voeding tijdens 6u-10u wedstrijd

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker

voeding tijdens 6u-10u wedstrijd

Post by Dieter ex Mx-er »

wat kan je het best eten tijdens een 6 of 10 uurs aflossings wedstrijd
MTBart7
Mountainbiker

Post by MTBart7 »

Bananen,sportdrank,granny...
Stuntman
Mountainbiker

Post by Stuntman »

Af en toe een pannekoek met confituur of honing!
Als ik lange afstanden rij met koersfiets heb ik altijd mijn pannekoekjes mee!
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Stuntman wrote:Af en toe een pannekoek met confituur of honing!
Hoe doe je dat praktisch ? Je handen worden daar toch ook vettig van ?
Stuntman
Mountainbiker

Post by Stuntman »

pvandebe wrote:
Stuntman wrote:Af en toe een pannekoek met confituur of honing!
Hoe doe je dat praktisch ? Je handen worden daar toch ook vettig van ?
Boa, da valt nog mee hoor, en ge kunt nog altijd uw handen afvegen aan het truitje van uw buurman 8)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

probleem is dat dat nogal op de maag ligt en behoorlijk wat tijd / energy kost om tre verwerken. wat wil zeggen dat er redelijk lange tijd meer bloed naar de maag gepompt word. dat is wat je niet moet hebben bij zulke inspanningen.
anderzijds hangt het natuurlijk een beetje af van de intensiteit en lastigheidgraad van de wedstrijd (snelheid, parcours). bij bv een marathon 12u 'wedstrijd' op nogal vlak parcours ligt dat geheel anders dan een wedstrijd van 6u op een lastige heuvelachtige / bergachtige omloop, die veel intensiever is en veel zwaarder, plus dat de snelheid vaak een stuk hoger ligt.

feit is, dat je eerst op training moet uitproberen, wat je het beste verdraagt. sommigen kunnen op enkele uren een aantal grannyrepen eten, en andere suikerrijke voeding. anderen zitten na een 3de reep granny met serieuze buikkrampen en gekleurde broek als gevolg.

testen dus.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Sunn xtreme wrote:probleem is dat dat nogal op de maag ligt en behoorlijk wat tijd / energy kost om tre verwerken.
[-X

Ja als het bvb boekweitpannekoeken zijn maar als het gewone pannekoeken zijn, ik maak in elk geval flensjes, dat verteert lijk een gek bij mij....
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Voor mij de eerste uren 3 H5(soort powerbar) en dan daarna vloeibare voeding ,ongeveer 3 extrannekes (nu Maxims)en onderweg op de ravitaillering nog wat meegrabbelen ,vooral abrikozen en stukjes banaan.Als er chips ligt doe ik daar ook een goeie grabbel in dit om het zoutverlies wat te compenseren.
Na 1,5 uur de eerst powerbar
Daarna 3 bars voor 4 uur.
Dan 3 Maxims voor 6 uur.
Wel altijd eerst uitproberen maar voor mij is dit de ideale voeding op marathons.
Probeer ook op voorhand wat te verbergen op het parcours,dit om niet teveel in men achterzakken te steken.Ik denk dat er nog veel onderweg ligt dat ik niet heb op gebruikt.
rock'n roll gio
Mountainbiker

Post by rock'n roll gio »

davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

ik heb de 10u van westerlo uitgedaan op granny, banaan en sinaasappel en groene thee met honing en citroen als dorstlesser. Geen honger gehad, er waren genoeg granny's :lol:
Post Reply