Lille-Beerse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
NERMAL
Mountainbiker

Post by NERMAL »

Ge meent het :lol: Hoe zou die dan lopen van de groene richting Gierle zeker en en zo door de bossen naar Herentals rijdt dat ook wel eens maar raak telekens verloren :roll:
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

mm , ben benieuwd en hoop idd dat het erop verbeterd.
wel spijtig van die bergjes :cry:
NERMAL
Mountainbiker

Post by NERMAL »

Weet iemand ook wanneer die lus richting Herentals en de aanpassing vande huidige lussen van toepassing zijn :-)
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Vandaag besloten den bloso in Lille te rijden. De groene had ik ooit al is gedaan en die stelde mij toen zwaar teleur. Vanuit de start in de Lilse bergen moest ik even zoeken naar de rode route. De blauwe en groene staan goed aangegeven maar ze kunnen er mss een rood pijltje bijhangen als de groen en rode afdraaien als bevestiging dat je rechtdoor moet. De rode begon heel tof.. leuke singletrack met wat molshoopjes, maar dan hadde we het ook wel gehad. Alleen de bergjes na elkaar braken de saaiheid even.. er was op sommige stroken al goed wat los zand, ook was er een strook nogal kapot gereden door tractoren ed. Enfin na de rode lus ben ik gewoon naar huis gereden omdat zo saai was, in groep is het wss leuker.. maw mijn favoriete parcour in de buurt blijft kasterlee 8) Bepijling is er ook beter..

38,29km op den teller met 25,23km/u gemiddeld oftwel 1:31:59 onderweg
NERMAL
Mountainbiker

Post by NERMAL »

En voor wanneer zouden die aanpassingen er komen of is daar nog niets van bekend.

Gisterenavond nog eens wezen rijden de rode en de blauwe maar het was nog wat te droog voor mij :-?

Seg devil Biker wanneer rijden we eens samen het parcours 8)
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Hallo;
In 't weekeinde de verbinding van de Lilse bergen naar de rode lus wat aangepast en paaltje bijgezet.
Dit was inderdaad wel nodig, bedankt voor de tip.

Ik weet het, de Haarlebeekroute is vrij schaars uitgepijlt, maar dit komt vooral omdat we met die aanpassingen zitten.
Eenmaal deze gerealiseerd zijn gaan we de volledige route nog eens goed aanpakken.

In verband met de aanpassingen, ik heb gisteren nog contact gehad met de sportdienst van Lille en de meeste aanpassingen zijn goedgekeurd.

Het is nu nog een kwestie van aanleggen en palen plaatsen.
Nu maandag nog eens gaan praten met de sportdienst hoe we dat juist gaan doen.
Normaal is de aanleg voor de gemeente, maar ik zou dit liever zelf doen, kwestie van zo mooi mogelijke tracks aan te leggen.
Dat gaat natuurlijk wel een heel werkske zijn, vooral daar waar er nog geen paden liggen natuurlijk.

Wat betreft de verbindingslus van de Haarlebeekroute en de lus van Herentals (dit zou een lus moeten worden van zo'n 32km.) is zeker nog niet voor dit jaar.
Er zijn zeer veel problemen met goedkeuringen en prive gronden, dit alles is nog in aanvraag en zal nog een hele tijd duren.

Wat we wel in (korte?) tijd gaan klaar krijgen is een gedeelte van de lus en we gaan dan dit stuk (voorlopig) uitpijlen in de twee richtingen.
Dit loopt van op de rode lus van Herentals vanaf het treinspoor (oversteken en rechtdoor ipv. links) via den eierenboer naar de Poeielheide te Gierle en dan de baan over richting groene lus Haarlebeekroute.
En dit dus voorlopig in twee richtingen.
Ook dit gaan we maandag bespreken, dit stuk is volledig uitgetekend en belangrijker: goedgekeurd!

Ik laat julie volgende week weten hoe de vergadering van maandag is afgelopen.

Grtz; Guido, peter van de Haarlebeekroute
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

NERMAL wrote:En voor wanneer zouden die aanpassingen er komen of is daar nog niets van bekend.

Gisterenavond nog eens wezen rijden de rode en de blauwe maar het was nog wat te droog voor mij :-?

Seg devil Biker wanneer rijden we eens samen het parcours 8)
awel zeg maar eens iets :wink:
swoensdags kan ik hele dag de rest na 15u30 en in het weekend valt er ook wel een mauwtje aan te passen.
dacht dat ge het vergeten waart nermal :-)

en aan jjag : waarom vraagde niet de hulp aan mede mtbkers missschien zijn er wel geintereseerden in clubs of op deze sait om eens de handen uit de mouwen te steken :wink:
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Den jjag wrote:Hallo;
In 't weekeinde de verbinding van de Lilse bergen naar de rode lus wat aangepast en paaltje bijgezet.
Dit was inderdaad wel nodig, bedankt voor de tip.
Graag gedaan ;)
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

hey jjag : al meer info over aanpassing van mtb route lille en over de verbindingslus met herentals ?

en nermal : ge hed een pb waar ik nog geen antwoord op heb gekregen over het samen gaan mtbken 8)

grtz
ruud.p
Mountainbiker

Post by ruud.p »

Lille = redelijk BORING, leuk stukje op de rode lus, een klein stukje leuke singletrack en de 5 opeenvolgende aangelegde bergjes niet vergeten! Je zou kunnen zeggen dat het alleszins beter is dan op straat te gaan rijden, je kan ook wel best fysiek opdoen op die mulle zandweggetjes maar het parcours is het slijk op je fiets en je kleren niet waard vind ik persoonlijk.
Post Reply