Camping Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
kjiratsiekoedel
Mountainbiker

Camping Houffalize

Post by kjiratsiekoedel »

Ik wil met een vriend van me van maandagavond 16 tot en met donderdagavond 19 juli naar Houffalize.

We zoeken nog een goedkope no nonsense camping. Met CP Buitensport heb ik al gemaild (werd aangeraden op MTB.nl), maar daar konden we niet voor 3 nachten reserveren.

Kunnen jullie een camping aanbevelen die dichtbij/in Houffalize ligt? En dus ook dicht bij een route/de routes.
Last edited by kjiratsiekoedel on Thu 19 Jul 2007 21:54, edited 1 time in total.
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Met de Wereldbeker in Houffalize hebben we ons tentje op camping du viaduc geplaceerd. Weet de prijs niet exact meer maar was zeer schappelijk, ze maakten geen misbruik van dat weekend door hoge prijzen te gebruiken ofzo.

Op 5 minuten stappen sta je van de camping in het centrum van Houffalize

http://www.belgique-tourisme.net/inform ... 16507.html
ParaDoXke
Mountainbiker

Post by ParaDoXke »

Cp buitensport is wel aan te raden: gewoon een basic camping, goed warm water, fietske kunt ge wassen in de ourthe :roll:
Wij zijn daar met hemelvaart (of was et nu een ander verlengd weekend?) hene geweest. Toen konden we ook ni reserveren, maar half die camping was toen leeg...

Was de camping echt volzet, of wouden ze gewoon niet reserveren?
sveester
Mountainbiker

Post by sveester »

we zijn vorige week maandagmiddag tot vrijdagmiddag in Houffa geweest. We hebben de camping net "voorbij" centrum genomen. De enigste die ook staat aangegeven denk ik. Ze ligt onmiddalijk aan de start van 3 routes.
Vrij basic. Warm water als ge der voor betaald-jetons (1,2 euro voor 6 minuten). Kraantjes waar ge uw fiets (bijna) kunt ondersteken en rustig gelegen).
Prijs: ca. 50 euro voor:
1 tent, 1 wagen, 6 jetons, 4 dagen.
Het was zeer rustig op camping, reserveren zal niet echt nodig zijn denk ik.
kjiratsiekoedel
Mountainbiker

Post by kjiratsiekoedel »

CP Buitensport wilde niet reserveren :(
Jetons zijn van die douche-muntjes?

't Liefst reserveer ik, want we komen pas laat in de avond aan. Das niet zo handig, maar anders wordt 't pas de volgende dag. En 't liefst gaan we 3 dagen fietsen. Niet 3 dagen -1.
ParaDoXke
Mountainbiker

Post by ParaDoXke »

Bij ons wilden ze ook niet reserveren. Toch was de camping zo goed als leeg, zelfs in een verlengd weekend. Ik zou men kans toch wagen. voor ons was het voor een weekend 16 euro. Je hoefde niet bij te betalen om te douchen. (een half uur genoten van het hete water na een inspannende tocht :-) )
Mephisto
Mountainbiker

Post by Mephisto »

Ik ben reeds meerdere keren gaan kamperen in Houffalize.

Een aanrader is camping Moulin de rensiwez. Ligt eigenlijk tussen houffalize (10km) en La roche (15km) maar dat was voor mij geen probleem.

Er passeert ook een MTB route van Houffalize aan de camping (blauw als ik mij niet vergis).

Heel rustige kamping langs de ourthe, helemaal niet duur. Altijd warm water in de douches. Die zijn wel heel basic maar meer dan voldoende.

De camping is wel niet heel simpel te vinden. Als je in het centrum komt naar rechts en dan blijven volgen. Je passeerd de brandweer en een garage voor je het centrum utirijd. Dan kom je nog enkele campings tegen maar blijven rijden tot je een heel stuk door bos hebt gereden. Dan een brugje aan linkerkant over en dan ligt de ingang van de camping rechts.
Mephisto
Mountainbiker

Post by Mephisto »

** dubbele post **
Last edited by Mephisto on Thu 21 Jun 2007 11:12, edited 1 time in total.
Mephisto
Mountainbiker

Post by Mephisto »

** dubbele post ** :-?
Last edited by Mephisto on Thu 21 Jun 2007 11:13, edited 1 time in total.
gustavomtb
Mountainbiker

Post by gustavomtb »

ma gij zij al veel naar houffa geweest :-D :-D :-D
Post Reply