30/06/07 Veldegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Kzal er ook zijn rond 8u30 maar wel alleen :( .
Kzal wel iemand vinden om mee te rijden zulle .
See ya
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

vommie wrote: Terwijl wij met een lefke zaten, da namiddagmannen nog zien aanzetten, niewaar vtt en vttptt en leffingenaorke ....
Ge zat er precies nog aan toen ge dit typte (Of zijt ge toch nog niet wakker??? :-D :-D )

vttptt (veeteeteepeeteeteetje [-X [-X ) : VTPP-tje

Leffingenoarke [-X [-X : Lichterveldenaere!!!

Goe bezig Vommie,doe zo verder!!! =D> =D> =D> :wink:

Gisteren dus ook gestart in de namiddag in Veldegem,samen begonnen en ook geeindigd met Lichterveldenaere.
Aan een "babbelklets"tempootje gereden en dit voor 75 (77 ) km lang.Toen ik aankwam kon ik gerust net als Slijkcrosserke vooraf aanhaalde deze toer nog ne keer rijden :wink: ,de beentjes waren echt los!!)
Na kilometerpaal 50 ging bij Lichterveldenaere even het lampke uit (dipke) en uiteindelijk in de rol gekropen van voorbeeldige ploegmaat en hem telkens opgewacht tot een 10 km verder zijn spaarlampke weer geleidelijk aan brandde.Toch heel goed genoten van deze tocht.Het deze keer niet aan mijn hart laten komen dat er wat "bane" inzat,maar ne keer genoten van het moment van de dag en van de streek,de leuke bosjes,veldwegels,de koeievlaaiweide,.....
Heel vriendelijk madammeke en dochterke aan de voor ons eerste bevoorrading =D> =D> ,ook de andere bevoorrading was goed.
Bepijling was goed (nergens misreden),Vriendelijke gasten aan de inschrijving :wink: (Zanini en vrouwkelief),goeie afspuitplaats en douches en ook mijn minpuntje van vorig jaar hadden ze weggewerkt.De BL (Blonde leffe) had deze keer wel koel!!!! =D> =D> =D> en smaakte nog zo goed met dat pistoleetje.
Uiteindelijk onze jonge snaak Tobi nog ne keer teruggezien en een stukje meegereden.Ook nog een blij weerzien met Superfanneke voor de start .(vond dat ze scherp oogde)
Uiteindelijk Veldegem weer vaarwel gezegd tot deze winter en in het naar huis keren nog ne keer de "freins" toegetrokken bij XIII en Katrien20 waar ik samen met pepeetje onze apres een beetje heb verlengd buiten op hun terraske.Gezellig babbelke gedaan,vree goed verwelkomd en daarna toch maar were naar Ingelmunster afgezakt.

Nogmaals bedankt aan de organisatie van Veldegem en tot deze winter (terug met kerstmuts en helmcamera!!!!!)

Ook bij deze nog een spoedig herstel aan Traxer.
Ge kunt uwen duim toch nog gebruiken om de filmpkes te monteren??? :-D :-D
Dan is het goed. :wink:
deurbieter
Mountainbiker

Post by deurbieter »

gisteren de 60km gereden al bij al nog redelijk goe bevonden
soms wat veel road , maar de mooie bos pasages maakten dat weer ruimschoots goed.
veldegem tot de wintertocht!
Ba®rie
Kerstman

Post by Ba®rie »

Eluw,

Gisteren met kleine oogjes omstreeks 7.00 vertrokken in Veldegem.
Had nog ruim plaats genoeg om te parkeren ( ze zijn niet allemaal zo zot als ik om zo vroeg te vertrekken denk ik :-) ).
De inschrijving was zeer goed georganiseerd door de MTB'ers en andere wielrenners duidelijk van elkaar te scheiden aan de inschrijftafels. Maar de zomertocht heeft inderdaad minder charmes of de wintertocht. Maar opnieuw was alles in orde zoals we het gewoon zijn in deze tocht. Bevoorrading was in orde, bepijling ook (toch 1 keer seriues vekeerd gereden, maar dat lag aan mij :-? ) ook het technisch stuk was opnieuw uniek in de streek.
Een mens zou op dit stuk zat :drunk: worden zonder te moeten drinken.

Hier en daar lag het behoorlijk 'waterachtig' zeker in het laatste stuk voor de eindstreep kon je wel een paar zwemvliezen gebruiken.

Tot deze winter Veldegem !!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

@ Vommie, ik kom inderdaad uit Lichtervelde en niet uit Leffinge.

Deze middag de tocht in Veldegem afgehaspeld samen met VTT'tje en tot aan de splitsing met VTPP'tje. Het tracé was gelijkaardig aan dat van vorige edities. Het verschil met de wintertocht was me dus wel bekend. Heel wat leuke bosstukken en het wat hoger roadgehalte stoorde me niet echt, zeker niet toen plots het licht begon uit te gaan. (drinkpul vergeten en de snelle TT Maria-Aalter zat duidelijk in mijn benen). Merci VTT'tje om wat te temporiseren tot het weer wat sneller kon.

De koeienvlaweide stoorde me aan geen kanten. Niet dat ik aan die vlaaien ben, maar 'k ben zot van die weiden. Jammer dat er geen andere bikers waren toen, maar meestal kan je daar heel wat lijken oprapen. Prima bepijling en bevoorradingen. Bikewash en douches in orde net als après. Aangename tocht in de aanloop naar het verlof (nog één weekje en één TT en 't is nodig dit jaar :bounce: :bounce: )

@ Traxer, spoedig en goed herstel gewenst!!!
Last edited by Lichterveldenaere on Sun 01 Jul 2007 13:28, edited 1 time in total.
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

Gisteren gestart met een paar collega Steenbakkers en kan alle commentaren van hierboven alleen maar bevestigen.

Mooie stukken offroad met inderdaad soms redelijk lange verbindingsstroken.

Anders van niets klagen gehad. Prima bepijling, goeie bevoorradingen, deftige douches en een pistoleke bij terugkomst. =D> =D> =D>

Kennis gemaakt met Moustache en Q-bix. Nice to meet you 8) .

Traxer, veel beterschap met uwen duim. Zag er inderdaad naar uit dat hij uit de kom ging zijn hé.

Greetz
Steve :wink:
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Heb zelf met de dunne banden gefietst in Veldegem, maar toch een aangenaam weerzien met een aantal bikers waaronder Hanzi (zat daar zo helemaal alleen aan een tafeltje een Leffeke te drinken :cry: ), Lichterveldenoare, Vommie en toen ik naar huis vertrok nog VTT'tje tegen het lijf gelopen.

Jaja VTT, je hebt gelijk voor wat dat scherp betreft, de trip in de Vogezen zal daar wel zijn deel aan hebben, toch zware kost hoor daar, amaai, da is daar nie plat zulle. Maar 't was wel super zowel op als naast de fiets =P~ :drunk: =D>

@Traxer, veel beterschap.

en voor de rest tot een dezer
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

Vandaag de 75 gedaan (het waren er 120 omdat ik met de fiets van Roeselare kwam). @warme bakker : indien je niet zo vroeg vertrok ging ik mee met jou maar ik ben maar om 8.30 uit Roeselare vertrokken.
De benen vers gewaxst na fata morgana. Ben precies nen baanganet :wink:
Mooie tocht, op de 75 vond ik het een goeie mix off-road road.
Heel mooie bospassage en prima bevoorrading.IK heb me heel goed geamuseerd. Na de aankomst nog 24km wind tegen :drunk:
cijfertjes
tot km 120.33km avs tot 25,54km/h hm 430m
tt afst 75.71km avs TT 24,10 km/h hm 295m
Proficiat aan de inrichters en helpers =D> =D> =D> =D> =D> =D>
tot volgend treffen
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

@Traxer: hopelijk zeer snel weer op been [-o<
Ik zou dus deze morgen ne keer iemand nieuw ontmoeten onder de vorm van een warme bakker uit Gits. Ik heb dienen mens vooral gezien bij de start en daarna steeds verder met de Kenny en Chauffeurken zien wegrijden. Der moet blijkbaar goed kruid in dienen mens zijn zondagse pistolets zitten. We gaan ze eens moeten gaan proeven.
Verder heb ik persoonlijk weinig genot beleefd aan de tocht daar ik mij in het begin heb opgeblzaen om mijn kompanen te kunnen volgen. Eenmaal de motor is opgeblazen dan is het verder harken om thuis te geraken.
Op de organisatie heb ik verder weinig op te merken naast het behoorlijk
hoge verhard gehalte.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Gisteren ook mijn vakantie ingezet. De beste manier om dat te doen is op de fiets kruipen en toertocht rijden. Dit deed ik dan ook in Veldegem. Een leuke tocht, maar toch niet het niveau van de wintertocht in december.
Zoals hierboven reeds vermeld wisselden mooie off-road stukken in bos, veld en wei af met onze zo gekende West-Vlaamse beton- en asfaltwegen. Toch genoten van de prima bepijlde tocht van 75 km. Tweemaal verkeerd gereden...ik denk dat ik eens de oogarts moet opzoeken. :oops: :oops:
De organisatie was uitstekend. Bedankt Veldegem en tot december. =D>
Post Reply