Even opnieuw opfrissen.
Dit was vorig jaar - met een beduidend beter weertype - een snelle en gezellige tocht.
Als we tijdig den arbeid kunnen staken moeten we rond 7u15 kunnen starten. Ga dan op mijn gemak het forumtreintje inhalen. Tenzij mijne maat deze keer geen goesting heeft om mij te duwen.
In ieder geval een prima voorbereiding voor het Waregemse Bike Event van zondag a.s. .
off-topic:
En ja er kan voor zondag nog ingeschreven worden.
15u recreanten.
17u de zwaar kanonnen.
4 man per ploeg.
Info: zie startpagina
Maria-Aalter 29-06-07
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Motorbiker
- Mountainbiker
ik ga diene tt er missh ook eens vlug bijnemen maar 2 vraagjes:
1) hoe zit het met de ondergrond in die streek? moet ik modderpoelen verwachten na dit stortregens van de laatste 2 weken of allemaal goed berijdbare stukken?
2) loopt het parcours van de 25 en 40 volledig gescheiden? idee is om beide afstanden te rijden (kwestie van toch wat kilometerkes te hebben)
als ik een trein zie staan dan zal ik mssh wel eens aansluiten maar heb totaal geen zekerheid van startuur (ga terugkomen van een barbecue dusja...)
1) hoe zit het met de ondergrond in die streek? moet ik modderpoelen verwachten na dit stortregens van de laatste 2 weken of allemaal goed berijdbare stukken?
2) loopt het parcours van de 25 en 40 volledig gescheiden? idee is om beide afstanden te rijden (kwestie van toch wat kilometerkes te hebben)
als ik een trein zie staan dan zal ik mssh wel eens aansluiten maar heb totaal geen zekerheid van startuur (ga terugkomen van een barbecue dusja...)
- swentibold
- Mountainbiker
Post by swentibold »
Het parcour is bijna volledig uitgepeild. hier en daar zullen er plassen liggen, maar deze zijn te omzeilen, Wie reeds de wintertochten van kruiskerke gereden heeft weet dat dit mogelijk is in de dreef tussen kruiskerke en aalter. maar je kunt achter de bomen om dit te vermeiden. ook in het begin van de vaart in beernem lig het modderachtig. Anders is het overal op het parcours te doen. Dee 25 en de 40 lopen door elkaar. twee verschillende lussen zou niet doenbaar zijn. Nog rap eens bij de heilige clara met verse eieren voor goed weer.
dus modderbanden zijn niet echt nodig dan als er pakweg 2 stukken inzitten die moddergevoelig zijn?swentibold wrote:Het parcour is bijna volledig uitgepeild. hier en daar zullen er plassen liggen, maar deze zijn te omzeilen, Wie reeds de wintertochten van kruiskerke gereden heeft weet dat dit mogelijk is in de dreef tussen kruiskerke en aalter. maar je kunt achter de bomen om dit te vermeiden. ook in het begin van de vaart in beernem lig het modderachtig. Anders is het overal op het parcours te doen. Dee 25 en de 40 lopen door elkaar. twee verschillende lussen zou niet doenbaar zijn. Nog rap eens bij de heilige clara met verse eieren voor goed weer.
- swentibold
- Mountainbiker
Post by swentibold »
Ik zou toch maar oppassen, want in het eerste technisch stukje liggen er een paar venijnige draaikes naar boven.jocca wrote:ik ga rijden met slicks
- frederic007
- Mountainbiker
Post by frederic007 »
Net willen parcoursverkenning doen om morgen beetje opgewarmd te zijn voor de grote kanonnen.
1km ver en balhoofd gebroken...
In die ene km kan ik wel zeggen dat de bepeiling uitstekend was , het parcours door de zanderige grond verrassend droog is.
Dus geen tt voor mij morgen.
1km ver en balhoofd gebroken...
In die ene km kan ik wel zeggen dat de bepeiling uitstekend was , het parcours door de zanderige grond verrassend droog is.
Dus geen tt voor mij morgen.
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
twas een beetje sarcastisch bedoeld hoorswentibold wrote:Ik zou toch maar oppassen, want in het eerste technisch stukje liggen er een paar venijnige draaikes naar boven.jocca wrote:ik ga rijden met slicks
- Herder Scubaluc
- Kerstman
Post by Herder Scubaluc »
Ik moet spijtig
genoeg afzeggen voor morgen wegens andere (beroeps) verplichtingen.
In ieder geval, have fun
In ieder geval, have fun
- swentibold
- Mountainbiker
Post by swentibold »
het parcour is volledig uitgepijld. Heb deze namiddag al moeten vaststellen, dat er al rondgelopen hebben om pijlen weg te halen of te draaien. dit was wel in de start van de 25 km . Heb reeds andere weest hangen en ze terug in de juiste richting gedraaid. Morgenochtend doe ik nogmaals de verkenning op 25 km. om 13.00u vertrekt een collega op de veertig om nog eens alles te controleren. Wie niet van de technische stukken houd kan gewoon rechtdoor rijden. hij komt op het zelfde punt uit. Hopelijk tot morgen met een prachtig weertje.