Grand Raid Christalp

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Psyche
Mountainbiker

Post by Psyche »

Knappe prestatie :smile:
Je buikkrampen/diarree komen vaak voor als je een aantal dagen van huis weg bent, ik krijg vaak een dagje met lichte buikkrampen als ik een week ga kamperen. Ideaal om in je toekomstige camelbak te gooien: imodium.
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Niet slecht Zandbijterke...

En inderdaad voor dat kippevel aan de finish daar heb je al die kilometers afzien gewoon voor over...

Eens dat gevoel gehad na een grote raid werkt dat verslavend...

Wel één bedenking...als jij daar al last had van de limieten, dan ga ik toch serieus mogen gaan bijtrainen als ik die zelf ne keer wil rijden.

Maar mijn doelen voor deze winter staan al vast Dolomiti Superbike en de CristAlp :wink:

Eric
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

schitterend !!!helden, afzien, bijna doodgaan : tleest lijk nen roman !!!
grote proficiat :::)))
JeTeR
Mountainbiker
Location: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT

Post by JeTeR »

Ah ja Eric B??? Zijn dat onze doelen? Allee vooruit... ik weet weer wat doen :smile:

Zandbijterke... bangelijke prestatie!!! Zo dood gaan en dan toch volhouden en dan nog zo'n tijd. Dan is de kick des te groter nadien he :wink:

JeTeR
CRAZY D
Mountainbiker

Post by CRAZY D »

Tof verslag, geeft een goed beeld van een onvergetelijke ervaring. Reserveer maar een plaatske voor mij in uwe zandmobiel voor volgend jaar. Wil er gerust samen invliegen, no problem ! Schrijf het al maar op, looking forward to it. Coooooooooool :cool: :cool: :cool: :cool:
Zandbijterke
Mountainbiker

Post by Zandbijterke »

Eric B en Jeter, die Dolomiti Superbike ? Wanneer, waar, hoeveel, lastig ?
Kunnen jullie mij vertellen wanneer editie 2003 doorgaat?
In verband met plaats 225, that's me inderdaad uit Koksijde, maar je kijkt dan wel bij het klassement van mijn categorie. Kijk eens naar het algemeen klassement. Maar de plaats in zo'n raid is eigenlijk echt niet belangrijk, de tijd des te meer. Nu weet ik wat ik volgend jaar moet veranderen en verbeteren. Als je kijkt op de site van de Crist Alp naar de foto's van 2001, krijg je een beeld van hoe Pas de Lona opgestrompeld wordt. Enne . . . bedankt voor de felicitaties ! ! !
Zandbijterke
Mountainbiker

Post by Zandbijterke »

Nog wat info die me juist te binnen schiet. Ik heb ook vorig jaar de Roc d'Azur meegereden en heb daar dus ontelbaar veel platte banden gezien en zelf ook gehad. Wel in de Crist Alp was dat dus zeker niet het geval. In vergelijking hadden wij op de BMSdag meer platte banden dan dat ik er gezien heb tijdens de Crist Alp. Misschien kan het hoge aantal tubeless banden daar iets mee te maken hebben, ofwel was de ondergrond stukken beter? In ieder geval dat viel direkt bij mij op! En dan die fullsuspensions, 80% reed daar met zo'n machientje rond. En ik met mijn hardtaileke daartussen en maar afdalen gelijk de beesten, toch wel geestig als ge dan zo'n gasten op hun "afdalingsbakskes" kunt en durft voorbijsteken, effe lekker kicken ! Pas op, mijn armen waren versleten en misschien bij die mannen niet hé dat kan natuurlijk wel zijn zenne, ik kan daar niet over oordelen.
CRAZY D
Mountainbiker

Post by CRAZY D »

Da maakt het des te beter voor jezelf om te kunnen zeggen dat je hem gebold hebt ZONDER de luxe van ne fully en zoals nen echten biker, dus nie alleen spierekes in de benen, maar ook in den body !!!
JeTeR
Mountainbiker
Location: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT

Post by JeTeR »

De Dolomiti was dit jaar op 7 juli en zowel Eric B als ikzelf hebben die met succes gebold.

't is net ietsje minder dan de Cristalp: 111km met ruim 3000 hoogtemeters (www.dolomitisuperbike.com). Maar 't doet evenveel zeer en 't genot is even groot als ik dat van jou zo lees :smile:

Dat speelt zich allemaal af in Villa Bassa (of Niederdorf op zijn Duits) dat is net over de Italiaanse grens. Dus ook schitterende decors. En ze hebben daar een deelnemers limiet van 3000 man voor de 2 afstanden (111 & 59). Dus op tijd inschrijven is de boodschap.

De rest is vergelijkbaar met de CristAlp: tijdslimieten, bevoorradingen, datasport tijdsmetingen, fully's :wink:

Crazy D, ik gebruik mijn fully niet voor het comfort he... ik gebruik die om nog rapper naar beneden te vliegen dan wat je met een hardtail zou kunnen :smile:
Want geloof me, mijn armkes stonden ook op ontploffen na de slotafdaling in de Dolomiti. Dus de SID SL heeft daar eens mogen tonen wat hij waar is :smile: :smile:

JeTeR
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

PROFICIAT!!Megabangelijk precies(had ik maar meegegaan...)Next year I'll be there.Alsook dolomiti superbike.
Bedankt voor het mooi verslag en hopelijk hou je er schoon momenten aan over.
Hoe train je daar nu op??
BY THE WAY....da manneke van de zee is wel een KANJER!!! :cool:
Post Reply