nieuwe (oude) polar 710i

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
source
Mountainbiker

nieuwe (oude) polar 710i

Post by source »

Ik ben al een tijdje aan het uitkijken om een polar van het allooi 725 te kopen. Nu zie ik net dat er op bike-discount.de een serieus afgeprijsd model staat. Het betreft wel al een oud model, alle informatie die ik hier over dit model vond is minimum een jaar oud. De prijs kwaliteit vergelijkingen van toen gaan dus hoogstwaarschijnlijk niet op.
Zelfs op de polar website vind ik geen verwijzing meer naar dit model. Is het dan wel nog aan te raden om dit model te kopen? Anders ging ik een 725TE kopen, heb ik ook al tegengekomen voor een 250 euro ongeveer. Scheelt toch al snel een 75 euro.
Zijn er uberhaupt wel noemenswaardige verschillen tussen deze en de recentere versies (los van looks), hierbij denk ik bijvoorbeeld aan ondersteuning van software en misschien zelfs ondersteuning van recentere sensoren...

mvg
trankil
Mountainbiker

Post by trankil »

heb zelf al een 5-tal jaren de 720i.
Enige verschil met de 710 is volgens mij het metalen kapsel.
Ben zeer content van deze Polar.

Compatibel met de standaard Precision Performance Software en de speed/cadance sensoren.
Ondersteuning bij Polar is ook geen enkel probleem (uitstekende service in Dendermonde)

Glas is al vervangen geweest (gratis binnen garantieper, zonder naar reden te vragen) en hoogtesensor is enkele maanden geleden ook gratis vervangen geweest. (wijgerde plots dienst door slijk, ... ?)

Indien toch nog twijfels ivm ondersteuning, stuur gewoon een mailtje naar het servicecenter in Dendermonde. Hele vriendelijke mensen, zullen zeker proberen verder te helpen.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Ik heb al meer dan 5 jaar zo'n Polar S710i en deze werkt nog steeds! Nog maar één keer de batterij moeten vervangen.
Ik gebruik deze naast mijn CS200 en op die manier heb ik alle info (snelheid, hartslag, distance, hoogtemeters en uur) in één oogopslag en hoef ik niet constant op die knopjes te drukken.
Met de speedsensor van de CS reeks (produkt nr. 6086-0051-N0610) had ik niet altijd verbinding, maar met de nieuwe speedsensors die o.a. bij de recente S-reeks (6086-0041-N0610) geleverd wordt heb ik nog maal zelden connectie problemen gehad.
'k Maak wel geen gebruik van de Polar software!
Post Reply