23/06/07 Ronse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Ik zal hier eens voor de valse noot zorgen. 't Was mijn eerste deelname aan deze TT en eigenlijk ook de eerste kennismaking met deze streek.

In de eerste helft me echt niet geamuseerd. Pas op, dit komt niet echt door de tocht zelf, maar 't zal eerder bij mezelf gelegen hebben. Een onbekend parcours met heel wat technische stukjes (organisatie heeft hier echt wel veel werk in gestoken =D> ) en pittige hellingen (en jammer genoeg 'afschuwelijke' afdalingen #-o ) . Om de een of andere reden vlotte het aan geen kanten. Mijn kilometerteller werkte niet, maar 't was zeker geen vette. Van bij de eerste hindernis sloeg de onzekerheid toe en vanaf dan kon ik geen afdaling of technisch stuk meer nemen zonder (bijna) af te stappen. Ook de hellingen gingen moeilijker dan anders. 't zal ook wel aan de wat glibberige ondergrond gelegen hebben. Tijdens de beklimming van de Bruyere in Ellezelles dan nog voor het eerst in mijn carrière een gebroken ketting gehad. Gelukkig kwam uit de diepte van Ellezelles een reddende engel opgestegen in de gedaante van Scubaluc dan nog, die me voor de tweede keer in twee maanden tijd mocht depaneren. (waarvoor dank)

Met een ingekorte ketting dan maar wijselijk besloten de 50 te doen ipv de 70. Het parcours was echt wel goed en gevarieerd, maar de goesting was er niet. De passage in het Muziekbos met dat groot uitgewerkt technisch parcours was een keerpunt. Net dan nog een regenvlaag, maar 't lag er eigenlijk veel te glad bij om dit te kunnen doen. Bijna heel dit stuk te voet gedaan en ik was niet de enige. Zij die reden, reden altijd kleinere stukjes (bergaf). Jammer voor het vele werk dat hier ingestoken werd. #-o In droge omstandigheden wellicht stukken beter te doen. (Tijdens de après daar wel een biker gehoord die aan iemand van de organisatie zei dat het Muziekbos best wel te doen was en geen probleem vormde [-X [-X Die gelooft dus echt zijn leugens.)

Na deze passage vlotte het plots wel weer. Het parcours werd iets minder technisch en ik kreeg weer zin in de tocht. Het werd zo toch nog wel een aangenamere tocht. Dit is echt wel een zeer goede organisatie die alle lof verdient voor haar parcours (vooral voor liefhebbers van technisch klim- en daalwerk) en zeker voor de sublieme bepijling =D> , de vele seingevers =D> =D> en verzorgde bevoorradingen. Een deelname volgend jaar zit er wel in, maar 't zal droger moeten zijn. Dit was wellicht niet de juiste editie voor een eerste kennismaking.
PS Nog een proficiat aan Slijkcrossertje en Katrien20 die de grote tocht gereden hebben en Scubaluc nog eens bedankt hé
Frankie
Mountainbiker

Post by Frankie »

Prachtig parcours, zeer goed bepijld, uitstekende bevoorradingen (misschien ééntje te veel op de 50km), een uiterst geslaagde dag kortom. Enige minpunt was inderdaad dat het parcours op sommige plaatsen (voornamelijk Muziekbos) zeer vettig lag, maar daar heeft de organisatie natuurlijk geen schuld aan. En die baggerstrook langs die drukke baan, boven die lange klim op het einde, was dat om ervoor te zorgen dat alles veilig verliep? Kvond dat nogal onnozel eigenlijk.
Maar voor de rest niets dan lof. Volgend jaar opnieuw!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Die baggerstrook bovenaan de hotond was welgeteld 100m en moest voorkomen dat ge daar 2x die drukke baan overstak!
Beter dit dan ongelukken zoeken,al had ik liever de afdaling door het domein gedaan i.p.v. op de weg!
Heb het stuk van den"dokteur" in het muziekbos de helft kunnen rijden met die zware modderbanden maar....
der ging wel 5 kg modder aan het fietske die ik er wijselijk bovenaan de helling afgedaan heb!
Maar eigenlijk was ze onbereidbaar na die korte maar felle plensbui zo rond 11u30',misschien was ze nog ietwat bereidbaar daarvoor?
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

de 70 gedaan. Schone tocht met alles erop en eraan.
Goe geamuseerd, een lekke band kort na de derde bevoorrading
kon de pret niet bederven.
De mensen die de 70 gedaan hebben zijn volgens
mij goed beloond geweest. De eerste lus was heel mooi met een
paar mooie technische stukken. Vooral die beklimming met dat
aflopend water kon mij enorm bekoren. Joybikers, bedankt voor
deze schitterende tocht. =D> =D> =D>
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

vertrokken om 10 uur voor de 70 km

goede tocht

de prachtige afdalingen waren op sommige plaatsen moeilijker dan anders door de modder

verschillende hellingen waren ook moeilijk te nemen vanwege doorslippen achterwiel

eerste lus van de 70 km was zeer mooi

tot aan de eerste bevoorrading maar 2 bikers tegengekomen

goede bevoorradingen
1 ste en 2de bevoorrading zeer dicht op elkaar

wel handig als ge van thuis uit een inschrijvingsformulier kunt afdrukken en invullen

mijne bike zag eruit als in de wintertochten
dat was moddder met kol aan zeker

zeker volgend jaar terug
maar dan terug in zomerse toestanden
zoals vorig jaar

blijven organizeren deze tocht joybikers
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Een schone tocht, heb hem gedaan met een kameraad (beginner), hij is vier keer onderuit gegaan, maar niets ergs, het een gevaarlijk stuk was het kronkelpad in bos (vond het gevaarlijk, men schuifde van de ene naar de andere kant) en een grote proficiat voor de sein gevers
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

amai mijn benen zeg, was mij dat een lastig ritje, al komt dat mede doordat ik met niet al te goede benen vertrok en doordat ik veel van de laatste klimmen op het middenplateau heb moeten doen

de modder was er op een aantal klimmen teveel aan, bij de afdalingen was het, mede door die modder, regelmatig uitkijken, er zaten een paar serieuze smeerlapjes bij, deze rit is, zonder modder, al lastig en technisch genoeg

nadat ik die lastige bospassage van de beneluxcup Ronse goed doorgekomen was, dacht ik dat het uitbollen zou zijn naar ronse, maar nee, met zicht op, kregen we nog een paar 'pittige' klimmen voorgeschoteld, dat was toch effetjes balen zenne: het was een lange staart en er zat veel venijn in

idd chapeau voor de vele seingevers, sympathieke bevoorradingen ook, in 't bijzonder de eerste :P (is soms wel eens anders), al lag de laatste op de 70 voor mij veel te ver verwijderd van de voorlaatste (heb geruime tijd 'droog' moeten rijden)

afspuitinstallatie kan beter (meer slangen, meer druk), het is ook altijd nuttig om iets in de kleedkamers te poneren waarmee je het vuil op de vloer kan wegtrekken

3.52 uur, 1355 hms, 74 kms
Frankie
Mountainbiker

Post by Frankie »

Hoeveel hoogtemeters had de 50km trouwens?
Koppenbiker
Mountainbiker

Post by Koppenbiker »

Eveneens schitterende tocht (voor mij de 50 km). Proficiat aan de organisatie en zijn medewerkers. Ook zeer mooi parcours, ben van de streek, maar dikwijls momenten gehad dat ik mijn orientatie volledig kwijt was. Verder veel bevoorading, en goede bepijling. En dat allemaal voor 2 euro! Ik denk dat vele organisators hieraan een voorbeeld kunnen nemen.
Chapeau!
KarMan
Mountainbiker
Location: Scott Scale 70 + kar van den "Carrefour" (al 6 jaar oud, reeds 3x herlast en bolt nog !)

Post by KarMan »

Deze morgen rond 11 uur aangezet voor de 50 km. Normaal gezien was ik van plan om de 70 te rijden, maar gezien de 3 compagnions nog nooit nen VTT tocht hadden gereden, wijselijk gekozen voor de 50 km. =D>
Moet zeggen ... mooie tocht, enkele "TE" technische stukken voorbij de Fiertel in 't bos, 2 spaken kapot gereden ... maar dit kon de pret echter niet drukken. Alvast proficiat aan Ferre, Bruno & Dirk om meteen te kiezen voor de 50 !
Bevoorrading was immers ook OK !
Tot volgend jaar ! :bounce:
Post Reply