merk op dat een gps-gtrack uit een opeenvolging van trackpunten bestaat ... een bocht bvb is nooit rrn mooie kurvr maar een opeenvolging van rechte stukjes ... de gps meet telkens de afstand van die rechte stukjes .... vandaar ook een verschil ... met de active log valt het allemaal nogal mee maar als je filtert naar 500 trackpunten zie je de afstand verminderen.Iegienie wrote:idd.roger wrote:Van een Zwitser vernomen dat er aan het parcour niets is veranderd maar dat ze de jaren voordien een beetje met hun klak hebben naar geslagen betreft de kilometers.Nu is het perfect uitgemeten vandaar dat dit de correcte afstanden zijn.Dus maak u geen illusies dat het gemakkelijker gaat zijn.
de eerste keren dat ik Cristalp deed was het volgens mijn meterkes 121km. Ze hebben dan een paar kleine veranderingskes gedaan, en daarna kwam mijn meterke op 125km uit.
Als ze puur op GPS gemeten hebben, en op 121km uitkomen, dan moeten we ergens zoeken waar ze een stukske erbij gelapt hebben. Want GPS afstanden zijn zo'n 10% te kort, omdat die horizontaal meten, en geen rekening houden met de hoogteverschillen. Dat is alleszinds zo als je een traject uitzet op een CD-ROM kaart, weet niet als je het opmeet met de gps op de vlo.
chris