24/06/07 Asse-Walfergem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
crash biker
Mountainbiker

Post by crash biker »

Met 7 "grote" en 1 "mini" MTB-ers afgezakt naar Walfergem.

Weldman en zijn team :=D> =D> =D>

Heel tof parcours, nog verschillende wegskes ontdekt die voor ons onbekend waren.
Parcours lag er droog bij, had het eerlijk gezegd slechter verwacht met de regenbuien van de voorbije dagen.
Wij hadden 485hm op de grote toer.
Bedankt aan de fotograaf op den "après" voor de knappe foto.
Tot volgend jaar.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

idd ja, een wel verdiende bravo voor jullie team =D> =D> =D> =D> .
Ik en vaste bikemaat Koen waren omstreeks 9 uur in Walfergem voor den groten toer, voor amper 3.5 € waar onder andere een consumptie in verborgen zat waren we vertrokken.
Aan onze auto kwam Dirttracker aangesneld en hebben met ons 3en de eerste 35 km afgelegd.
Deze eerste 30 km waren vooral snel over enkele singletracks, wat klimen en dalen en vooral over reeds bekend terrein voor ons.achter 30 km de bevoorrading aan de fietswinkel Loomans in Asse.
achter ne km of 5 verder is Dave dan verder gereden alleen op een iets sneller tempo.
nadien begon het zwaardere werk met wat meer klimmen en dalen langs asbeek, asse, ternat en een rondje dat bijna richting Ganshoren ging.
Als afsluiter een lange singletrack die eerst klom e verder dan naaste de spoorweg en over de spoorweg heen.

wij hebben 51.06 km gebold en 19.7 avs op dit schitterend parcours
bike wash was dik in orde, de douches minder #-o .
5 cabines waarvan toch 1 werkelijk werkte, 3 andere waren vast en 1 was letterlijk helemaal verstopt.

Massini 8)
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Was hier juist begonnen mijnen bike af te wassen en natuurlijk is het hier aan het gieten tot en met. Heb dus efkens tijd om mn verslag te schrijven van de grote toer.
Kan de vorige recencies alleen maar bijtreden. Leuk en gevarieerd parkoers (was de eerste keer dat ik deze tocht reed). Heel wat singletracks. Na de bevoorrading ging het er inderdaad wat steviger aan toe. Meer dan genoeg wegwijzers. Ook de gevaarlijke punten stonden goed aangegeven. Het is wel een ander type van omloop dan wat ik hier in de streek van G'bergen - Zottegem - Brakel vaak rijd. Maar kon het enorm appreciëren. Heb me geamuseerd vandaag en dat is het bijzonderste.
Kortom, goeie organisatie!
Na een korte après (cola smaakt me niet zo goed als nen blonde) nog een goeie 27 km naar huis gebold. Weet niet hoeveel ik exact gereden heb vandaag, heb immers geen kilometriksken.

Toch 1 minpuntje: vandaag langs mijn werk gereden. Deed me meteen beseffen dat het morgen om 8u weeral de keiharde realiteit zal zijn! :evil: :lol:

O ja, de afspuitstand leek goed te werken. Had mn fiets daar beter ook es een beurt gegeven. Hopelijk stopt het hier vlug met regenen. #-o
Deere Power
Mountainbiker

Post by Deere Power »

Was een hele coole rit. Vandaag nog enkele nieuwe wegjes in mijnen achtertuin gevonden. Had wel zin om de veertig te doen, maar mijne collega zat er volledig door dus op het einde een beetje recht op recht naar huis gereden. op dat houten brugje in Merchtem nog serieus op mijne smoel gegaan, maar ja dat hoort erbij :lol:
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Ben ook al effe thuis. Kan de andere bijtreden. Goeie organisatie =D> =D>
Ben rond 9u15 vertrokken op de 50km met het gedacht van 'ik pak die laatste lus niet mee'. Heb afgeklokt op 42km. Nu stilletjes conditie opwerken om tot 50 a 60 km te geraken. Was een zeer fijn parcours. Niet teveel modder, de snelle mannen hadden hier een ferm avg kunnen neerzetten denk ik. Opt einde begon het wat te regenen, maar niet echt enorm. Bepijling was goed. Afspuitstand was in orde.

Was die laatste lus dan nog enorm zwaar, want heb nog getwijfeld om toch voor de volle 50km te gaan?

greetzzz

ps: heb mijne bike hier dan maar in de gietende regen zitten kuisen. buren moeten hier ook raar kijken :lol: :lol:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

stevenvde wrote: Toch 1 minpuntje: vandaag langs mijn werk gereden. Deed me meteen beseffen dat het morgen om 8u weeral de keiharde realiteit zal zijn! :evil: :lol:
Ach ge moogt nog wat uitslapen dan, ik mag er al uit om 4 uur morgenvroeg #-o
Verzetje wrote:Was die laatste lus dan nog enorm zwaar, want heb nog getwijfeld om toch voor de volle 50km te gaan?

Bwa da viel hel goed mee hoor, enkele schone singletracks vooral
greetzzz

ps: heb mijne bike hier dan maar in de gietende regen zitten kuisen. buren moeten hier ook raar kijken :lol: :lol:

Die zullen dan wss denken " amaai diene heeft er ook veel voor over zenne #-o "
Massini 8)
siloske
Mountainbiker

Post by siloske »

Vandaag ook de grote toer gereden. De eerste keer dat ik deze tt reed en 't zal zeker niet de laatste keer geweest zijn.
Ik kan de positieve commentaren van hierboven alleen maar beamen.
Heel tof parcours met veel afwisseling, goede bepijling, leuke singletracks, afspuitplaats in orde.
Had na al die regen van de voorbije dagen veel meer modder verwacht.
Proficiat aan allen die meegeholpen hebben om deze tt te organiseren. =D> =D>
Regen gehad tijdens het afspuiten van de fiets en tijdens het naar huis fietsen.
juge
Mountainbiker

Post by juge »

Mooie tocht,

Goede uitpeiling , mooie tocht , goede afspuitinstallatie zonder al te veel wachttijd. Wel een ondermaatste bevoorrading , aanschuiven voor peperkoeksken en een drankje.
52.7 km (één keer peiltjes gemist) , 22.1 km-u
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Juist 500 bikers en bikesters op onze 4de tocht.
Proberen altijd een berijdbaar parcour aan te bieden .

Toch 3 gekwetste 1 aan de knie (tegen een boom gereden )
en 2 aan de schouder ,van dezelfde ploeg dan nog maar wel op een ander stuk van het parcour ,Hoe is het eigenlijk met de Jef en zijne ploegmaat ,hopelijk niet te erg , alvast veel beterschap van onze ploeg .

Ook nog 2 platte banden moeten maken , en 1 probleem met een trapas moeten oplossen.

Voor onze volgende editie gaan we een beetje meer variatie steken in de bevoorading wij zullen nu al op zoek gaan naar goei sponsers.

Alvast bedankt voor de positieve commentaren , het doet altijd plezier ,en wij ontpijlen het parcour dan ook met nog meer plezier.

Tot op een van de komende MTB (Breedhoud en Hoebelbike )

Sportieve groeten van Weldman en de GESDAIKERS.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Jullie ook bedankt! =D>

Van ons groepje is er ook iemand naar de spoed moeten gaan met een verstuikte pols. Op de eerste off-road strook pats overkop. Hij heeft de rit wel uitgereden. Sterk!
Post Reply