Ik (en mijn vriendin ook) ben de laatste weken serieus op mijn voeding beginnen letten.
Frisdrank is er volledig uit, enkel nog water, veel fruit en groenten,veel vis, room en zo vervangen door soja dinges, geen snoep en chips meer, etc....
Aangezien ik in mijn job bijna dagelijks op restaurant ga is het soms moeilijk, maar al bij al valt het mee.
Dit alles samen met het feit dat ik nu wekelijks tussen de 150 en 200km met de mountainbike rij heeft ervoor gezorgd dat ik in 8 weken tijd 7,5 kilo verloren ben (was voordien wel nogal rond en gezond...).
Waar ik het echt moeilijk mee heb is het hongergevoel dat ik meestal in de middag (15-17 u) en 's avonds heb (20-23u). Soms ben ik echt bijna in staat om eender wat beginnen op te eten. Als ik dan een appel of perzik of een joghurtje pak dan komt het binnen het kwartier terug. Het lijkt wel alsof mijn lichaam geen probleem heeft met het gezonde voedsel, maar gewoon niet genoeg krijgt. Ik dacht in het begin dat dit wel zou overgaan na enkele weken, maar het lijkt enkel erger te worden. Heb ook al kauwgum geprobeerd, maar dat helpt slechts zeer kort (enkele minuten) . Wie kan me hier raad geven?
Een ander probleem is het volgende: Ik ben in 8 weken nu meer dan 7 kilo vermagerd en dat ging redlijk vlot. nu lijkt het iets moeilijker te gaan en vermager ik heel traag, sommige dagen iets bij, dan weer naar beneden, en zo verder. moet ik nu iets anders doen? Ik zou graag nog 3 kilo kwijt raken?
Vermageren: 2 probleempjes: Honger en geen vooruitgang meer.
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- Deere Power
- Mountainbiker
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
misschien wel te drastisch ineens omgeschakeld. en de combinatie van de voeding wat verkeerd gesteld, of te eenzijdig gericht?..... het zou kunnen. al vermoed ik dat de omschakeling te drastisch is.
probleem 1 :
je bent waarschijnlijk gewoon van soms op de meest onmogelijke ?? tijdstippen te eten (restaurant etc) ik bedoel, er zit geen regelmaat in...
probleem 2 : als je voordien 'ongezond' at, (en dus ook niet op vaste tijdstippen) zal je lichaam een aanpassing vereisen van 5-8 weken, kan zelfs nog meer zijn.
probleem 3 : restaurantvoeding is gevuld met veel room, boter, suikers, gebonden sausen, suikers, enz.... allemaal 'zetstoffen' en dikmakers. je bent zodanig hierop 'afgesteld' dat je nu, door gezond gerichte en zuiverdere voeding te eten, zeer veel aanpassingsproblemen kent. een konstant snel opkomend 'hongergevoel' is het gevoelg.
dat hongergevoel, is veeleer geen hongergevoel, maar eerder veroorzaakt door een prikkel in de hersenen opdat je voordien onregelmatig en toch vrij 'ongezond' en vet at.
oplossing, of mogelijk. : een minder drastische omschakeling om te beginnen.
hoe? cola en dat soort dranken absoluut vermijden. drink wel veel water, alsook fruitsap (thuis liefst vers geperst)
eet om te beginnen 3-4x per week een wat normalere voeding. daarmee bedoel ik, wat je eerst zowat at. BEST WEL zelf bereid. of als je op restaurant gaat, dring erop aan GEEN gebonden sausen toe te voegen. en GEEN roomtoestanden.
bv vis dat normaal in een soort roomsaus gepresenteerd word, kan je evengoed laten bereiden zonder die saus, en wat sappiger gemaakt met wat citroensap (vers) tijdens het bereiden, MET redelijk wat peterselie.
waarom peterselie? peterselie is een ideale hongerremmer.
doe de test maar eens....een paar delen peterselie eten, de honger zal lang wegvlijven.
ook wortels (pekes
) ios een ideale natuurlijke hongerremmer, en zeer gezond. wel rauw (gewassen)
om de 2 dagen eet je gezond, anders dan je gewoonlijke voeding.
drink ELKE morgen geperste roze pompelmoes bij uw ontbijt. voor enige suikers, eet verse ananas (ananas is rijk aan natuurlijke suikers, maar is een geweldige vetverbrander tergelijkertijd)
pompelmoes stelt honger uit, is heel rijk aan anti-oxidanten en bevat veel vetverbrandende stoffen. Choco laat je achterwege, komt op de 'verbannen' lijst.
probeer een vaste regelmaat op te bouwen in uw voeding.
je kan bv een soort 4-uurtje houden, en bv een peer en een banaan eten. dat stopt de honger. of wortelen. GEEN APPEL.... daar krijg je gioerende honger van.
kauwgum aan de kant...dat wakkert het hongergevoel nog harder aan.
heb je een zwrae maag, eet dan kauwgum... je zal zien hoe snel ze verlicht. (geen grap)
na verloop van tijd, verminder je een dag 'oude eetgewoonte' en vervang je door een dag gezonde. reken maar gerust een jaar aanpassing, wil je geen problemen en jojo effect.
de eerste maanden is het echt tandenbijten. vaak zit het probleem vooral in het hoofd, en niet in je buik. je moet van die oude gewoonte af en mentaal is dat vaak zeer moeilijk (net als bij een drugsverslaving)
dus neem uw tijd. je zal waarschijnlijk ook gewoon zijn van redelijk veel te eten ook. daar moet je op termijn ook vanaf.
het is niet dat je veel eet, dat je voldoende 'energie' kweekt. net op deze manier leer je je lichaam vooral slecht omspringen met de geconsumeerde voeding, en gaat het slordig te werk met de opname en verwerking.
je moet je lichaam weer leren, toe te komen met beperkte poses. net daardoor gaat het lichaam leren dat het het hiermee moet doen, en gaar juist effectiefer opnemen en verwerken. doel is dat je lichaam weer economisch en ergonomisch werkt.
in de eesrte fase zou ik vooral de gewooinlijke voeding houden om de 2 dagen, mits geen roomsauzen etc. en de poses wat afbouwen. in de 2de fase, ga je de dagen 'gewoonlijke voeding' afbouwen, en vervangen door 'nieuwe' gezonde voeding.
qua drinken, vooral water, en liefst verse fruitsappen. op reastaurant kan vers fruitsap moeilijk zijn, omdat het vaak al erg duur is, en soms ook niet verkrijgbaar. dus een fruitsapje uit een bus enz kan dan wel.
een vieruurtje zou ik wel nemen in de eerste fase (banaan en peer) de combinatie van die 2 is perfekt om je honger lang weg te houden.
beperk verder koffie. geen 20 tassen op een dag. teveel is gewoon niet goed. beperkt het op een veel kleiner aantal per dag, of neem thee.
verder gewoon blijven sporten. het wat minder snel afvallen nu, is omdat je lichaam probeert te compenseren. dit is een lastige fase, en duurt enkele weken. dit gebeurd vooral bij een te drastische verandering in de voeding.
probleem 1 :
je bent waarschijnlijk gewoon van soms op de meest onmogelijke ?? tijdstippen te eten (restaurant etc) ik bedoel, er zit geen regelmaat in...
probleem 2 : als je voordien 'ongezond' at, (en dus ook niet op vaste tijdstippen) zal je lichaam een aanpassing vereisen van 5-8 weken, kan zelfs nog meer zijn.
probleem 3 : restaurantvoeding is gevuld met veel room, boter, suikers, gebonden sausen, suikers, enz.... allemaal 'zetstoffen' en dikmakers. je bent zodanig hierop 'afgesteld' dat je nu, door gezond gerichte en zuiverdere voeding te eten, zeer veel aanpassingsproblemen kent. een konstant snel opkomend 'hongergevoel' is het gevoelg.
dat hongergevoel, is veeleer geen hongergevoel, maar eerder veroorzaakt door een prikkel in de hersenen opdat je voordien onregelmatig en toch vrij 'ongezond' en vet at.
oplossing, of mogelijk. : een minder drastische omschakeling om te beginnen.
hoe? cola en dat soort dranken absoluut vermijden. drink wel veel water, alsook fruitsap (thuis liefst vers geperst)
eet om te beginnen 3-4x per week een wat normalere voeding. daarmee bedoel ik, wat je eerst zowat at. BEST WEL zelf bereid. of als je op restaurant gaat, dring erop aan GEEN gebonden sausen toe te voegen. en GEEN roomtoestanden.
bv vis dat normaal in een soort roomsaus gepresenteerd word, kan je evengoed laten bereiden zonder die saus, en wat sappiger gemaakt met wat citroensap (vers) tijdens het bereiden, MET redelijk wat peterselie.
waarom peterselie? peterselie is een ideale hongerremmer.
doe de test maar eens....een paar delen peterselie eten, de honger zal lang wegvlijven.
ook wortels (pekes
om de 2 dagen eet je gezond, anders dan je gewoonlijke voeding.
drink ELKE morgen geperste roze pompelmoes bij uw ontbijt. voor enige suikers, eet verse ananas (ananas is rijk aan natuurlijke suikers, maar is een geweldige vetverbrander tergelijkertijd)
pompelmoes stelt honger uit, is heel rijk aan anti-oxidanten en bevat veel vetverbrandende stoffen. Choco laat je achterwege, komt op de 'verbannen' lijst.
probeer een vaste regelmaat op te bouwen in uw voeding.
je kan bv een soort 4-uurtje houden, en bv een peer en een banaan eten. dat stopt de honger. of wortelen. GEEN APPEL.... daar krijg je gioerende honger van.
kauwgum aan de kant...dat wakkert het hongergevoel nog harder aan.
heb je een zwrae maag, eet dan kauwgum... je zal zien hoe snel ze verlicht. (geen grap)
na verloop van tijd, verminder je een dag 'oude eetgewoonte' en vervang je door een dag gezonde. reken maar gerust een jaar aanpassing, wil je geen problemen en jojo effect.
de eerste maanden is het echt tandenbijten. vaak zit het probleem vooral in het hoofd, en niet in je buik. je moet van die oude gewoonte af en mentaal is dat vaak zeer moeilijk (net als bij een drugsverslaving)
dus neem uw tijd. je zal waarschijnlijk ook gewoon zijn van redelijk veel te eten ook. daar moet je op termijn ook vanaf.
het is niet dat je veel eet, dat je voldoende 'energie' kweekt. net op deze manier leer je je lichaam vooral slecht omspringen met de geconsumeerde voeding, en gaat het slordig te werk met de opname en verwerking.
je moet je lichaam weer leren, toe te komen met beperkte poses. net daardoor gaat het lichaam leren dat het het hiermee moet doen, en gaar juist effectiefer opnemen en verwerken. doel is dat je lichaam weer economisch en ergonomisch werkt.
in de eesrte fase zou ik vooral de gewooinlijke voeding houden om de 2 dagen, mits geen roomsauzen etc. en de poses wat afbouwen. in de 2de fase, ga je de dagen 'gewoonlijke voeding' afbouwen, en vervangen door 'nieuwe' gezonde voeding.
qua drinken, vooral water, en liefst verse fruitsappen. op reastaurant kan vers fruitsap moeilijk zijn, omdat het vaak al erg duur is, en soms ook niet verkrijgbaar. dus een fruitsapje uit een bus enz kan dan wel.
een vieruurtje zou ik wel nemen in de eerste fase (banaan en peer) de combinatie van die 2 is perfekt om je honger lang weg te houden.
beperk verder koffie. geen 20 tassen op een dag. teveel is gewoon niet goed. beperkt het op een veel kleiner aantal per dag, of neem thee.
verder gewoon blijven sporten. het wat minder snel afvallen nu, is omdat je lichaam probeert te compenseren. dit is een lastige fase, en duurt enkele weken. dit gebeurd vooral bij een te drastische verandering in de voeding.
- Q-Bix
- Mountainbiker
Ik denk persoonlijk dat je je dieet veel te sterk begonnen bent.
Ik trouwens eens willen weten hoeveel je woog in het begin, dus voor je dieet.
Als je er 80 woog en je verliest er op twee maanden 8.5 kg is dat natuurlijk wel al aan de ongezonde kant te worden.
Zoals hierboven eigenlijk samengevat gezegd wordt:
- vermijd suikers
- ontbijt goed en degelijk, niet te zwaar en eet nogmaals veel en luchtig (bv broodje tonijn + fruit) 's middags.
Meestal zal je wel rond 17u-18u nog eens honger krijgen.
Wat ik dan doe is meestal iets drinken of een zeer klein hapje nemen. (bv 200gr garnalen)
Het is vooral een mentale kwestie.
- Eet 's avonds niet té laat. Best niet meer na 20u.
- Eet ook gevarieerd zodat je het niet te snel beu wordt. Spaghetti (je saus zelf maken, met veel groenten in), tonijnsalade en andere voor op de boterham zelf maken, eet veel vis (bv kabeljauw, tonijn, zalm, ...)
Een steak eten op restaurant is niet gezonder omdat er groenten opliggen!
( ik volg een caloriedieet (WW) en als ik kijk naar 'uit eten' en naar steak kijk da zijn dat - van mijn dagelijkse hoeveelheid calorieen 17/30en)
Dus al meer dan de helft van de dagelijkse hoeveelheid!
Terwijl een 600 gr rauwe kabeljauw gebakken in wat boter maar 8/30en is.
Al bij al zou ik zeggen dat je qua sportactiviteit goed bezig bent (150-200km / week is alles behalve slecht), maar weet dat ook overdaat schaadt.
Ik fiets bv. 75/km per week en val er nog altijd af. Ook mede dankzij mijn dieet.
Twee maand geleden woog ik er 104.6kg. Vandaag weeg ik er 98kg.
En hopelijk morgen nog minder
Ik trouwens eens willen weten hoeveel je woog in het begin, dus voor je dieet.
Als je er 80 woog en je verliest er op twee maanden 8.5 kg is dat natuurlijk wel al aan de ongezonde kant te worden.
Zoals hierboven eigenlijk samengevat gezegd wordt:
- vermijd suikers
- ontbijt goed en degelijk, niet te zwaar en eet nogmaals veel en luchtig (bv broodje tonijn + fruit) 's middags.
Meestal zal je wel rond 17u-18u nog eens honger krijgen.
Wat ik dan doe is meestal iets drinken of een zeer klein hapje nemen. (bv 200gr garnalen)
Het is vooral een mentale kwestie.
- Eet 's avonds niet té laat. Best niet meer na 20u.
- Eet ook gevarieerd zodat je het niet te snel beu wordt. Spaghetti (je saus zelf maken, met veel groenten in), tonijnsalade en andere voor op de boterham zelf maken, eet veel vis (bv kabeljauw, tonijn, zalm, ...)
Een steak eten op restaurant is niet gezonder omdat er groenten opliggen!
( ik volg een caloriedieet (WW) en als ik kijk naar 'uit eten' en naar steak kijk da zijn dat - van mijn dagelijkse hoeveelheid calorieen 17/30en)
Dus al meer dan de helft van de dagelijkse hoeveelheid!
Terwijl een 600 gr rauwe kabeljauw gebakken in wat boter maar 8/30en is.
Al bij al zou ik zeggen dat je qua sportactiviteit goed bezig bent (150-200km / week is alles behalve slecht), maar weet dat ook overdaat schaadt.
Ik fiets bv. 75/km per week en val er nog altijd af. Ook mede dankzij mijn dieet.
Twee maand geleden woog ik er 104.6kg. Vandaag weeg ik er 98kg.
En hopelijk morgen nog minder
- Deere Power
- Mountainbiker
Post by Deere Power »
Ergens had ik gehoopt dat Sunn Extreme zou reageren, hij geeft altijd goede tips, maar dat ik zo nen boterham zou terugkrijgen daar verschiet ik van
! Bedankt in ieder geval. Zal effe reageren op sommige zaken die je zei, kwestie van wat meer duidelijkheid te scheppen.
Probleem 1: Het onregelmatig eten valt mee, ik eet zowiezo op het werk ergens tussen 12 en 1( tis te zeggen, dan gaan we naar het restaurant). 's avonds meestal rond 19 à 19u30. Hier zit een vrij grote regelmaat in.
Probleem 2: Dat mijn lichaam moeite heeft met de veranderingen is duidelijk, de eerste 4 weken constant honger, week 5 tem 7 vielen goed mee, nu opnieuw lastig (week 8 en 9).
Dat van die peterselie wist ik niet, vanavond eens testen...
Ik rijd dagelijks over gans vlaanderen rond met de wagen, zal nu dus elke dag een tupperwareke met wortelkes meenemen, hier had ik eigenlijk zelf aan kunnen denken want ik eet graag wortelkes....
Qua drank en snoep valt het mee, ik drink enkel nog water en fruitsap (af en toe ne cola ttz, 2 per week max)
Ik ga straks eens roze pompelmoes halen en vanaf morgen testen wat dat geeft, best zelf persen zeker?
Ananas eet ik af en toe, wist al dat die veel vetverbrandende stoffen had, dus ga het proberen nog een beetje meer te eten.
Choc heb ik nooit gegeten.
Dat van die appels wist ik dus niet. Geen wonder dat mijn honger niet overgaat hiermee, ik at er soms 4 op een dag!!
Ik ben nu eigenlijk reeds gewend aan het gezond eten en vermijd restaurants zoveel mogelijk. Indien het toch moet eet ik slaatjes of vis. Overal waar ik ervan tussen kan muizen neem ik een broodje. Dat vieruurtje ga ik proberen , denk wel dat dat effect zal hebben.
Koffie of thee drink ik niet, altijd water overdag.
Het blijven sporten is geen probleem, behalve vandaag waarschijnlijk met de zondvloed die ik net over mij gehad heb zal er van mtb niet veel in huis komen.
Bedankt voor je raad!!!
Probleem 1: Het onregelmatig eten valt mee, ik eet zowiezo op het werk ergens tussen 12 en 1( tis te zeggen, dan gaan we naar het restaurant). 's avonds meestal rond 19 à 19u30. Hier zit een vrij grote regelmaat in.
Probleem 2: Dat mijn lichaam moeite heeft met de veranderingen is duidelijk, de eerste 4 weken constant honger, week 5 tem 7 vielen goed mee, nu opnieuw lastig (week 8 en 9).
Dat van die peterselie wist ik niet, vanavond eens testen...
Ik rijd dagelijks over gans vlaanderen rond met de wagen, zal nu dus elke dag een tupperwareke met wortelkes meenemen, hier had ik eigenlijk zelf aan kunnen denken want ik eet graag wortelkes....
Qua drank en snoep valt het mee, ik drink enkel nog water en fruitsap (af en toe ne cola ttz, 2 per week max)
Ik ga straks eens roze pompelmoes halen en vanaf morgen testen wat dat geeft, best zelf persen zeker?
Ananas eet ik af en toe, wist al dat die veel vetverbrandende stoffen had, dus ga het proberen nog een beetje meer te eten.
Choc heb ik nooit gegeten.
Dat van die appels wist ik dus niet. Geen wonder dat mijn honger niet overgaat hiermee, ik at er soms 4 op een dag!!
Ik ben nu eigenlijk reeds gewend aan het gezond eten en vermijd restaurants zoveel mogelijk. Indien het toch moet eet ik slaatjes of vis. Overal waar ik ervan tussen kan muizen neem ik een broodje. Dat vieruurtje ga ik proberen , denk wel dat dat effect zal hebben.
Koffie of thee drink ik niet, altijd water overdag.
Het blijven sporten is geen probleem, behalve vandaag waarschijnlijk met de zondvloed die ik net over mij gehad heb zal er van mtb niet veel in huis komen.
Bedankt voor je raad!!!
- Deere Power
- Mountainbiker
Post by Deere Power »
Q-Bix,
Je kan gelijk hebben dat ik te straf begonnen ben...
Ik woog op dat moment 83,4 kg voor 1,77m, dus veel te veel.
Nu zit ik op 75,5 kg. Ben wel tevreden van de vooruitgang, zou der nog enkele kilootjes afwillen, maar deze zullen het moeilijkst zijn waarschijnlijk.....
waar heb je dat caloriedieet gevonden?
Peter
Je kan gelijk hebben dat ik te straf begonnen ben...
Ik woog op dat moment 83,4 kg voor 1,77m, dus veel te veel.
Nu zit ik op 75,5 kg. Ben wel tevreden van de vooruitgang, zou der nog enkele kilootjes afwillen, maar deze zullen het moeilijkst zijn waarschijnlijk.....
waar heb je dat caloriedieet gevonden?
Peter
Hoe doen jullie dat toch
Ik zelf woog 77 kg voor 1.75m ,gestopt met roken en zachtjesaan naar de 84 kg gegaan. Ben ong 1 jaar terug met een dieetiste aan de slag gegaan zonder resultaat. 8 maand geleden beginnen moutainbiken a rato van 1 TT en 2x ong 40 km op de baan. Nu zelfs een haluur joggen per dag gevolgd door een 20min op de rollen (cooling down) Ondanks alle inspannigen weeg ik nu nog 81 kg. Ik snoep niet en drinkk geen frisdrank, eet 3 stukken fruit per dag ( waaronder regelmatig verse ananas) maar dat deed ik daarvoor ook al. Hebben van vroeger al redelijk gezonde maaltijden, verse groenten weinig zout veel vis en gevogelte. Ik zou graag terug naar de 75 kg gaan maar begin toch een beetje de moed te verliezen.
Ik zelf woog 77 kg voor 1.75m ,gestopt met roken en zachtjesaan naar de 84 kg gegaan. Ben ong 1 jaar terug met een dieetiste aan de slag gegaan zonder resultaat. 8 maand geleden beginnen moutainbiken a rato van 1 TT en 2x ong 40 km op de baan. Nu zelfs een haluur joggen per dag gevolgd door een 20min op de rollen (cooling down) Ondanks alle inspannigen weeg ik nu nog 81 kg. Ik snoep niet en drinkk geen frisdrank, eet 3 stukken fruit per dag ( waaronder regelmatig verse ananas) maar dat deed ik daarvoor ook al. Hebben van vroeger al redelijk gezonde maaltijden, verse groenten weinig zout veel vis en gevogelte. Ik zou graag terug naar de 75 kg gaan maar begin toch een beetje de moed te verliezen.
Same scenario here. Bijgekomen tijdens de laatste jaren van mijn studies. Te veel stilzitten, te onregelmatig eten.specibiker wrote:Hoe doen jullie dat toch![]()
Anderhalf jaar geleden beginnen regelmatiger eten en sporten (1 a 2 maar per week 's morgens zwemmen en 1x/week mtb). Eerste 5 kg ging vrij vlot, door ziek te zijn is er nog ns een kleine 2kg af gebleven, maar nu gaat er niks meer af. Ben 1.83, maar zou toch naar een 72-74 kg mogen, enfin, dat vet op de heupen mag weg
Blijven sporten en blijven op uw eten letten, en op zoek gaan naar die kliene dingen waar je dan misschien toch wel zondigt. Ik heb zo toch nog wel een paar kleine dingen gevonden.
Ik hoop toch stilaan mijn spieren in orde te krijgen, zodat ik ook nog wat lopen kan toevoegen aan de training. Tai-Chi en dagelijks een 10min roeien reken ik niet echt als vetverbrandende training.
Ik ben een 2 jaar geleden 20kilo kwijtgespeeld en daar heb ik ongeveer 2 jaar over gedaan. Nu wil ik ook nog een kilo of 5 kwijtspelen en dat lukt ook heel moeilijk, en ik sport tss de 7 a 10h in de week. Het rare is dat ik terug scherper begin te worden als ik 2 a 3 maanden echt heel clean eet maar als ik bijwijze van spreken me 2 weken laat gaan (op vakantie) dan moet mijn lichaam er presies terug aanwennen om terug in fatburningmode te gaan.(dus terug 2 a 3 maanden clean eten) Nu ik eet praktisch altijd clean ook als ik me laat gaan, ik moet heel erg op mijn eten letten. Zit 500cal onder mijn onderhoud. Ik vindt het persoonlijk ook heel moeilijk om de juiste balans te vinden tss de nodige calorieen in samenwerking met sporten. Zeker als je lange tochten doet. Maar in ieder geval volhouden en VOORAL geduld hebben. Plots gaan die kilos verdwijnen. Alcohol blijkt toch in mijn geval de grote boosdoener te zijn. En dan spreek ik over 3 glasjes wijn op een heel week ! Wat helpt is naar de avond toe uw koolydraat porties te verlagen.(niet voor een grote tocht). Succes !
- Q-Bix
- Mountainbiker
Naarmate je meer vermagert zal ook de drempel om snel resultaat te kunnen zien óók verlagen, dat spreekt voor zich.
Meestal is het op een moment dat je OP je gewicht zit.
Als je ziet dat je niet sterk meer vermagert wil dat zeggen dat je een goeie BMI hebt.
Bv: voor specibiker (stats 77kg - 1m75) is zijn BMI : 25.14
Deere Power had (op 83.4) een BMI van 26.6 en heeft er nu een van 24.1 dus jij zit goed hoor.
Ik daarentegen heb wel serieus overgewicht :
ik kom van 104.6 (nu 98 en dalende) en had dus een bmi van 33.01 !!! en nu heb ik er al eentje van 30.93.
Groot vershilleke.
PS: dat caloriedieet heet de zogenaamde WeightWatchers.
Ik ben daar zeer tevreden over.
Ga naar de WW's, en vraag de nodige info. (Een boekje (300blz) met bijna alle producten in en hun bijbehorende 'punten' - WW werkt namelijk met punten (die punten zijn gelijk aan de combinatie calorieen-vetten) , en je kan ook een rekenmachine krijgen tegen betaling die aan de hand van de calorische waardes en vetten het aantal punten berekend.)
Ikzelf ga nooit naar die bijeenkomsten hoor. Ik doe het van thuis uit op eigen tempo.
@ Iedereen, per week zou je ongeveer een 900 GRAM gemiddeld moeten verliezen. Geen nood als dit eens niet lukt.
In het begin kan je zeer simpel 2 to 3 kg verliezen door vochtverlies alleen al.
Ik kan nu zeer gemakkelijk veel gewicht verliezen maar doe dit bewust niet.
Omdat daar het grote jojo-gevaar in schuilt en trouwens ook zeer ongezond is. Ik werk nu voor mezelf op plateau. dwz van 104 bv naar 100kg gaan kalmpjes aan en dan het gewicht een week of 3-4 behouden.
Niet meer vermageren maw. Kom ik weer aan dan moet ik nog beter leren letten op mijn voeding.
Stabiliseert ze, dan kan ik naar de 95 toewerken bv.
Nu stabiliseer ik al op mijn 98kg zonder veel moeite te doen (mijn eetgewoontes zijn al zodanig veranderd dat ik helemaal geen moeite heb om mijn gewicht te behouden.)
DWZ ik eet wat ik wil, drink alles (behalve cola's en aanverwanten) dus ook bier (zie TT's ^^)
Het zijn vooral de porties die tellen.
edit : de KG's wogen wat te zwaar uit !

Meestal is het op een moment dat je OP je gewicht zit.
Als je ziet dat je niet sterk meer vermagert wil dat zeggen dat je een goeie BMI hebt.
Bv: voor specibiker (stats 77kg - 1m75) is zijn BMI : 25.14
Deere Power had (op 83.4) een BMI van 26.6 en heeft er nu een van 24.1 dus jij zit goed hoor.
Ik daarentegen heb wel serieus overgewicht :
ik kom van 104.6 (nu 98 en dalende) en had dus een bmi van 33.01 !!! en nu heb ik er al eentje van 30.93.
Groot vershilleke.
PS: dat caloriedieet heet de zogenaamde WeightWatchers.
Ik ben daar zeer tevreden over.
Ga naar de WW's, en vraag de nodige info. (Een boekje (300blz) met bijna alle producten in en hun bijbehorende 'punten' - WW werkt namelijk met punten (die punten zijn gelijk aan de combinatie calorieen-vetten) , en je kan ook een rekenmachine krijgen tegen betaling die aan de hand van de calorische waardes en vetten het aantal punten berekend.)
Ikzelf ga nooit naar die bijeenkomsten hoor. Ik doe het van thuis uit op eigen tempo.
@ Iedereen, per week zou je ongeveer een 900 GRAM gemiddeld moeten verliezen. Geen nood als dit eens niet lukt.
In het begin kan je zeer simpel 2 to 3 kg verliezen door vochtverlies alleen al.
Ik kan nu zeer gemakkelijk veel gewicht verliezen maar doe dit bewust niet.
Omdat daar het grote jojo-gevaar in schuilt en trouwens ook zeer ongezond is. Ik werk nu voor mezelf op plateau. dwz van 104 bv naar 100kg gaan kalmpjes aan en dan het gewicht een week of 3-4 behouden.
Niet meer vermageren maw. Kom ik weer aan dan moet ik nog beter leren letten op mijn voeding.
Stabiliseert ze, dan kan ik naar de 95 toewerken bv.
Nu stabiliseer ik al op mijn 98kg zonder veel moeite te doen (mijn eetgewoontes zijn al zodanig veranderd dat ik helemaal geen moeite heb om mijn gewicht te behouden.)
DWZ ik eet wat ik wil, drink alles (behalve cola's en aanverwanten) dus ook bier (zie TT's ^^)
Het zijn vooral de porties die tellen.
edit : de KG's wogen wat te zwaar uit !
Last edited by Q-Bix on Thu 05 Jul 2007 11:33, edited 1 time in total.
wooooooowww !!! 900 kg per week@ Iedereen, per week zou je ongeveer een 900 kg gemiddeld moeten verliezen. Geen nood als dit eens niet lukt.
Voel me nu trouwens goed in mijn vel, weeg nu een 85kg en ben 1m87groot, maar 5 kilootjes minder voelt ge goed op de fiets hoor ! En die BMI, daar ga ik niet op verder, wel op het vetpercentage. Dat is nu 19%...dus daar kan nog gerust veel af !