Vermageren: 2 probleempjes: Honger en geen vooruitgang meer.

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Q-Bix
Mountainbiker

Post by Q-Bix »

Ik zit denk ik rond de 30% vetpercentage. :oops:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

ik heb een bmi van 23.15, dus wel goed... :wink:

Toch wil ik ook nog iets doen aan mijn gezondheid en ga vanaf nu het volgende doen:

1 tas koffie per dag ipv gans de dag door
meer volkorenbrood
vlees bakken in olijfolie ipv boter
geen frisdranken meer
alcohol zeer beperken
eten tot honger gestild is en niet meer "uit goesting"
gezonde tussendoortjes (fruit ipv koeken)
minder suiker
magere yoghurt ipv volle
veel water drinken
(nog) iets meer sporten

En als dit een tijdje loopt eens een "ontgiftingskuur" :wink:
Da kan eens goed zijn om alle "vuile stoffen" uit het lichaam te krijgen die kunnen zorgen voor vermoeidheid, krampen, weinig recuperatie, slecht slapen,...
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

waarom begin ik bij ontgiftingskuur te denken aan magiërs, sprookjes, elfjes, kaboutertjes....

ga je dan ook niet meer ademen, eten, water drinken, kleren dragen, je wassen etc. om het "gif" permanent uit je lijf te houden?
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Ik snap de link/grap niet met bovenstaande figuren en de 2de opmerking ook niet, maar dat ligt misschien aan mij.

T'is er nog niet van gekomen maar dat ga ik ook zeker es doen(ontgiftingskuur). Ik denk best in je verlof te doen zoiets. Kan nooit geen kwaad denk ik zo.
Q-Bix
Mountainbiker

Post by Q-Bix »

Je moet daar wel serieus goed mentaal klaar voor zijn zenne.
Misselijkheid, darmstoornissen, humeurschommelingen, etc ...
En dat allemaal op 1 korte tijdspanne.
Je begint daar een beetje van te flippen als al die gifslakken zich losweken en je lever en nier die afvalstoffen allemaal zeer snel moeten verwerken ... :-?

Niet voor sissies in ieder geval.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

newbiker wrote:waarom begin ik bij ontgiftingskuur te denken aan magiërs, sprookjes, elfjes, kaboutertjes....

ga je dan ook niet meer ademen, eten, water drinken, kleren dragen, je wassen etc. om het "gif" permanent uit je lijf te houden?
met alle respect, maar een ontgiftingskuur is puur natuur hé, geen magiërs en dergelijke meer hé [-X

Ik denk dat het grootste deel van de mensen die dit topic leest er duidelijk mee bezig is met zo'n dingen. Die weten dus waarover het gaat...

Ontgifting is bijvoorbeeld een citroensapkuur of rijstkuur of voedingskuur... Je kan daar genoeg over vinden op het internet...
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

de ganse dag rondrijden in dewagen geeft stress. Stress betekent dat je lichaam sneller een 'honger-reactie' op gang brengt, in feite probeert het zich gewoon op een andere manier te compenseren.

van wortels kom je niet bij, er zitten oa zeer veel beta-caroteen in, wat weer heel goed is voor je pigment aanmaak en bevat veel anti-oxidant.
en het geeft geen hongergevoel. naargelang dit een groente is, moet de maag zich behoorlijk inspannen voor verwerking, vandaar dat het ook een poos wegblijft.. idem met peterselie.
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Ik heb ook eens een ontgiftigingskuur gedaan ooit. Het is al een tijdje geleden dus ik weet niet meer wat ik juist mocht eten maar er zat veel knoflook bij.
Het duurt een dag of 3 dacht ik.
Ik voelde mij toen niet echt goed, heel veel last aan men darmen en mega honger. Ik doe het nooit meer :-D
Dieten trouwens ook niet, als je normaal en gevarieerd eet en regelmatig sport blijf je mooi op je gewicht.
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

Rock Rider wrote:[

met alle respect, maar een ontgiftingskuur is puur natuur hé, geen magiërs en dergelijke meer hé [-X

Ik denk dat het grootste deel van de mensen die dit topic leest er duidelijk mee bezig is met zo'n dingen. Die weten dus waarover het gaat...

Ontgifting is bijvoorbeeld een citroensapkuur of rijstkuur of voedingskuur... Je kan daar genoeg over vinden op het internet...
puur natuur? zeg jij me dan eens waar in de natuur er 1 levend wezen is dat dagelijks 1 enkele soort voedsel eet.....

Ik heb de indruk dat de grootste hoop van de mensen op dit forum bezig zijn met gezond eten (= gevarieerd, vetarm, vezelrijk, vitaminerijk) en niet met eenzijdige voeding gedurende meerdere dagen....

Heel eerlijk: ik geloof niet in die "ontgifting" omdat je gewoon geen enkele stof om te ontgiften gifvrij vindt.
Ik eet in deze periode dagelijks kersen. Wel tot een paar jaar geleden wanneer ik kersen at, zat ik een uur later op wc en het spoot eruit. Nu heb ik dat niet meer. Dit terwijl kersen gekend zijn als "vochtafdrijvend". Ben ik ontgifd? (en ja, de kersen zijn steeds eigen kweek, toen en nu)
Of ik eet 3 sinaasappels of sap van 3 geperste sinas, hetzelfde resultaat toen, en nu niet meer. How comes?

Een paar weken/maanden geleden heb ik een artikel gelezen vaneen journalist die zo'n 8 daagse ontgiftingskuur deed met groentensap e.d. Hij was een paar kilo kwijt, maar zijn gestel en maag lagen ook volledig overhoop. Die was in elk geval niet te spreken over die "ontgifting", naderhand had hijeen voedingsdeskundige uitleg gevraagd en die boorde die "ontgifting" om gefundeerde gronden de dieperik in. Lees aub alle artikels en boeken over ontgifting, zodat je goed weet waar je aan begint.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

.....ontgifting..... vooral een begrip dat in de praktijk meestal totaal uit de context word gerukt. Vooral charlatans gebruiken gretig die term, en ze weten het allemaal ZOOOOOOO goed hoe het te doen.

de waarheid is totaal anders.... zulke mensen hebben het over ontgifting om wat extra centen, en ze klooien maar raak. ze laten je 5-6 liter groentesap op een dag drinken, sommige zelfs weinig water enz....
niemand kan tegen zoveel groentesap op een dag. de maag kan dat gewoon niet aan...zelfs een supergezonde totaal 'ontgifte' vegetarier niet.
verder kunnen er nog andere problemen van komen.
ter illustratie : eet maar is elke dag behoorlijk wat selder - rauw. of enkele borden seldersoep (vrij sterk geconcentreerd) per dag....... na een dag of 3-4, doet de maag al pijn.... en zijn de eerste langdurige maagklazchten al aanwezig (irritatie/ontsteking)

ontgiften doe je op een gezonde manier. en wie veel groenten, paprikas, rijst, vis,.. eet, hoeft zich niet te 'ontgiften' want het lichaam doet dat zo al door een gezonde gevarieerde voeding.

wie veel chocolade, cola enz van dat soort dingen eet en drink, moet vooral overschakelen naar een gezonde voedingspatroon. daarbij horen veel anti-oxydanten, zeer veel zelfs. (oa in paprikas, alles wat nogal felle kleurtjes heeft van groenten en fruit)
veel rijst eten ipv aardappelen gedurende een bepaalde periode, helpt daarbij.
bepaalde planten-extracten kunnen het proces nog bevorderen.

dus begin vooral hiermee. verder vooral uitkijken voor charlatans, en geloof ook niet alles wat op internet staat.
er zijn praktijkgerichte testen genoeg geweest om aan te tonen dat de meeste methodes zelfs totaal fout zijn (zie oa massas groentensap)
Post Reply