slotje aub: nieuw topic is gestart

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Twin Power wrote:lap, vandaag gevallen en verkeerd neergekomen, verdict: sleutelbeen gebroken en een wonde op het been (vh tandwiel)waar 6 hechtingen in zitten... ik zal er dus niet bij zijn, dikke k*t, maar ik kom wel kijken, en mijn "kapiteinsrol" vervullen!!!

tazmanian devils, zet em op he...

grtz

Nico
Dikke tegenvaller eh :evil:

Wij zoeken dus een 5de man voor ons team.. als iemand interesse heeft pm me!
modderduivel
Mountainbiker

Post by modderduivel »

vandaag ook eens gaan verkennen.
ik vond dat het er nogal droog bijlag ondanks de regen van de laatste dagen.
vooral die weide is veel sneller geworden dan de laatste jaren vond ik.
heb wel de oude toer nog gereden dus weet niet hoe het bolt in die weide waar ze de wisselzone gaan maken.
in het bos zullen ze nog wel wa plaats moeten maken denk ik want je ziet daar bijna niet waar ge moet rijden met al die bladeren.
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Zonet een degelijke 'verkenning' gaan doen van hetparcours.
de parcoursbouwers waren nog volop bezig en nog aan't denken...
De stroken die ze bij gemaakt hebben zij toch wel behoorlijk zwaar vind ik zelf.
Je gaat kompleet uit je ritme,
stuk weide, die nu al zeer drassig lag, dan de dijk behoorlijk stijl op, (na 7/8 uur gaan er daar wellicht blijven steken ipv oprijden) en dan ben je al behoorlijk moe, en moet je aan de lange strook naar de grot beginnen.
pittig!
in het bos is ook hier en daar wat gewijzigd, en door de vele regen zijn er een paar gevaarlijke putten bij gekomen. heb het al mogen ondervinden; heb al op m'n gezicht gelegen...
ja, we kunnen maar beter hopen dat de droogte ingaat, want anders wordt het ploeteren!
maar ja, da's ook mtb hé!
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

spooky wrote:Zonet een degelijke 'verkenning' gaan doen van hetparcours.
de parcoursbouwers waren nog volop bezig en nog aan't denken...
De stroken die ze bij gemaakt hebben zij toch wel behoorlijk zwaar vind ik zelf.
Je gaat kompleet uit je ritme,
stuk weide, die nu al zeer drassig lag, dan de dijk behoorlijk stijl op, (na 7/8 uur gaan er daar wellicht blijven steken ipv oprijden) en dan ben je al behoorlijk moe, en moet je aan de lange strook naar de grot beginnen.
pittig!
in het bos is ook hier en daar wat gewijzigd, en door de vele regen zijn er een paar gevaarlijke putten bij gekomen. heb het al mogen ondervinden; heb al op m'n gezicht gelegen...
ja, we kunnen maar beter hopen dat de droogte ingaat, want anders wordt het ploeteren!
maar ja, da's ook mtb hé!
Geen vlamvlam-parcour meer dus :P

Volgend jaar gaan ze weer voor 24u dacht ik 8)

Enfin we zullen er morgen een lap opgeven :P
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

verdikke hé, nie meer op tijd om bandjes geraakt #-o Hopelijk valt de nattigheid wat mee en kom ik toe met m'n larssen tt (centraal loopvlak, zo goed als verdwenen)

ik zal wrsl 1 van de enige in team2mega kledij zijn dus makkelijk te herkennen (de andere team2mega's zijn vrouwkes), het team waar ik in meerijdt is BF/HF oftewel BikeFast/HaveFun.

tasmanian's, ik zal ulle proberen vinde om een klapke te komen doen (ww united - hmm mss een idee voor volgend jaar)

greetz en cya'll 2morrow
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

chimaera-8-2mega wrote:tasmanian's, ik zal ulle proberen vinde om een klapke te komen doen (ww united - hmm mss een idee voor volgend jaar)

greetz en cya'll 2morrow
Mij zal je herkennen met mountainbike.be shirtje.Witte party-tent met blauwe gevels zal onze refugee worden.

Tot morgen!
BikeFanatic
Mountainbiker

Post by BikeFanatic »

1. Apres bikers
2. fietsen den hondt
3. 4 bikes mtb team
4. Slijkdabbers 1
5. Derdaele+ MTB Team
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

twas weer de moeite daar in westel. ik was echter totaal nie in form. drie weken nie op de velo gezeten ten gevolge van ne verschoven discus, een zwaar weekendje graspop met diarree tot gevolg. Zelf in westerlo moest ik nog regelmatig de dixies opzoeken. Toch kon ik nog redelijke rondetijden rijden waardoor m'n teammakkers niet teveel verlies leden. Wel werd er serieus wat vals gespeeld. Ploegen die plots rondreden met twee chipbidons, die een heel stuk van't parcours afsneden (na de grot), of waarvan de hazen rond het parcour gingen staan, sorry maar zoiets vind ik zielig. Maar over de super organisatie heb ik zeker nieks te klagen (hoe kan het ook anders met m'n collega's uit grobbendonk) Het slot was er echter 1 serieus in mineur, maar da kunde lezen in m'n showroom topic.

tazmanian devils, ik zen blij ff kennis gemaakt te hebben. gulle zag er mij een toffe bende uit. Ik had er ene willen opdoen op den apres maar mijne kop stond er na de pace-historie nimeer naar. maybe next time (tenminste als ik de moreel terugvind om verder te gaan met mtb).

ff off topic, smockey uwe velo is echt =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ :wink:
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Ja wadde, het was me de moeite gistere :bounce: :bounce:
We waren gestart in de eerste plaats met de bedoeling om ons te amuseren en Kristof hoopte op een plaats in de eerste helft van de 75.
Na de start wisten we al direct dat we alleen dat eerste waar zoude kunne maken :-P

Volgens de laatste stand dat we gezien hebben zijn we 71ste geëindigd maar we zijn er van overtuigd dat er ergens 1 ronde niet geteld is geweest.
Zelf denken we dat we rond 66e plaats ergens zouden moeten staan.

Het belangrijkste is dat we ons geamuseerd hebben en dat hebben we zeker gedaan dus de dag was meer dan geslaagd :-D

Wat ik toch betreur in wedstrijden als deze is het feit dat de topteams (die da voor de overwinning rijden) totaal geen respect hebben voor de teams die gewoon meerijden voor de fun, om nog maar te zwijgen van de vele praktijken om de toer zo kort mogelijk te maken en zoveel mogelijk toeren te rijden zonder veel inspanning te leveren. En voor wat dan nog, een plaatsje op het podium #-o #-o
Teamgenoot David (Newbiker) is ne keer of 2 gewoon onderuit gereden door zo ne zot op ne velo dieje nie even kon wachten [-X [-X
Waarom heet deze organisatie bike4fun als dit zomaar ongestraft mag gebeuren ????

Buiten dit was het een zeer aangename ervaring om eens gedaan te hebben!
Een aanrader voor elke mountainbiker die een uitdaging zoekt!!
Volgend jaar misschien de 24h, we zullen zien he :-P

Tazmanian Devils, jullie waren toffe teamgenoten!! =D> =D>
We gaan hier zeker een vervolg aanzetten!

Ik heb ook zeer veel fotografen tegengekomen, iemand een idee waar deze foto's kunnen teruggevonden worden??

Als er hier mensen zijn van de organisatie:
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Toch heb ik 1 puntje ter verbetering:
Is er een mogelijkheid om de wisselzone enkel toegankelijk te maken voor bikers en teamverantwoordelijken?
In de namiddag en naar het einde toe zag ik zeer veel mensen in de wisselzone die daar totaal niets te zoeken hadden.
Soms stonden er zelfs mensen in de strook tussen de boxen waar de bikers door moesten lopen om te wisselen.
Dit is in mijn ogen niet veilig voor deze mensen zelf en voor de bikers is het vervelend want je moest met momenten slalommen tussen mensen en fietsen die her en der in de zone stonden. Hier iemand van de organisatie die alles in het oog houdt (en ingrijpt waar nodig) zou niet slecht zijn.
Het is dan wel bike4fun maar het blijft nog steeds competitie he ;)

Grtz
streepje
Mountainbiker

Post by streepje »

Indedaad, het allermoeilijkste aan de ganse organisatie van zulk een evenement is het publiek uit de boxen houden. Polsbandjes, controleurs, noem maar op, het baat allemaal niet, want familieleden komen aanzetten met spaghetti, drinken, propere kledij... of ze komen gewoon goeiedag zeggen. Als je hen een toegangsverbod geeft, kruipen ze 50 meter verder over de nadar.
Sommigen zeggen dan weer van de wisselzone weg te laten, en de ploegen te laten wisselen waar ze willen. Het nadeel hiervan is dat er dan halsbrekende toeren worden uitgehaald bij het doorgeven van de bidon. Getuige daarvan zijn de vele ongevallen uit vorige edities.
Een wisselzone zorgt ook voor een aparte sfeer. Volgens mij is het de bedoeling om een goed en mooi, maar vooral veilig evenement te creeeren, waar gezelligheid en plezier meer betekenen dan de competitie zelf.
Ten slotte wil ik toch een pluim geven aan al de ploegen die het spel eerlijk hebben gespeeld. Deze ploegen zijn de morele winnaars van deze editie.
Post Reply