24/06/07 Ingelmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

[quote="slijkcrosserke"]Hoe laat vertrekt den trein uit 'Aviflora' statie?
Tis mo dak op tijd m'n wagongske der kan aanhangen :wink:

@Vtt Hoe laat vertrek je nu?[/quote]

Ik start (als ik mag) vanuit Aviflora statie om 6u30.Het is 5 minuutjes rijden van bij mij thuis tot ginder,3 eurootjes afgeven en als een pijl vertrekken om zeker op tijd te zijn.Hopelijk kan ik alle 77 km rijden.

Ge zou mij graag inhalen,hé.
Ge moet niet proberen want ten eerste ken ik het parcours als mijn broekzak,weet iedere put en hindernis liggen en ten tweede ik kan altijd een short cut nemen,hé.Weet waar het parcours heenloopt en hoe ik er terug op moet terechtkomen.Als ik in tijdnood kom,denk ik van de saaiste stukken over te slaan.Wat ik zeker doe is het stukske Lukie vandewalle,Ardooiebos,Kasteel,Klein Zwitserland,Ooigembos en crossparcours en waarschijnlijk ook de Paanders maar dat zien we zondag wel.

Ik hoop dat ik niet in mijn bedde moet blijven liggen omdat het water giet. :( :(
davy
Mountainbiker

Post by davy »

edi wrote:En hoe zit het met de regen en de modder....
Volstaan Racing Ralph banden of zou ik toch beter nog nieuwe mud-banden gaan halen.
racing ralph zal niet volstaan!!

je glijd daarmee van links naar rechts in modder

heb die zelf ook al vervangen om uit te pijlen.
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

Mijn mud's blijven er alvast op liggen!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Ik blijf ook nog eff rijden met michelin AT.
Voor zondag voorspelen ze droog weer maar kans op een plaatselijke bui ;)

(maw ze weten het niet)
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Racing Ralph,Muds,Michelin AT,...............

Doe wat je wilt maar .....
zorg maar dat je goeie klauwbanden hebt opliggen want het zal hier en daar vrij glibberig liggen.
Plassen zullen er ook zijn maar hier en daar te vermijden.
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Ook nog enkele stukken gecontroleerd rond mijn deur in Emelgem. En ja, mensen blijven misselijk: opnieuw enkele pijlen verdwenen. Om zot van te worden. Maar allez, morgen zal ik een paar nieuwe hangen.
Bandenkeuze: Modderbanden, gelijk welke, als ge maar voldoende grip hebt en zeker geen Racing Ralphs. Een gewaarschuwd man is er twee waard (en zal dus twee keer zo snel rijden...) :lol:
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Vanmorgen nog een toerke met den "jeanettevelo" gedaan en heb toch enkele nieuwe =D> stroken ontdekt die al uitgepijld waren.

'Ik rijd toch met mijn Racing Ralphs maar redelijk plat en nog maar weinig problemen gehad. :lol:

Denk toch van hem samen met klein plateautje te rijden;daar ze voor de volle 77km wil gaan..... #-o
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

grote plateau wrote:Denk toch van hem samen met klein plateautje te rijden;daar ze voor de volle 77km wil gaan..... #-o
En hoe laat vertrekt dit treintje?
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Lang geleden dat ik zo uitkeek naar een tocht.
Voor wie Ingelmunster niet kent, er zijn drie redenen waarom je moet komen:
1/ Het crossparcour: Een roetsjbaan op bikeformaat. Eén van de mooiste stukjes off-road, annex single-track waar je maar kan van dromen. Zwiepend op en neer, links en rechts. Hou de snelheid erin en het gaat vanzelf.
2/ Ooigem bos: Ongeacht het weer, éen van de mooiste bospassage's van Vlaanderen. Wie er hier in slaagt zijn stuur 2 meter stil te houden.....wel, die knalt tegen een boom.
Tenzij hij Freddy De Kerpel heet natuurlijk.
3/ Kasteelbos Ingelmunster: Doe hier maar een dooske techniek open. En hou vervolgens een beetje afstand. De meest onvoorspelbare en diverse passage die ik ken.
Adembenemend en afkickgevoelig. Met hier en daar een skelet van een biker die niet meer naar huis wou.
De ondergrond zal van die aard zijn dat zelfs de besten een voetje gaan plaatsen.

Deze organisatie heeft op haar vorige tocht bewezen uit het beste carbon gesneden te zijn.
Ik twijfel er geen moment aan, zondag worden we verwend.
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

motorbiker wrote:Lang geleden dat ik zo uitkeek naar een tocht.
Voor wie Ingelmunster niet kent, er zijn drie redenen waarom je moet komen:
1/ Het crossparcour: Een roetsjbaan op bikeformaat. Eén van de mooiste stukjes off-road, annex single-track waar je maar kan van dromen. Zwiepend op en neer, links en rechts. Hou de snelheid erin en het gaat vanzelf.
2/ Ooigem bos: Ongeacht het weer, éen van de mooiste bospassage's van Vlaanderen. Wie er hier in slaagt zijn stuur 2 meter stil te houden.....wel, die knalt tegen een boom.
Tenzij hij Freddy De Kerpel heet natuurlijk.
3/ Kasteelbos Ingelmunster: Doe hier maar een dooske techniek open. En hou vervolgens een beetje afstand. De meest onvoorspelbare en diverse passage die ik ken.
Adembenemend en afkickgevoelig. Met hier en daar een skelet van een biker die niet meer naar huis wou.
De ondergrond zal van die aard zijn dat zelfs de besten een voetje gaan plaatsen.

Deze organisatie heeft op haar vorige tocht bewezen uit het beste carbon gesneden te zijn.
Ik twijfel er geen moment aan, zondag worden we verwend.

alé dat belooft, k' zie 't héél zitten!
Post Reply