Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Charlie Big Potato
Mountainbiker

Post by Charlie Big Potato »

In de winter was het idd ploeteren in Herentals. Nu ligt het er vrij behoorlijk bij, maar tijdens een vorige hitteperiode (april/mei?) lag het beter. Nu zijn er idd toch wel gigantische plassen op de groene lus. Rode lus valt nog mee.
Blijft echt wel een fijn parcours voor de rest, leuke single trackjes op en neer soms.
boere
Mountainbiker

Post by boere »

soms toch verschieten op die tracks.
door de begroeiing zie je niet echt wat er na de bocht komt. doordat er nogal wat stronk(jes)en van afgekapte bomen op de pad liggen was het soms serieus bijsturen. heb er wel plezier aan gehad. (buiten die valpartij dan)
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

boere wrote:soms toch verschieten op die tracks.
door de begroeiing zie je niet echt wat er na de bocht komt. doordat er nogal wat stronk(jes)en van afgekapte bomen op de pad liggen was het soms serieus bijsturen. heb er wel plezier aan gehad. (buiten die valpartij dan)
Wat je opnoemt zijn (in mijn ogen) net de charmes van deze tracks.
Je wordt verplicht om geconcentreerd te rijde want anders kan je dit duur te staan komen.
De kunst is om hier aan hoge snelheid door te vlammen zonder één foutje te maken.
Niet dat hier traag doorrijden slecht is he ;)

Wat betreft de rest vd route. Ik ben er al even niet meer geweest maar ik denk dat het er nu inderdaad nog vrij goed zal bij liggen hoor.

Grtz
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Herentals is een prachtparcour maar er is maar één nadeel: als het regent is er snel op sommige stroken modder, als het warmer is heb je snel los zand :-)

Volgende week ga ik er een ritje in de week doen denk ik
boere
Mountainbiker

Post by boere »

wanneer?
anders kan ik misschien ook eens afkomen.
kristof_d
Mountainbiker

Post by kristof_d »

Ik ben net terug van de blauwe en de groene te gaan rijden.
Er liggen inderdaad nog wel enkele plassen maar dit zijn de normale plassen op het parcour. Het moet al langere periode erg droog zijn voor die opdrogen. Maar het blijft toch een leuk parcour!
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ook net terug. zoals het nu ligt heb ik het graag. lekker hard, hier en daar los. en af en toe een plasje om in te spetsen, zorgt voor afkoeling tijdens deze warme dagen.
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

SjoerieMoerie wrote:
thomasmb wrote:Ik kom ook naar de meeting ( als ik nie in les 2 alpes zit ) , kannek ineens is kijken of die sx trail ook werkt op xc :p
Nix les 2 alpes! Ge wilt de meeting niet missen! Die alpen gaan nog niet lopen, de meeting wel ;)

Kwil da fietske wel eens zien :-D
boere wrote: ik kan natuurlijk ni oordelen maar me stukken lag hij toch vrij slecht. veel plassen en slijkerige stukken.
Dan moet je de blauwe eens rijden in de winter :wink:
Maar de Alpen zijn meer de moeite 8) [-o<
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

Gistre nm effe de groene piste gedaan met den sx !
Lag er erg slijkerig bij in het begin. Maar toen we aan de bochtjes kwamen kon het vlammen beginnen ! Wel bijna een xc'er aangereden :P
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Voor de geinteresseerden: momenteel ligt de datum voor de meeting rond 5 augustus :-)
Post Reply