Vermageren

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Q-Bix
Mountainbiker

Post by Q-Bix »

B@rt wrote:@q-bix: het mp5 programma is het speciale programma op maat voor de heren waarin rekening wordt gehouden met sport en beweging ed.
ik denk dat het principe tzelfde is misschien iets meer toegespits op het mannelijk lichaam :^o
Oh ik weet dat ik extra pts kan verdienen door te sporten.
Je hebt dan zo een tabel met categorien (I-II-III) naargelang de intensiteit van de sport en de duur bepaalt ook het aantal pts dat je kan krijgen.
Maar ik gebruik die punten niet.
Ik eet gewoon mijn punten die ik normaal mag eten. Zo val ik sneller af. ;-)
Maar een programma op mijn maat opgesteld volg ik niet.
apex
Mountainbiker

Post by apex »

ik ben aan het beginnen met fietsen. Basketten en andere sporten waarbij je veel moet lopen laat ik links liggen wegens rugklachten.
Heb een mtb van een vriend om te proberen maar eer ik ermee op uit trek ben ik aan het fitnessen.

Vroeger kon ik eten wat ik wou maar kheb dan ook altijd gesport, tenminste tot ik een jaar of 16 was. Toen hadden ze in de basket vereniging te weinig spelers voor een ploeg en ben ik gestopt. Ben toen ook beginnen uitgaan en zo en sindsdien heb ik mijn platte buik niet meer terug gezien (ben nu 25). ben 1m85 73.5kg ongeveer (weegschaal is wispelturig). Lijkt een goeie verhouding maar ben geen breed gebouwde mens en heb weinig spiermassa.

Mijn buik plat en een goeie condite, de rest interesseert me niet. Ik hoef geen mega gespierd lijf.

Ik denk dat we hier thuis ook veel te vet eten.

in de week:

- smorgens eet ik een appel en een graanreep(in de examens ook als tussendoortje voormiddag en namiddag).
- smiddags boterhammen met salami, salatjes, hesp,kaas,...
- savonds eet ik mee warm met de ouders maar tis nogal veel gehakt toestanden(worst,zwitserse burgers,..). ook 1 maal per week friet biefstuk,1 maal per week vis, 1 maal per week pasta maar dan meestal terug met o.a. gehakt.

in het weekend:

tja... zaterdag middag normale kost, savonds pistolets met allerhande beleg, sochtends appel

zondag ochtend koffiekoeken, smiddags iets va gebraad of kip en savonds terug boterhammen met de overschot van het beleg van de zaterdag.

kben ook nogal ne snoeper. Durven er bvb cracanuts in huis te zijn.... =P~

tlijkt zoveel als ik da hier zo aant typen ben. Enige positieve:kbegin wel meer groenten te eten(vroeger niks), ik drink geen frisdrank meer(water,melk fruitsap wel)

Kga na deze zomer samenwonen en mn vriendin die zelf maar 50kg weegt kan alles eten zonder te verdikken(fitnest). We zullen goede afspraken moeten maken ivm eten... :-?

Ik vrees dat ik door te gaan fietsen nooit mn buikje ga wegkrijgen. Kan dat? Is spinning een goeie methode om de conditie op te bouwen? Misschien door dat dat rechtstaand is en dus het hele lichaam laat meewerken dat je toch je bovenlichaam gaat trainen?
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

als je afvalt is het over je gehele lichaam.

jekan niet echt specifie gaan afvallen daar (bv je buik), althans dat word beweerd heb overtijd een studie gelezen die zei dat het wel kon, dit in het midden gelaten, doorgaans als je afvalt, is he tover je hele lichaam, je ziet het aan je benen, je buik en dikwijls ook je gezicht...

dus, maw als je fiets gaat je buikje ook verdwijnen hoor. gewoon zorgen dat je meer verbrand dan je opneemt. heel simpel eigenlijk.

cracanuts, wa is da : 30%-35% vetgehalte...ni zo goed he :-D

als je wil snoepen : rijstwafels, mag je heel veel van snoepen :-D
Jens
Mountainbiker

Post by Jens »

en je hebt ook rijstwafels met chocolade (bv. in de Naldi :wink: ): super lekker en zeker niet veel calorieën
apex
Mountainbiker

Post by apex »

Jens wrote:en je hebt ook rijstwafels met chocolade (bv. in de Naldi :wink: ): super lekker en zeker niet veel calorieën
eet ik graag maar da geurt nogal é... en chocolade is zowiezo nie goed als het niet gaat over zwarte.maar wel lekker die rijsttoestanden :wink:
Q-Bix
Mountainbiker

Post by Q-Bix »

Wat heel goed is om te vermageren is kauwgom.
Bij mij neemt het het hongergevoel wat weg.
5 kauwgommen = 0.5 pts
Uiteraard heb je ook nog zongedroogd fruit. Ik lust het wel niet maar het kan ook helpen om je drang naar snoepgoed te sussen.
Persoonlijk snoep ik bijna of practisch niets.
Een zakje chips soms, als ik echt nog veel punten over heb.
Of een appelflap ofzo.
Ik eet vooral veel yoghurt (Petit Gervaiskes) :D
Lekker, zoet en niet veel calorieen.
Natuurlijk eet je best als snoep fruit uiteraard. ;-)
apex
Mountainbiker

Post by apex »

Q-Bix wrote:Wat heel goed is om te vermageren is kauwgom.
Bij mij neemt het het hongergevoel wat weg.
5 kauwgommen = 0.5 pts
Uiteraard heb je ook nog zongedroogd fruit. Ik lust het wel niet maar het kan ook helpen om je drang naar snoepgoed te sussen.
Persoonlijk snoep ik bijna of practisch niets.
Een zakje chips soms, als ik echt nog veel punten over heb.
Of een appelflap ofzo.
Ik eet vooral veel yoghurt (Petit Gervaiskes) :D
Lekker, zoet en niet veel calorieen.
Natuurlijk eet je best als snoep fruit uiteraard. ;-)

kauwgom neem ik ook in de examens om mn hongergevoel te temperen maar mn maag knort daar ongelooflijk van. soms genant als je mondeling examen hebt... :roll:
Post Reply