandelingen zijn nog bezig.

Hopelijk staat er wat minder wind anders is het 2de gedeelte vrij zwaar.
TIP patersberg met wind in de rug omhoog
Langs de alternatieve route?
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Ik zal ook van de partij zijn, zo te lezen een niet te missen tocht.

Ofwel met m'n eigen speci ofwel met een stumpjumper fsr (met brain), lijkt me de ideale plaats om zo'n fietske te testen ivm klimmen, dalen...
krierecrosser
Mountainbiker

Post by krierecrosser »

we zijn der volledig klaar voor.
krierecrossers wensen jullie een leuke mountainbike tocht
Bouwerke Ed
Mountainbiker

Post by Bouwerke Ed »

Na al die lovende kritiek komen enkele Brugse Bikers zeker af! :wink:
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

Zo, ik ga nog mijn andere bandjes opleggen ( die modderbandjes zijn me niet zo bevallen in Ronse), en mij ne keer prépareren om af te zakken richting Otegem.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

awel, hier op een paar kilometer van otegem is het schitterend weer! allemaal afkomen zou ik zeggen... :wink:
G-shock
Mountainbiker

schonen rit

Post by G-shock »

mooi mooi,je moet niet naar de de ardennen om je kuiten te testen...mooie beklimmingen gevolgd door schoon afdalingskes... ideale bevoorrading... tot volgend jaar

komt er eentje volgend jaan en zou deze tedoen zijn in de omgekeerde richting?lijkt me ook fijn

groeten
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Voor de eerste keer en nog zo net voor mijn verlof (de valies staat hier klaar naast me) de TT Otegem gedaan. Door allerlei redenen de 55 ipv de 70 gedaan, maar het me niet beklaagd!

't Was al een tijdje geleden dat ik de Kluis kon doen, dus een aangenaam weerzien. De eerste beklimming toonde meteen hoe de conditie was (en dat was niet echt fameus). Aanvankelijk met HanZi en Cowboy Peter gestart, maar al meteen in het gat gehangen en op de Kluis de Steenbakkerstrein tegengekomen en daar maar wat proberen aan te sluiten.

De aanloopstrook was goed, de passage op de Kluis zeer goed. Voor de 55 ging het daarna richting Kwaremont en Patersberg (vnl road beklimming en zonder kritiek te willen geven nogal veel langs het Bloso-parcours). Nu daarom is deze tocht niet minder. Bij de afdaling van de Kwaremont nog verkeerd gereden. Een verwittingspijltje stond net voor een gemaaide strook in een graanveld. Als rechtgeaarde liefhebber van veld- en weidedoorsteken uiteraard door het veld naar beneden om daar vast te stellen dat er geen pijltje meer was. #-o . Gelukkig was er wat verder op een private strook bij een landbouwer (waarvoor dank) wel een weidedoorsteek omhoog. :-D . Net voor de tweede bevoorrading in de omgeving van Zulzeke de steenbrokkenhelling niet omhoog geraakt, maar de helling kort daarna was zeker even pittig. (De Spijker??)

Na de tweede bevoorrading misschien ietsje minder. Wat minder offroad en wellicht zo snel mogelijk terug naar de Schelde, maar dat kan evengoed als recuperatie beschouwd worden. Om een minpuntje op het anders zeer aangename parcours te geven, de passage op Tiegemberg kon misschien beter. Anders dan de vele andere tochten die hier passeren, maar hij was gepasseerd voor ik het doorhad.

Niettemin, uitstekende tocht met zeer goede organisatie van een club die haast bij alle andere TT's te zien is en die mede daardoor dan ook een hogere opkomst verdiende dan nu. (wellicht door verlofperiode). Bevoorradingen en bepijling waren ook zeer goed, net als de bikewash. =D> =D> Eindelijk nog eens après in het zonnetje buiten (@ Steenbakkers, de volgende keer dat ge me tegenkomt, hebt ge er nog een te goed. En help dat onthouden hé! :oops: )
Post Reply