07-08/07/07 Otegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
krierecrosser
Mountainbiker

Post by krierecrosser »

jodelaietie wrote:Had graag dit weekend nog eens voor een dubbel geweest : Otegem(zat) + Geluwe(zon), maar gezien de drukke agenda op zaterdag , zal het zondagmorgen Otegem worden tegen een uur of 10, waarschijnlijk wel op heel bekend terrein voor mij . Soms toch wel eens jaloers op oa Slijkcrosserke en co voor wie een "dubbel" eerder regel dan uitzondering is, maar ja iedere leeftijd heeft zijn charmes.
Chapeau voor beide organisaties die terug zowel zaterdag als zondag paraat staan =D> =D> .
Ik denk dat er toch een paar unieke passages zullen tussen zitten (vooral de 55 en 70 km) als je van de streek bent. Jammer genoeg hebben we begin de week alweer met bosbeheer van de provincie in aanvaring gekomen en een kleine wijziging moeten uitvoeren, maar gelukkig een goede vervanging gevonden.
Denk dat de organiserende groepen eens zullen moeten samen zitten met de bond om de aanvragen naar provincie en gemeentes te vereenvoudigen.
krierecrosser
Mountainbiker

Post by krierecrosser »

archie bunker wrote:Schrijf mij alvast op voor zondag.
Ga proberen te starten tussen 9 en 10 uur als het zaterdag niet te laat wordt op Werchter Classic.

@ Nonkie : had gedacht u tegen te komen op Peloeze Rock in Vichte.
't was nochtans een stevige affiche
ondergetekende was ook op ploezerock
krierecrosser
Mountainbiker

Post by krierecrosser »

Iglo wrote:Ik herinner me dat we vorig jaar in dat weekend daar ook een onverwacht moto event (cross of quad weet ik niet meer) kruisten.

Hopelijk krijgt de organisatie dit jaar niet weer zo een verrassing in hun nek.

De rit mocht er vorig jaar zijn, dus dit jaar weer !!
Iglo, we komen ze dit jaar op een stukske van 200 meter in dezelfde richting tegen, ze worden gebriefd. No panic, ze moeten opletten. ge kunt er misschien een paar op hun ... zien gaan op dat stukske
krierecrosser
Mountainbiker

Post by krierecrosser »

mountainsurfer wrote:hoe ligt parcour er bij

de laatste dagen al veel regen naar beneden gekomen
en ronse 14 dagen geleden lag er al glibberig bij
zal er niet op gebeterd zijn
parcours is nog altijd goed te doen, alleen maar hopen dat er niet te veel meer bijkomt. Maar t droogt vlug
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Hangen de verschillende parcours opnieuw uit aan de start ? Kwestie van op voorhand beetje verschillen tss. de afstanden (en mogelijke shortcuts :oops: :oops: ) te zien op voorhand ...
GuMo
Mountainbiker

Post by GuMo »

Gisteren begonnen aan het uitpijlen. Parcours ligt er nog steeds prima bij :bounce:
Hier en daar zal er kunnen gezorgd worden voor wat spectakel maar echt modderige toestanden zijn er niet. Alles is goed berijdbaar.
Het probleempje dat we hadden met de mannen van bosbeheer een met een boos jagertje :oops: met zijn tweeloop in de hand is opgelost. Deze stemde in met een andere passage. Had deze zelf nog nooit gereden in die richting en is eigenlijk nog mooier dan de afdaling die we voorzien hadden. :wink:
Gelukkig zijn er ook veel mensen (meestal landbouwers) die het goed menen. Alle passages langs boerderijen en dergelijke zijn we persoonlijk gaan vragen. Er is zelfs een landbouwer die zelf het voorstel deed om door zijn erf en gebouwen te rijden. :-D
Hou dus de glimlach op het gezicht en wees vriendelijk tegen zulke mensen bij passages tijdens de tocht. Willen we nog blijven organiseren in de komende jaren hebben we zulke mensen nog nodig.
GuMo
Mountainbiker

Post by GuMo »

Het parcours zal uithangen aan de start en op de bevoorradingen. De werkelijke afstanden zullen ook de aangegeven afstanden van 35 . 55 . 70 sterk benaderen. T zal dus geen 5 kilometer afwijken.
Voor de 35 km houden we het eerder rustig. Wij zijn van mening dat de 35 km voor iedereen moet te doen zijn en zeker ook voor mensen die eens "het mounainbiken" willen proberen.
de 35,55 en 70 rijden de eerste 13 km samen
de 55 en 70 rijden de eerste 20 km samen
De weersvoorspellingen zien er goed uit. Droog weer en 24 graden. Ideaal weer om in de krieren te gaan crossen...
GuMo
Mountainbiker

Post by GuMo »

kluisken goed idee om toch af te komen!
En ge zult dicht bij uw huis bevoorrading krijgen :wink:
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

jodelaietie wrote: Soms toch wel eens jaloers op oa Slijkcrosserke en co voor wie een "dubbel" eerder regel dan uitzondering is, maar ja iedere leeftijd heeft zijn charmes.
Nu heb ik inderdaad nog die luxe :lol:
Mo binnen enkele maanden beginnen we aan 'den bouw' en zal het waarschijnlijk ook wa rustiger zijn.
En m'n wederhelft heeft al laten verstaan dat als er een kleine spruit komt ik ook wa meer ga mogen binnen blijven.
Tis daarom dak het momenteel enkel bij oefenen hou :wink:
Motörbike
Mountainbiker

Post by Motörbike »

Ook van de partij...Tot zaterdag amigos :bounce: :drunk:
Post Reply