jullie droombike

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

jorgy wrote:@ apex : Kheb 20j crossmoto gehad, is ook lastig zenne :lol:

Weegt ook verdomd veel in verhouding tot de meeste niet-gemotoriseerde tweewielers :lol:
(ik heb onlangs mogen ervaren dat zelfs een crosser van 300cc al erg zwaar kan wegen... #-o)
RvBerkel
Mountainbiker

Post by RvBerkel »

stevo87 wrote:mijn droom bike(s) uhm.....

deze voor de zondagen:
Image

en deze voor wedstrijden:
Image

dromen mag toch? :drunk: :drunk:

mijn droom bike anthem adv alleen door kut giant NL en DE willen ze giant Ant adv niet aan NL lever :evil: dus nu ben ik aan gang om de giant trans adv te krijgen maar bike zal dan wel onder 10kg komen met pace RC39-c type en nog paar nader light parts er op
scale unlimited
Mountainbiker

Post by scale unlimited »

Dit vind ik ne schone velo :drunk:
Image

of den dezen :-D
Image
Last edited by scale unlimited on Mon 02 Jul 2007 13:22, edited 1 time in total.
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Diene corratec vind ik maar niets hoor... Ik heb het niet zo voor die supermodern gevormde carbonframes.
mtb_jonas
Mountainbiker

Post by mtb_jonas »

The OM wrote:Diene corratec vind ik maar niets hoor... Ik heb het niet zo voor die supermodern gevormde carbonframes.

ik vind ze wel lekker ze , en nog iets die corratec zijn toch alu en geen carbon
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

mtb_jonas wrote:
The OM wrote:Diene corratec vind ik maar niets hoor... Ik heb het niet zo voor die supermodern gevormde carbonframes.

ik vind ze wel lekker ze , en nog iets die corratec zijn toch alu en geen carbon
Alu, of... het perfecte metaal voor fietsen: titanium. (de TiBow als ik me niet vergis)
apex
Mountainbiker

Post by apex »

omd aar even op door te gaan. ik hoorde zeggen dat de beste frames en trouwens ook de lichtste terug uit stal worden gemaakt? door één of ander procédé zouden deze steviger en lichter zijn geworden intussen dan alu frames(mss ook wel carbon?)
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

Staal is naar mijn bescheiden mening in ieder geval beter dan alu qua rij-eigenschappen. (het roesten is een nadeel, maar met een minimum aan onderhoud is dat geen probleem)
Als ik een volgorde moet kiezen voor frame materialen:
Titanium (erg comfortabel, ook erg stijf indien juist gebruikt)
Carbon (erg polyvalent, kan stijf zijn en ook erg flexibel, laag gewicht, veel R&D nodig)
Staal (dempend > comfort)
Scandium (gewicht lager dan alu)
Alu (erg stijf door grote diameters)

Maar een goed Alu frame is zoveel beter dan een slecht titanium frame. Volgens mij is het bij het ontwerp van een frame belangrijk om eerst te kijken naar de geometrie, dan te kijken naar welk materiaal best past bij die specifieke constructie.

Een goed frame is voor elke persoon anders, in grote lijnen zal dit wel overeenkomen, en de grote fabrikanten zullen trachten een frame te maken dat goed is voor de meeste mensen. Als je echter een perfect frame wil voor jezelf dan ben je op maatwerk aangewezen denk ik.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Vind ik ook maar ieder zijn gedacht natuurlijk. Een fiets is een fiets, een boog is een boog... :P
MarnikDUDE
Mountainbiker

Post by MarnikDUDE »

corratec zijn echt de mooiste bikes ter wereld al1 moete ze der is 1ne make me grijze velgen... :-D
Post Reply