slotje aub: nieuw topic is gestart
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Fully Fetzl
- Mountainbiker
Post by Fully Fetzl »
Aan de mannen van Grobbendonk: proficiat... jullie hebben dat voortreffelijk gedaan. De wisselzone was mijns inziens een veel eerlijkere en veiligere oplossing om de chip door te geven dan vorige jaren. OK, dat lopen is niet van de poes, maar dat is voor alle teams net hetzelfde - op voorwaarde natuurlijk dat er geen 3e man ingeschakeld wordt om de drinkbus-wissel te verzorgen... want dat vond ik er toch net over.
Het is een beetje zielig dat volwassen mensen zich zo verlagen om toch maar een plaatsje hoger in het klassement te eindigen, maar als ze vinden dat ze hun plaats daarmee verdienen... het weze zo.
Ik ga me er in elk geval niet dik in maken - wij hebben het spel fair gespeeld en zijn zeer tevreden met onze 19e plaats. Het was zwaar genoeg met 4 man op het veel zwaardere parcours. Dit jaar kon er terecht over een MTB-parcours gesproken worden en werd er iets minder gevlogen - hoewel... de top 5 bij momenten serieus laag doorkwamen.
Ik stel voor dat er volgend jaar gewoon wat meer sociale controle wordt uitgeoefend tussen de ploegen onderling, dan is dat gefoefel direct gedaan.
Als er een wantoestand wordt vastgesteld door andere deelnemers, dan lijkt me het niet meer dan logisch dat zij hier gewoon open en bloot mee geconfronteerd worden, en in geval van herhaling is het aan de organisatie om daar gepast op in te grijpen.
Me dunkt was het nu eerder: "ah die ploeg speelt het zo, dan doen wij dat ook !" dan "die ploeg doet dat zo, dat kan niet door de beugel".
Maar dat is totaal geen verwijt aan de organisatie - het is niet evident om dat met 6 mensen volledig organisatorisch rond te krijgen en toch hebben ze dat klaar gespeeld ! Petje af !
Ik wens hen dan ook een heel goede nachtrust ! Merci gasten !
Het is een beetje zielig dat volwassen mensen zich zo verlagen om toch maar een plaatsje hoger in het klassement te eindigen, maar als ze vinden dat ze hun plaats daarmee verdienen... het weze zo.
Ik ga me er in elk geval niet dik in maken - wij hebben het spel fair gespeeld en zijn zeer tevreden met onze 19e plaats. Het was zwaar genoeg met 4 man op het veel zwaardere parcours. Dit jaar kon er terecht over een MTB-parcours gesproken worden en werd er iets minder gevlogen - hoewel... de top 5 bij momenten serieus laag doorkwamen.
Ik stel voor dat er volgend jaar gewoon wat meer sociale controle wordt uitgeoefend tussen de ploegen onderling, dan is dat gefoefel direct gedaan.
Als er een wantoestand wordt vastgesteld door andere deelnemers, dan lijkt me het niet meer dan logisch dat zij hier gewoon open en bloot mee geconfronteerd worden, en in geval van herhaling is het aan de organisatie om daar gepast op in te grijpen.
Me dunkt was het nu eerder: "ah die ploeg speelt het zo, dan doen wij dat ook !" dan "die ploeg doet dat zo, dat kan niet door de beugel".
Maar dat is totaal geen verwijt aan de organisatie - het is niet evident om dat met 6 mensen volledig organisatorisch rond te krijgen en toch hebben ze dat klaar gespeeld ! Petje af !
Ik wens hen dan ook een heel goede nachtrust ! Merci gasten !
Ben bang dat jullie ons team bedoelen, ik wil daar toch ff op reageren. Wij hebben namenlijk een biker in ons team die een zwaar ongeval heeft gehad en daardoor niet kan lopen met de fiets.......vandaar dat een ander teamlid zijn fiets iedere keer overnam bij de wissel en ja dat komt dan mss en beetje raar over.........Fully Fetzl wrote:. OK, dat lopen is niet van de poes, maar dat is voor alle teams net hetzelfde - op voorwaarde natuurlijk dat er geen 3e man ingeschakeld wordt om de drinkbus-wissel te verzorgen... want dat vond ik er toch net over.
- Sjoerie
- Mountainbiker
Volgens mij bedoelt hij niet speciaal jullieSonja wrote:Ben bang dat jullie ons team bedoelen, ik wil daar toch ff op reageren. Wij hebben namenlijk een biker in ons team die een zwaar ongeval heeft gehad en daardoor niet kan lopen met de fiets.......vandaar dat een ander teamlid zijn fiets iedere keer overnam bij de wissel en ja dat komt dan mss en beetje raar over.........Fully Fetzl wrote:. OK, dat lopen is niet van de poes, maar dat is voor alle teams net hetzelfde - op voorwaarde natuurlijk dat er geen 3e man ingeschakeld wordt om de drinkbus-wissel te verzorgen... want dat vond ik er toch net over.
Het is me het laatste weekje wel wat geweest.. 2 teamleden die moeten afhaken. Enfin allé sjans hebben we vervangers gevonden (we stonden zelfs met 6 ipv 5 aan de start)..
Om 6u45 uit mijn bed want om 7u30 zou SmokeyJoe mij komen oppikken (bedankt eh!). Om 7u een smske 'ik kom een kwartier vroeger'... lichte paniek ^^
Zonder echte probleemkes bij Nico (Twinpower) thuis geraakt en van daaruit na kennismaking van de andere teamleden naar the place to be vertrokken..
Ingeschreven (Nico gaf mij de verantwoordelijkheid voor de chip: is nog wel goed afgelopen) Partytent opgesteld met alle rommel erin en fietsen klaar gezet.. daarna vlug naar de start...
Bart nam de vliegende start en daarna was het de bedoeling dat Svenne (SmokeyJoe, blijkbaar ook hét fuifbeest uit mol van de vorige generatie) op hetzelfde elan doorging.. ik reed als 4de man... 3, 5 & 6 waren de nieuwe jongens: david, maarten & luc, merci éh mannen!
De wedstrijd verliep goed ik kon elke ronde mijn gemiddelde optrekken behalve die ronde waar ik mijn helm vergat en dus extra loopkm's moest doen
Het parcour is geslaagd. Stukje over de markt is leuk en al die mensen zorgen voor een extra stimulans.. als het regent kunnen die kleine stenen wel gevaarlijk zijn denk ik..
In mijne laatste ronde nog sjans gehad toen bij het verlaten van het brugje en links de dijk oprijden mijn ketting vooraf eraf vloog.. achterwiel was weg maar sjans kon ik alles terug recht trekken en kreeg ik ketting er op zonder echt snelheid te verliezen..
Nadien den BBQ aangestoken, spijtig genoeg zonder Nico want die moest weg.. toen was het tijd om te gaan slapen..
Dachten we! Opeens hoorden we op de camping 'SVENNE! SVENNE!'.. blijkbaar wat kameraden van de SmokeyJoe, maar die sliep al.. wakker gemaakt en westerlo centrum ingeduikt.. enfin bart en ik kropen om 4u de tent terug in.. svenne 2 uurkes later..
Toen wij wakker werden was bijna iedereen weg op de camping maar geluk was er nog ontbijt! Daarna den boel afgebroken, ingeladen en richting home vertrokken. Chimaera (ofzoiets?) tegengekomen.. was nogal teleurgesteld in zijn Pace..
Merci aan Twinpower om vanalles voor ons te regelen! Volgend jaar kan hij hopelijk meegenieten..
Voor mij persoonlijk was het een geslaagd weekend en ik denk dat dit ook wel geldt voor mijn andere teamleden
Ik wil hier volgend jaar zeker terug komen voor de 24u.. moet een heel speciale sfeer zijn!
Edit: bijna vergeten...
Wat commentaar:
- Boxen: wij waren precies exposanten en de rest waren bezoekers
- Valsspelers: blijkbaar maken sommige ploegen gebruik van hazen langs het parcour? Er worden ook stukken afgesneden?
Verder nog chapeau aan de organisatie om na een grote tegenslag toch nog zulk evenement te organiseren. Ik wens jullie volgend jaar veel geluk met de organisatie van de 24u!
Edit: Onze 7de man nog vergeten

Last edited by Sjoerie on Sun 01 Jul 2007 23:40, edited 1 time in total.
- Fully Fetzl
- Mountainbiker
Post by Fully Fetzl »
Gelieve ook volgende zinnen strikt te scheiden:Sonja wrote:Ben bang dat jullie ons team bedoelen, ik wil daar toch ff op reageren. Wij hebben namenlijk een biker in ons team die een zwaar ongeval heeft gehad en daardoor niet kan lopen met de fiets.......vandaar dat een ander teamlid zijn fiets iedere keer overnam bij de wissel en ja dat komt dan mss en beetje raar over.........
De laatste zin slaat zeker niet op dat doorgeven van drinkbussen... we hebben onderweg andere dingen live zien gebeuren...Fully Fetzl wrote:...op voorwaarde natuurlijk dat er geen 3e man ingeschakeld wordt om de drinkbus-wissel te verzorgen... want dat vond ik er toch net over.
[BREAK]
Ik vizeer helemaal niemand - voel je dus zeker niet aangevallen... ik heb alleen vanuit ons FeKeJo-basecamp op het hoek van het terrein best wel rare dingen zien gebeuren. Bij verschillende ploegen, voor alle duidelijkheid. En dat zelfs vanop enige afstand.... dus....
Maar ik ben het al een tijdje geleden afgeleerd om me daar druk in te maken en te gaan uitzoeken wie of welk team er ogenschijnlijk over de schreef gaat.
Ik (lees: "wij" als "team") kijk naar mijn eigen winkeltje en zorg dat dat netjes blijft.
Diegenen die de regels een beetje omgebogen hebben, maar binnen de lijntjes bleven kleuren, zullen daar best hun redenen voor hebben gehad. Ik heb geen zin om daar boompjes over op te zetten of eindeloze dicussies aan te wijden.
@Sonja: ik waardeer wél dat je hiervoor openlijk uitkomt... mocht iedereen dat doen...
Maar je ziet hoe snel een vaststelling tot be(ver)oordeling kan leiden.
Je moest eens weten wat ik in de wandelgangen allemaal heb gehoord.
Ze zeggen soms dat voetbal vaak oorlog is, maar dat geldt blijkbaar in elke sport waar wat competitie in zit.
(PS: niemand zegt dat je in de wisselzone moet "lopen" he...
Ik heb mij goed geamuseerd en dat was het belangrijkste.... en misschien zijn we er volgend jaar weer bij... wie weet
- Strikybart
- Mountainbiker
Post by Strikybart »
Het is goed dat je daar voor uit komt en er zullen misschien nog wel teams geweest zijn waar er zo een biker bij zat die niet kon/mocht lopen.Sonja wrote:Ben bang dat jullie ons team bedoelen, ik wil daar toch ff op reageren. Wij hebben namenlijk een biker in ons team die een zwaar ongeval heeft gehad en daardoor niet kan lopen met de fiets.......vandaar dat een ander teamlid zijn fiets iedere keer overnam bij de wissel en ja dat komt dan mss en beetje raar over.........Fully Fetzl wrote:. OK, dat lopen is niet van de poes, maar dat is voor alle teams net hetzelfde - op voorwaarde natuurlijk dat er geen 3e man ingeschakeld wordt om de drinkbus-wissel te verzorgen... want dat vond ik er toch net over.
Maar ik heb een team gezien (wie doet er niet toe) dat iemand bijhad in training en met loopschoenen aan om telkens de wissel te doen.
Deze persoon nam plaats in het begin van de wisselzone en trok even een spurt tot aan de box van zodra ie de drinkbus in zijn handen had
Ik vermoed dat Fully Fetzl onder andere dit team bedoeld
Als dat bovenste plaatske op da podium zoveel betekend voor een team dat ge u tot dit durft te verlagen, waarom gade dan nie ineens ad organisatie vragen om daar al te mogen gaan staan vóór de wedstrijd? Dan hoefde die moeite er allemaal nie meer voor te doen en dan kunnen er meer ploegen inschrijven die het wél eerlijk willen spelen.
Da wou ik nog rap kwijt voor ik ga slape
Grtz
Eigenlijk is het diep triest wanneer je meedoet aan een sportief evenement waar je het nodig vindt om vals te spelen.
Wij hebben met onze ploeg serieus moeten rijden om onze stek te kunnen houden. Wanneer ik dan onder de wedstrijd dan ook zelf moet vast stellen dat er zulke praktijken plaatsvinden is dit erg ontgoochelend.
Misschien een oplossing voor een nieuwe editie: Laat iedere ploeg een verantwoordelijke aanduiden om een stuk van het parcoer te controleren.
Als ieder ploeg een verantwoordelijke kan meebrengen wil dit zeggen dat je +/- 75 man langs het parcoer kan plaatsen; verdeeld over de 10h.
Dit is misschien een mogelijkheid, gezien het aantal supporters die zich in de boxen bevonden
Voor ons was het een zeer geslaagd evenment waar we volgend jaar weer van de partij zullen zijn.
Wij hebben met onze ploeg serieus moeten rijden om onze stek te kunnen houden. Wanneer ik dan onder de wedstrijd dan ook zelf moet vast stellen dat er zulke praktijken plaatsvinden is dit erg ontgoochelend.
Misschien een oplossing voor een nieuwe editie: Laat iedere ploeg een verantwoordelijke aanduiden om een stuk van het parcoer te controleren.
Als ieder ploeg een verantwoordelijke kan meebrengen wil dit zeggen dat je +/- 75 man langs het parcoer kan plaatsen; verdeeld over de 10h.
Dit is misschien een mogelijkheid, gezien het aantal supporters die zich in de boxen bevonden
Voor ons was het een zeer geslaagd evenment waar we volgend jaar weer van de partij zullen zijn.
Vanaf er het woordje rangschikking, competitie,... bijkomt ga je onvermijdelijk personen tegenkomen die op een onsportieve manier het spel gaan spelen.
Hieraan kan de organisatie zelf iets doen maar ook de andere deelnemers.
Sociale controle is een goed wapen.
Maar laten we ook de positieve zaken niet vergeten:
- deelnemers die, van zodra ze merken dat er een snellere rijder op komst is, aan de kant rijden, teken doen van passeer maar
- deelnemers die vriendelijk merci zeggen wanneer ze de mogelijkheid kregen om te passeren
- "concurenten" die mekaar onderweg aanspreken, aanmoedigen om samen rondjes te rijden
- puike organisatie die ons weer de mogelijkheid gaf ons ding te doen
- enz
Hieraan kan de organisatie zelf iets doen maar ook de andere deelnemers.
Sociale controle is een goed wapen.
Maar laten we ook de positieve zaken niet vergeten:
- deelnemers die, van zodra ze merken dat er een snellere rijder op komst is, aan de kant rijden, teken doen van passeer maar
- deelnemers die vriendelijk merci zeggen wanneer ze de mogelijkheid kregen om te passeren
- "concurenten" die mekaar onderweg aanspreken, aanmoedigen om samen rondjes te rijden
- puike organisatie die ons weer de mogelijkheid gaf ons ding te doen
- enz
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Awel,eerst en vooral wil ik de organisatie bedanken voor deze mooie dag,al is het maar 10u geworden.Laten we het op een sabbatjaar houden dus!
Dan wil ik uiteraard ook mijn teammates bedanken!Het is wat geweest om een team te vormen,met wat pech op het laatste nippertje,maar dat we dankzij de inzet van andere forumers toch een voltallig team hebben kunnen samenstellen.Zo zie je maar dat een 'interactief' forum toch fijne gevolgen kan hebben.
We hebben ook nog eens zeer veel geluk gehad met de weersomstandigheden.De hele week had het geregend.Gelukkig zijn wij hier van gespaard gebleven op zaterdag.Het was zelfs een zeer aangename dag om te biken.Het parcours heeft uiteindelijk niet te veel onder geleden,behalve een strook waar het na de nodige ritten toch wel wat stoempen was.Over deze strook heb ik meermaals mijn brein aan het werk gezet om uit te dokteren hoe ik mijn rondetijden kon verbeteren.
Ik kan geen vergelijkingen maken tov andere jaren,maar ik neem wel aan dat de wisselzone het veiligste is op deze manier.Maar dan wel zonder toeschouwers die de doorgang van de wisselzone belemmeren.Bepaalde wissels gebeurden in mijn ogen ook wel 'ongepast'.Maar in elke competitie zal wel iets 'vals' gebeuren.Waar ik mij wel aan erger is als ik te horen krijg dat er stukken werden afgesneden om toch maar betere rondetijden te maken.Daarom wil ik even aan al diegene die op dergelijke manier koersen,even laten weten dat ik deze manier van koersen zeer oneerlijk vind,niet alleen voor de 'concurrenten' maar ook voor jezelf.Ik heb althans geen respect voor deze mensen.Wij zijn op een 71ste 'officiele' plaats geeindigd,maar ik heb een zeer goed gevoel overgehouden aan de wedstrijd.Aan al die deelnemers die eerlijk hebben gereden,zeg ik dan weer:Miljaar mannen!Gellie kunt hard rijden!
Een motivatie voor mij om meer te trainen.
Verder zie ik er al naar uit om volgend jaar mijn eerste 24u wedstrijd te rijden...in Westerlo.
Dan wil ik uiteraard ook mijn teammates bedanken!Het is wat geweest om een team te vormen,met wat pech op het laatste nippertje,maar dat we dankzij de inzet van andere forumers toch een voltallig team hebben kunnen samenstellen.Zo zie je maar dat een 'interactief' forum toch fijne gevolgen kan hebben.
We hebben ook nog eens zeer veel geluk gehad met de weersomstandigheden.De hele week had het geregend.Gelukkig zijn wij hier van gespaard gebleven op zaterdag.Het was zelfs een zeer aangename dag om te biken.Het parcours heeft uiteindelijk niet te veel onder geleden,behalve een strook waar het na de nodige ritten toch wel wat stoempen was.Over deze strook heb ik meermaals mijn brein aan het werk gezet om uit te dokteren hoe ik mijn rondetijden kon verbeteren.
Ik kan geen vergelijkingen maken tov andere jaren,maar ik neem wel aan dat de wisselzone het veiligste is op deze manier.Maar dan wel zonder toeschouwers die de doorgang van de wisselzone belemmeren.Bepaalde wissels gebeurden in mijn ogen ook wel 'ongepast'.Maar in elke competitie zal wel iets 'vals' gebeuren.Waar ik mij wel aan erger is als ik te horen krijg dat er stukken werden afgesneden om toch maar betere rondetijden te maken.Daarom wil ik even aan al diegene die op dergelijke manier koersen,even laten weten dat ik deze manier van koersen zeer oneerlijk vind,niet alleen voor de 'concurrenten' maar ook voor jezelf.Ik heb althans geen respect voor deze mensen.Wij zijn op een 71ste 'officiele' plaats geeindigd,maar ik heb een zeer goed gevoel overgehouden aan de wedstrijd.Aan al die deelnemers die eerlijk hebben gereden,zeg ik dan weer:Miljaar mannen!Gellie kunt hard rijden!
Verder zie ik er al naar uit om volgend jaar mijn eerste 24u wedstrijd te rijden...in Westerlo.
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Ik heb het zelf spijtig genoeg niet mogen meemaken,maar ik heb wel telkens als ik even in iemands wiel heb gehangen,over genomen met de boodschap:komaan jom...nog efkes!Jèhan wrote:- "concurenten" die mekaar onderweg aanspreken, aanmoedigen om samen rondjes te rijden
Zalig!mekanderen wat oppeppen.Dat IS koersen in mijn ogen!