ergste valpartij

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
huy
Mountainbiker

Post by huy »

ik vorige donderdag bloso route in herentals gedaan, laatste stukje bos door plas gerede (waar ge uitkomt aan spoorweg) blijkbaar was plas dieper dan verwacht.... overkop gegaan; gevolg gebroken sleutelbeen.
ben nog maar een maand aan het rijden en is eerste keer da ik val....

heb nu een mooi stukje titanium in men lichaam steken om sleutelbeen bijeen te houden, 6 weken revalidatie en dan terug opnieuw beginnen.
#-o
formax
Mountainbiker

Post by formax »

Wat is de doorsnee periode waarin je niet mag fietsen na een sleutelbeenbreuk?
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

rikke.beton wrote:Ben pas terug beginnen rijden met mtb, ik heb het een tiental jaar niet meer aangedurft om op een mtb te kruipen wegens een ongeval in een bos in de omgeving van Leuven. Mijn vier jaar jongere neef volgde mij in een steile afdaling gevolgd door een lichte helling. Boven op het hellingkje vertraagde ik even om te kijken of hij nog mee was en hij knalde tegen mijn achterwiel, ging over kop en belandde met z'n hoofd op een boomwortel. Toen was fietsen met een helm nog niet echt gekend, allee wij vonden het zelfs lachwekkend. Later bleek dat hij naar huis is gefietst met een sleutelbeen breuk en een hersenbloeding. Hij is enkele uren later gestorven aan de gevolgen hiervan. Ik heb mij ondertussen over de schuldgevoelens kunnen heenzetten maar als ik soms nog zie dat er mensen mtb'en zonder helm dan denk je toch even na hoor
hier werd ik toch ook even stil van ik ben blij dat ik altijd een helm draag.
herder pollie
Mountainbiker

Post by herder pollie »

na een operatie aan het sleutelbeen kan je meestal na 2 weken terug beginnen fietsen (op de weg of op de rollen welteverstaan)
mountainbiken pas na 6 weken en een radiologische controle

als je niet geopereerd bent raden ze aan om pas na 4 weken te herbeginnen met lichtjes op de weg of de rollen te rijden

bij mij is het nu exact 3 weken geleden dat mijn sleutelbeen is gebroken
en de goesting is er nog nie wegens teveel pijn
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

reken maar op minstens 5 weken voordat je terug begint,
en tel daar nog wat bij voordat je kan gaan mtb'en.

tot op heden heb ik 4x een sleutelbeen gebroken (3x rechts en 1x links),
nooit geopereerd geweest en steeds minstens 5 weken out.

en je kan beter een week of 2 langer wachten en zeker spelen,
1 keer was ik ook veel te vroeg begonnen met gek doen en terug op het sleutelbeen gevallen.
resultaat? scheef aan mekaar gegroeid en een knobbel in mijn sleutelbeen (geen last van trouwens).
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

misschien nog een tip voor het slapen 's nachts,
ik stak een (dun) kussen aan beide kanten onder mijn rug (ter hoogte van mijn borstkast) zodat ik 'vast' op mijn rug lag en me niet zo gemakkelijk kon omdraaien als ik sliep.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Gisteravond vrij hard met de grond (steenbrokken dus) in aanraking gekomen bij een gelegenheidsritje op de DH in Namen.
't Lag spekglad, twas bijna donker en mn vastevorksinglespeed had semislicks met 4 bar druk liggen tussen de cantitjes. Ik had het eigenlijk kunnen weten voor ik er aan begon :lol:
Resultaat: zadelpen kapot, voorwiel scheef, pijnlijke scheen en schrammen in mn linkerarm. Al bij al nog geluk gehad dus.

Ik ga weer om wraak te nemen, maar met noppenbanden, op iets minder druk 8)
butters
Mountainbiker

Post by butters »

Gisteren ook voor de eerste keer gevallen (in 4 maanden) bij de afdaling van de 2de terril in Dilsen. Met mijn voorwiel in een weggeregende gleuf blijven steken en overkop gevlogen.
Resultaat: linkerarm en linkerkant van mijne rug volledig geschaaft (juist ni erdoor) en een stuk helm weggeschuurd. Blij dat ik hem op had (heb em nog maar een maand).
Positieve punt: de fiets was op mij gevallen dus daar geen schade aan :-)
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

niet persoonlijk
maar de ergste valpartij vind ik deze van vandaag (9 juli 07) tijdens de tour
wat was dat man
WardriverQ
Mountainbiker

Post by WardriverQ »

EL_NOPPES wrote:niet persoonlijk
maar de ergste valpartij vind ik deze van vandaag (9 juli 07) tijdens de tour
wat was dat man