23/06/07 Ronse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Zaterdag ook gereden in Ronse, rechtstreeks van het werk naar daar doorgereden (met tussenstop bij de bakker). En ik heb het mij niet beklaagd! Ze hebben er weeral een leuk tochtje van gemaakt. Enkel spijtig van de bossen in Frasnes. Daar lag voor mij vorig jaar het mooiste van de tocht. Maar wat ze dit jaar in de plaats gestoken hebben was even mooi! Dat heksenpad, nog nooit gedaan... :drunk: Zoals reeds gezegd bevoorrading 1 en 2 redelijk kort op mekaar maar ik heb er geen last van gehad. Lekkere rijsttaart trouwens op de 3e bevoorrading! Het technisch parcours in Ronse lag er heel slecht bij toen we er op kwamen, 10min ervoor was het nl. die stortbui... Maar ik heb er mij toch opgeschoten en serieus geamuseerd. Op 1 van de knikjes gleed er boven iemand uit en die pakte heel de groep mee. Eén hoopje bikers beneden in de modder op een hoop, al lachend van miserie :lol:

Na 4u04 zat het erop, de benen waren nog redelijk fit. En maar goed ook want de dag nadien stond de CTC in Wetteren op het programma.

@ Bieste: gelukkig hebben ze mijn flyer niet gepikt want toen ik thuiskwam en mijn nummer checkte bleek dat ik een paar Safety Jogger Outdoor schoenen gewonnen had!!! Bij deze enorm bedankt aan de mannen van Safety Jogger! :-D
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Er werd ons terug die prachtige passage door het privebos in het Muziekbos beloofd, iets waar we altijd naar uitkijken, maar helaas had het slechte weer de voorbije dagen het mooiste stuk onberijdbaar en veel te gevaarlijk gemaakt, waardoor het onderste stuk eruit gelaten werd (begrijpbaar). Er zat toch nog een mooi nauwelijks doenbaar klimmetje in waar deze keer Pieter tot ieders verbazing boven reed zonder af te stappen.
http://www.herders.be/verslagen/2007/0623.html

Mooi verslag, ik veronderstel dat dat steil stuk dit slingerpad was? Ben daar zelf ook, een beetje tot mijn eigen verbazing, boven geraakt. Maar zonder uit het zadel te komen (uit angst voor slippen). De elite deed het anders tijdens de beneluxcup: ze gingen vaak uit het zadel (als ze niet te voet stonden). Nico Berghmans was daar op die manier zelfs met een trap of vijf boven. Ik ga dat in het vervolg ook proberen bij korte supersteile stukken. Heb eerder al ervaren dat een achterwiel niet zo snel gaat slippen als je uit het zadel gaat als je zou denken (en je voorwiel gaat dan in elk geval niet de lucht in).

Image
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Idd, da stukje was goed te doen. Vanaf ik op het grasveld achter het huis kwam (uit het bos dus) moest ik niet meer van de fiets.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

freezy wrote:Idd, da stukje was goed te doen. Vanaf ik op het grasveld achter het huis kwam (uit het bos dus) moest ik niet meer van de fiets.
ik denk dat dat stuk voor het huis ingekort was toen ik er passeerde (2.30 pm of zo), want dat hield, voor zover ik mij herinner, niks in, was tijdens de beneluxcup trouwens helemaal gesloten, al lag er minder modder
kris
Mountainbiker

Post by kris »

freezy wrote:.... Enkel spijtig van de bossen in Frasnes. Daar lag voor mij vorig jaar het mooiste van de tocht....
In eerste instantie vonden we het ook heel erg dat deze stukken er niet inzaten. Achteraf gezien is het misschien maar best.
Toen er op zondag iemand van de club passeerde bleek het totaal onberijdbaar te zijn. :( Mogelijk hadden we dit er zowieso uitgelaten.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

cyclon wrote:
Er werd ons terug die prachtige passage door het privebos in het Muziekbos beloofd, iets waar we altijd naar uitkijken, maar helaas had het slechte weer de voorbije dagen het mooiste stuk onberijdbaar en veel te gevaarlijk gemaakt, waardoor het onderste stuk eruit gelaten werd (begrijpbaar). Er zat toch nog een mooi nauwelijks doenbaar klimmetje in waar deze keer Pieter tot ieders verbazing boven reed zonder af te stappen.
http://www.herders.be/verslagen/2007/0623.html

Mooi verslag, ik veronderstel dat dat steil stuk dit slingerpad was? Ben daar zelf ook, een beetje tot mijn eigen verbazing, boven geraakt. Maar zonder uit het zadel te komen (uit angst voor slippen). De elite deed het anders tijdens de beneluxcup: ze gingen vaak uit het zadel (als ze niet te voet stonden). Nico Berghmans was daar op die manier zelfs met een trap of vijf boven. Ik ga dat in het vervolg ook proberen bij korte supersteile stukken. Heb eerder al ervaren dat een achterwiel niet zo snel gaat slippen als je uit het zadel gaat als je zou denken (en je voorwiel gaat dan in elk geval niet de lucht in).

@Cyclon.Het gaat om dat hellingske op het heksenpad na de aquariusbevoorrading...waar herder Sven bovengeraakt is zonder voet aan de grond te zetten...
Dat hellingske waar herder Pieter bovengespurt is was inderdaad dat van op de Nysfoto...Heel sterk!!!
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

't is een schande....

dat er minder dan 700 man naar zo'n mooie en goed georganiseerde tocht komt!

slecht weer ??? om 8.45 uur gestart voor de 73 km. 3 km regenvestje nodig gehad.

weer had ook nog voordelen: :-? :-? goed 4 uur gefietst en bibs hebben het veel beter overleefd dan op zo'n keiharde ondergrond.

1/14 vd deelnemers was herder... 't was ons fout niet dat er geen 1000 man was hé :P
dimal
Mountainbiker

Post by dimal »

Jootje schreef
1/14 vd deelnemers was herder... 't was ons fout niet dat er geen 1000 man was hé
Niet overdrijven,

20 man op 700 is 1/35e

Is zo al mooi genoeg
kris
Mountainbiker

Post by kris »

dimal wrote:Jootje schreef
1/14 vd deelnemers was herder... 't was ons fout niet dat er geen 1000 man was hé
Niet overdrijven,

20 man op 700 is 1/35e

Is zo al mooi genoeg
Het zal voor onze club al moelijk zijn om op de 1ste herderstocht 20 man van ons aan de start te krijgen. :-?
Herder Pete
Mountainbiker

I was there

Post by Herder Pete »

Awel mannen, ik was ook verbaasd van de lage opkomst :cry:
Ik ken de streek goed genoeg en wou mij voor het eerst sedert meer dan 1 jaar opnieuw in het veld begeven. De 2 dagen oude fiets werd zeer grondig getest en super bevonden.

Zeer mooie omloop, maar potverdikke lastig door de regen van de afgelopen dagen. Ik zag het bij de beklimming naar de hoton even niet meer zitten [-o<

Volgende keer ben ik er weer 8)
Post Reply