ergste valpartij

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
vuul vintje
Mountainbiker
Location: één in bruikleen van 't vrouwtje enne een Scott Genius 20

Post by vuul vintje »

Ben al verschillende keren zwaar gevallen...voor een vrouw :oops:
Heb er dan uiteindelijk voor gekozen om bij eentje te blijven liggen... :lol:
speedyweedy
Mountainbiker

Post by speedyweedy »

daelman wrote:inderdaad...gulle maakt precies nogal wat mee. ik ben ook al enkele keren onzacht gevallen (met mijn zus haar schoolfiets :roll: ) en het ergste was een paar blauw plekken en een beetje bloeden. met de bmx ook al dikwijls mijn edele delen bezeerd. 8-[

Da van die edele dele ken ik maar dan door van mijn pedeale te schuive
bunnybiker
Mountainbiker

Post by bunnybiker »

zelf niet meegemaakt maar ik was erbij toen een maat volgende valpartij deed : het voorwiel schoot weg over een boomwortel en hij schiet met fiets en al richting een andere boom. Nu wil dat lukken dat die ene boom een afgebroken tak had waarvan er nog een spies van ongeveer 3 cm dik aan de stam was blijven hangen. Mijn maat in volle valbeweging met zijn kaak tegen die spies en de tak kwam er langs de andere kant van zijn kaak terug uit. Hij had dus zijn mond gespiesd maar wonder boven wonder geen enkele tand geraakt. Na 20 hechtingen en veel drinken uit een rietje kunnen we er nu mee lachen want had die spies hem in zijn nek getroffen hadden we niet veel meer moeten fietsen
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

al heel wat op mijn gezicht gegaan, maar nog nooit met ernstige lichamelijk schade tot gevolg (in tegenstelling tot sommigen onder jullie als ik het zo lees, amai)

Toch wil ik mijn spectaculairste verhaal niet onthouden:
3 jaar geleden ben ik in de Vogezen bij valavond een tochtje gaan doen met een maat. Lichten op de fiets en volle bak de berg af waarop ons chaletje stond. Het was asfalt, dus het ging goed vooruit.... tot een volgroeid exemplaar van de hertenkudde besloot de weg over te steken....
Balans: fiets in twee stukken, helm in 3 stukken, splinternieuwe vork geplooid, .... Ikzelf had opnieuw enkel (vieze) schaafwonden. Veel geluk van de helm wel... Hert was ongedeerd en heb ik niet meer teruggezien.

PS: 3 weken geleden heb ik nog eens een hertje aangereden, weliswaar was het nu een jeugdig individu van de kudde en was het met de wagen.
Balans: lichte materiele schade, maar kleine bambi was dood...
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

Splenter wrote:Balans: lichte materiele schade, maar kleine bambi was dood...
Heet ie gesmaakt?
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

<homer>
hmm .... roadkill.
</homer>
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Splenter wrote:PS: 3 weken geleden heb ik nog eens een hertje aangereden, weliswaar was het nu een jeugdig individu van de kudde en was het met de wagen.
Wraak? :lol:
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

welja, de stand is nu toch 1 - 1 8)
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Thanks voor het medeleven allen,kzal ze de groeten doen :-)
Ze heeft nog altijd veel pijn en is het stilzitten al moe.
Nog 1 maand gips en dan begint de revalidatie,er zijn mogelijk enkele zenuwen geraakt maar is nog niet zeker.
Dit was de 1e keer in 6j dat ze op de fiets kroop. #-o
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

SjoerieMoerie wrote:
Splenter wrote:PS: 3 weken geleden heb ik nog eens een hertje aangereden, weliswaar was het nu een jeugdig individu van de kudde en was het met de wagen.
Wraak? :lol:
lacht er maar mee. das nie grappig als ge zo'n beseke doodrijdt. zowel voor da beestje als voor uw eigen niet.
Post Reply