Welke MTB schoenen heb jij?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Post Reply
mastergene
Mountainbiker

Post by mastergene »

ik rij rond op de dmt rytmo schoenen :-)
nog geen problemen mee gehad
heeft me zo een 120 euro met plaatjes bij gekost
Junior
Mountainbiker

Post by Junior »

ik heb om te beginnen mij deze aangeschaft : Image

Vanaf volgende zomer zetten we ons helemaal in't nieuw en en zullen het hoogstwaarschijnlijk scott of specialized worden
wannesvda
Mountainbiker

Post by wannesvda »

Ik heb sinds een maandje deze:

Image

Zeer goede schoenen, gekocht bij Jowan voor 50 euro (!). Ik passeerde en er waren blijkbaar opruimingen wegens verbouwingen. Wat stond daar tussen de mtb-schoenen? Deze Rocksters, laatste paar en dan nog wel in maat 46 zeker [-o<
Astra Dude
Mountainbiker

Post by Astra Dude »

Ik heb me gisteren ook de SIDI Bullet 2 gekocht.
Ben een dik uur aan het passen geweest tussen een hoop verschillende schoenen. (Even ook niet naar de prijs gekeken :oops: ) maar deze zaten me toch wel zo een beetje het beste (vind ik). Ook rond de enkels zitten ze wel fijn, ook niet onbelangrijk lijkt me.
Zaterdag gaat mijn vriendin dezelfde passen (haar maat was niet in de winkel) en waarschijnlijk ook aanschaffen.

We zijn goe bezig... :wink:
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

Ik heb er 3 :
Voor met de familie te gaan terassen de shimano
Voor lente/zomer/herfst Sidi Dom 5
Voor de winter Sidi inverno
Voor mij zijn ze allemaal goed voor hun doel , sidi zijn lichte goed aanpasbare schoenen. Maar italiaans dus zeker 1 maat groter nemen en als je een hoge of brede voet hebt ga dan voor de mega's.

Image
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Nen linksen en nen rechtsen :wink:
koereureke94
Mountainbiker

Post by koereureke94 »

wa is eigenlijk het verschil tussen mtb schoenen en gewone koerschoenen?
heb je voor mtb schoenen ook klikpedalen nodig of kan je die gebruiken op gewone pedalen?
zoniet zijn er dan klikpedalen waarmee je ook met gewone schoenen mee kunt fietsen?
alvast bedankt voor de reacties.

grtz
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

Een mtb schoen heeft een noppenprofiel, een koers-schoen niet. Als je met een koersschoen te voet zou staan in de modder, dan kan je maar beter hopen dat je ooit hebt leren skieen ;-).

Een mtb/koersschoen op een plateau pedaal zou ik niet onmiddellijk aanraden, aangezien je dan een "dansend" effect krijgt. De zolen zijn redelijk hard en stijf, zodat je pedalen totaal geen grip hebben op je schoenen. Op plateau pedalen kan je volgens mij best een gewone sportschoen aandoen.
koereureke94
Mountainbiker

Post by koereureke94 »

zijn er dan klikpedalen waarmee je met gewone schoenen ook mee kunt rijden want ik gebruik mijn mtb ook om mee naar het school te gaan enzo.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Ik weet mijn type nimer :roll:

Tis zo ne blauwe-grijze van Shimano met zo'n klikding om uw schoenen vast te doen.. 2 ijzer topjes vanvoor.. kostte nieuw 120€ dacht ik

Sorry voor de brakke beschrijving maar als iemand het type weet.. het zou van pas komen
Post Reply