Kinesis frame

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Special Eyes friend
Mountainbiker

Post by Special Eyes friend »

Eén van de gekenste afnemers van Kenisis isz GT. Zo is de Zakar gebouwd met Kenisium aluminium.

Een vriend van me kocht een Kenisis race frame alu - carbon. Ik zag nog maar weinig merken waarvan de overgang tussen het alu en het carbon zo vloeiend verliep (geen verdikking in de overgang).

Kenisis - Merida & Giant zouden de 3 grootste frame producenten zijn.
Giant maakt o.a. frames voor Colnago.
Merida maakt frames onder hun naam - Specialized en Centurion. Dit zie je trouwens in het concept van achtervering.

In Engeland is Kenisis een merk op zich. Ze hebben er zelf een wielerploeg. Frames heten daar meestal MaxLight.
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Ik dacht dat maar 1 colnago frame in taiwan werd gemaakt?

Wordt de rest dan in giant fabrieken in Italië gemaakt?
Special Eyes friend
Mountainbiker

Post by Special Eyes friend »

Simp wrote:Ik dacht dat maar 1 colnago frame in taiwan werd gemaakt?

Wordt de rest dan in giant fabrieken in Italië gemaakt?
Vorig jaar werd er een Colnago frame getest in fiets. Dit werd gemaakt bij Giant. Colnago zou een deel van de produktie van alu frames uit besteden om de prijzen te drukken. o.a. Arte & Primavera als ik me niet vergis.
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

De Colnago CLX wordt dan als enige carbon frame in Taiwan gemaakt, samen met alle alu modellen?
Post Reply