Ik rij sinds enkele maanden met een XTR 07 crank en voordien anderhalf jaar met XT crank.
Buiten de vanzelfsprekende verschillen zoals de prijs en de looks is er voor mij nog een veel groter verschil en dat is het verschil in de positie van mijn benen en voeten op de XTR crank. Dit zou te verklaren zijn door de andere Q waarde.
Nu komt mijn vraag: Ik zou voor een projectje een nieuw crankstel willen kopen in de prijsklasse van een XT Crank. Welke crank raden jullie mij aan dat dezelfde Q waarde van de XTR heeft?
Heb geen voorkeur voor bepaalde marken maar ben wel altijd heel tevreden geweest over de Shimano's hun kwaliteit.
Merci voor de raad.
XTR 07 Crank vs XT Crank 06 Vraagje voor de gevorderden....
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Deere Power
- Mountainbiker
- authentic biker
- Mountainbiker
Post by authentic biker »
deze is hier al te koop: http://egle.mediamambo.de/product_info. ... cts_id=734mtb arno wrote:mss afwachten op de xt 2008 crank , die zal wss dezelfde q-waarde hebben als de huidige xtr.
(over de q-waarde ervan heb ik geen idee)
- Deere Power
- Mountainbiker
Post by Deere Power »
Waar vind je die kortere pedaalassen? Ik rijd met eggbeaters SL. Weet eigenlijk niet of dat voor mij een oplossing zou zijn, kom al regelmatig met mijn schoenen tegen pedaalarm....