100 km Lommel 1 juli chrono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Kga morgen wel is een kijkske nemen denk ik alst goe weer is, maar ik ben bijna zeker da het er goed bijligt buiten af en toe een plaske.
Het zal hier ook ne dry worden, iets anders heb ik niemeer :P
Corsa
Mountainbiker

Post by Corsa »

Joriz wrote:Kga morgen wel is een kijkske nemen denk ik alst goe weer is, maar ik ben bijna zeker da het er goed bijligt buiten af en toe een plaske.
Het zal hier ook ne dry worden, iets anders heb ik niemeer :P
Verkent gij maar goed, misschien kunnen we dan toch de chrono doen :lol: :lol:
Bij mij blijven de country muds opliggen, blijf er zeer tevreden van
wm007
Mountainbiker

dd

Post by wm007 »

Op welke plaatsen komen ze overal als je de 100 km. doet?
hoekske
Mountainbiker

Post by hoekske »

Net terug van uitstrooien van zagemeel in de bossen. Dit ter ondersteuning van de pijlen die soms niet goe zichtbaar zijn.

Hopelijk zijn dit de antwoorden op jullie vragen.
Ik vandaag bijna de helft van de toer gedaan en er was geen spatje op mijn bike (nogthans een witte orbea scape) te bespeuren. Dus een xcr dry zal zeker en vast aan te raden zijn i.d.p.v ne mud.

De toer een beetje in grote lijnen:
vertrek richting blauwe meer - dan richting den horst- terug richting kattenbos- van kattenbos naast het spoor richting stevensvennen- hier steken we het kanaal over, een paar single tracks (zeer leuke)- dan richting vaste toer luyksgestel- vervolgens naar de blekerheide- terug richting Holland- dan richting de Vossemeren-dan richting de luna- terug langs het kanaal met kilometers single tracks- richting Overpelt Holven - om ten slotte te eindigen achter Pijnven en zo richting aankomst.

Ik zal zondag zelf ook aan de start staan, en hopelijk met een goeie vorm
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Zo die zit er weer op. Rond 9u vertrokken, zonder tijdopname, ik vond dat er weinig volk was en onderweg ook niet veel tegengekomen.
In het begin best wel zitten vlammen met een groepke tot de eerste bevoorrading, daarna toch wat rustiger aan gedaan.
Het parkoer lag er zalig bij, gene modder te bespeuren op mijne fiets.

De eerste 50km was best wel goed, vollop singletracks maar daarna minderde dat en zaten er veel onnodige lange stukken in vooral in de buurt van Overpelt/Lommel, er werd constant op en neer gereden om km's te hebben en als ge dan moe zijt is dat best klote.

Er zaten stukken van de route Luyksgestel en van Lommel in, na de 50km serieus last van mijne rug gekregen, kwas telkens blij dat we aan de bevoorrading waren. De snelheid was ook gene vette meer.

Tocht is wel eens leuk om te rijden, maar voor mij geen 2de keer meer.
D.
Mountainbiker

eerste chrono

Post by D. »

pas thuis van mijn eerste chrono.

amaai goed doorgevlamd , ik denk dat ik in het begin wat te fel gereden heb , constant boven mijn overslag. ( weet het , is eigenlijk fout)
met als resultaat een flinke klop van de hamer daarna.

op het einde ging het toch terug wat beter

resultaat 60/93 21,5km/h

het vreemde is dat ik een gelijkaardige tt van 85 km aan een gemiddelde kan rijden van 24 - 25 km/h. Zal wel aan de hevige start liggen zeker.

ook proficiat aan de organisatie
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

ze hebben mijne naam verkeerd gespeld op de uitslaglijst verdikke : stefan evers (een T ertussen had een grote eer geweest maarja... :-D ) tis IVENS, anyhow : 16de gemmiddelde van 25.922 ofziet heel dicht tegen de 26 , valt tegen had meer verwacht, parcour was echt zwaar vond ik : na 60 km geen drinken meer en dus krampen...tja had het wel verwacht maarja...heb maar één drinkpulhouder... de laatste twee zandheuvels af moeten stappen (kon ni meer) en dan is de kramp er goed doorgekomen :P

ben ongeveer rond de 40ste positie het veld ingedraaid, de eerste 20min over overslag pols heb rem erop gezet en beginnen inhouden...derna nog heel veel volk ingehaald ... gem hr : 171, vier slagen onder overslagpols, perfect gedosseerd.

heb me goed gehad, ook veel last in de rug op het einde maar he twas het waard. had ergens rond de 30ste posiet graag gereden dus dat valt wel best mee, owja er was overigens 89 man in totaal.

't was mijn eerte marathon (en tweede wedstrijd -al was die eerste heel kleinschalig-) ooit maar het smaakt naar meer
Last edited by stef78 on Mon 02 Jul 2007 09:28, edited 2 times in total.
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

=D> =D> Het zag er zeer goed bij , en nog een lekker weertje ook !!

AVS van 23.4 op de 100 km , den dag was weer ok .

1 MINPUNT : WAAR WAS DIE BEWAAKTE FIETSPARKING !!!!

Er liep genoeg volk rond in een shirt van mtb-kattenbos , dit had zeker gekund !!! :evil: :evil:
jacla
Mountainbiker

100 km Lommel 1 juli chrono

Post by jacla »

Was nog eens goej weer, zalig!!! :bounce: mooi tochtje !!

Pluim voor organisatie =D>

Wanneer komt uitslag online?

Merciekes
tripper
Mountainbiker

Post by tripper »

zoals belooft als laatste gestart :-D . ik denk zowat als 80ste het bos ingereden . onderweg na ongeveer 30km door een vrouwelijke biker voorbij gereden aan het buffet na +-50 km idem dito en enkele km voor het 3 buffet door een derde . dames aan de macht .en om het nog straffer te maken die derde da was eigenlijk dezelfde die kwam mij voor de tweede keer voorbijgereden ze was zo is effe 8 km verkeerd gereden ik dacht in laatste stelling te liggen maar zag toch nog enkele bikers aan de overkant van het kanaal fietsen. dus met volle moed de laatste 25 km aangevat .wel veel last gehad van opkomende krampen en erna van krampen dit vanaf km 60 .volgend jaar terug en hopelijk zonder krampen :evil: . als ik het goed verstaan heb bij aankomst was ik 64/89.al bij al een meevaller daar ik nog nooit een marathon van 100km heb gereden. mijn vorige langste afstand was een marathon 78 km in st-truiden . mijn makker is dacht hij als 60 of 61 binnengekomen =D> .
Last edited by tripper on Tue 03 Jul 2007 07:07, edited 2 times in total.
Post Reply