23/06/07 Ronse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
tucoii
Mountainbiker

Post by tucoii »

Van Gent gekomen met de bike,in Ronse de 50 gedaan en dan terug naar Gent.Pfffff,het was de moeite.
Verder was er eigenlijk niks aan te merken op de organisatie en of het parcours.
Ik heb ff staan praten met iemand van de organisatie en die zei dat er toch iemand het nodig gevonden had om zijn binnenband in het bos te gooien.
En dan klagen dat er prive stukjes wegvallen of dat er te veel asfalt in zit.
Nu ja goed,prachtige tocht waar serieuse reclame kan voor gemaakt worden =D> =D> =D> =D> =D> =D>
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

Deze was (zoals ik wel verwacht had) AF. Vertrokken voor de 70, die er uiteindelijk 75,.. bleken te zijn. Loodzwaar, maar enorm de moeite. Voor slechts mijn 3de zomertt. van 't jaar kan dit beginnen tellen zulle. Wat de modderstroken en 't tevoet gaan betreft vond ik dat het vrij goed meeviel. Wel 1 enkele maal goed tegen de vlakte gegaan (wel zachte val in de mulle aarde) in de afdaling waar de "baloten" al gereed tegen de bomen hingen, toen ik wou uitwijken voor mijn voorganger. Deze wist me zelfs te vertellen dat het merendeel daar op z'n bek ging, en ik moet eerlijk zijn, na daar een tijdje te staan kijken dat hij groot gelijk had. Wel goed gelachen....Wat het muziekbos betereft: ik snap niet dat er zoveel mensen daar op zitten vitten. Ik heb er absoluut geen problemen gehad, enkel ne "snakebite" tijdens de afdaling- en ik heb mijne lekken binnenband dus wel degelijk meegenomen...)--> heerlijk om zoiets te herstellen met zo'n vettige banden, ik kreeg er bijna mijn MAGURA-piston niet meer opgezet van de mooze. Ik denk dat de wandelaars in 't muziekbos meer last hadden van ons dan wij in 't afdalen...
Volgend jaar zeker weer van de partij, maar dan pak ik ook goeie benen mee......
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

vanmorgen vertrokken met slijkcrosserke, scubaluc (na 1e helling al gesneuveld) en lichterveldenoarke (na de eerste afdaling). Had vandaag wel zin om een mooi ritje te doen en Ronse bied ons een mooi parcours, maar ik had helemaal geen zin om omhoog te rijden. Met als gevolg dat Slijkcrosserke overal als eerste bovenkwam en op mij moest wachten. Na de 2de bevoorrading aan de splitsing staan twijfelen tussen 50 en 70km en mij toch laten overhalen om de 70 te doen. Hierdoor heb ik de mooie passage aan d'hoppe niet moeten missen. Na de laatste bevoorrading wel de splitsing van de 50 genomen en afscheid genomen van Slijkcrosserke. Bijna onmiddelijk na de splitsing kwam het muziekbos maar dit was wel een teleurstelling. De regenval had dit totaal onberijdbaar gemaakt. Heb wel nog de eerste honderden meters gereden, maar op het slingerpad was enkel nog glijden mogelijk. Rijden was er absoluut niet meer bij, bergop niet mogelijk, bergaf onverantwoord aangezien er geen enkele grip meer was. Jammer, maar helaas. Pas ter hoogte van de woning kon je weer de fiets op. Na deze passage, waar ik scuba en lichterveldenoarke weer tegenkwam, was de goesting bij mij volledig over en heb ik de kortste weg naar de start genomen . Uiteindelijk 63km gereden.
Los van het ontbreken van mijn goesting was het een mooie organisatie met prachtig parcours, goede bepijling, bevoorrading en seingevers. Enkel de afspuitstand mocht met wat krachtigere waterstralen uitgerust zijn.
kris
Mountainbiker

Post by kris »

jervanheg wrote:.... Goeie bevoorradingen ook, voor mij moesten het er zelfs maar 2 zijn (ze kwamen vrij snel na mekaar). ...
We hebben inderdaad de opmerking een paar keer gekregen dat de afstanden tussen de bevoorradingen vrij dicht tegen mekaar lag.

Als je voor de 50km de afstanden bekijkt tussen de 1ste en de 3de klopt het wel ongeveer (na 18km & na 30km)
Voor de 35km en de 70km bekijken we de afstanden wel nog eens voor volgend jaar.
kris
Mountainbiker

Post by kris »

jervanheg wrote:
Ik hoop dat ik de laatste was vandaag die daar gevallen was??
Op die plaats misschien wel, maar aan de 2de bevoorrading kwam de Ambu daar ook net aan - iemand, als ik goed gehoord heb, met een ingedrukte borstkas.
Er zijn een 5-tal interventies geweest door de ploeg van het rode kruis.
Gelukkig allemaal met lichte kwetsuren. De meesten kwamen er vanaf met enkele hechtingen en een tijdje rust.
kris
Mountainbiker

Post by kris »

zwiebertje wrote:Die baggerstrook bovenaan de hotond was welgeteld 100m en moest voorkomen dat ge daar 2x die drukke baan overstak!
Klopt, Vorig jaar was dit trouwens perfect berijdbaar en wij hebben nog lang kunnen nagenieten van het nieuwe baantje :-)
zwiebertje wrote: Heb het stuk van den"dokteur" in het muziekbos de helft kunnen rijden met die zware modderbanden maar....
der ging wel 5 kg modder aan het fietske die ik er wijselijk bovenaan de helling afgedaan heb!
Maar eigenlijk was ze onbereidbaar na die korte maar felle plensbui zo rond 11u30',misschien was ze nog ietwat bereidbaar daarvoor?
Het technische stuk in het muziekbos was om 7uur nog goed berijdbaar.
De eerste paar honderd die terugkwamen zijn er goed kunnen doorrijden. Na een regenbui hebben we besloten dit stuk deftig in te korten.
kris
Mountainbiker

Post by kris »

cowboy peter wrote:.. goede bepijling... en seingevers...
Er zat 8 man van ons op het parcours die moesten zorgen dat verdwenen pijltjes direct werden teruggehangen.

De 13 seingevers deden dat inderdaad uitstekend. =D>
deurbieter
Mountainbiker

Post by deurbieter »

na verleden week kluisbergen gereden te hebben hier ook een weer een prachtige tocht met alles erop en eraan.
spijtig van de soms onberijdbare stukken mede door de regenval.
maar er toch van genoten!
zeker de moeite om uit Diksmuide af te komen.
bedankt en tot volgend jaar!
rudy coolens
Mountainbiker

Post by rudy coolens »

Vandaag de 70 km gedaan, en ik moet zeggen dat het een wondermooi en heel technisch parcours was, spijtig dat de regen de dag ervoor en op de dag zelf voor slechte omstandigheden heeft gezorgd! veel stukken kon je niet omhoog, en veel gevaarlijke afdalingen door modder, bij droge omstandigheden zou het zeker een koninginnetocht geweest zijn maar nu was het meer een landbouwerstocht! proficiat voor de goede uitpijling en de vele seingevers als ook de waarschuwingen voor gevaarlijke passages, bij leven en welzijn ben ik er volgend jaar terug bij.
flea0017
Mountainbiker

Post by flea0017 »

één woord: SUBLIEM!

Zonde dat er maar 691 inschrijvingen waren, deze verdient er minstens 1500!
Post Reply