Vermageren
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- Q-Bix
- Mountainbiker
Ik denk - uit het hoofd (zal vnv met zekerheid kunnen zeggen) :
1 glas witte wijn : 2 pts
1 glas rode wijn : 1.5 pts
Ter verduidelijking:
Het aantal punten dat je per dag mag eten is afhankelijk van je gewicht op dat moment en je geslacht ...
Ik mocht bv op mijn 105 kg 31 punten/dag eten.
Tussen 100-95 = 30
Tussen 95-90 = 29
enz ...
Bij vrouwen is het denk ik op 90-85 kg : 24 pts.
1 glas witte wijn : 2 pts
1 glas rode wijn : 1.5 pts
Ter verduidelijking:
Het aantal punten dat je per dag mag eten is afhankelijk van je gewicht op dat moment en je geslacht ...
Ik mocht bv op mijn 105 kg 31 punten/dag eten.
Tussen 100-95 = 30
Tussen 95-90 = 29
enz ...
Bij vrouwen is het denk ik op 90-85 kg : 24 pts.
-
stef78
- Mountainbiker
als je op je buik niet afvalt en op de res wel dan lust je af en toe wel is alcohol vermoed ik, zoals ne leffe achteraf ofzo ?
kan zijn dat ik ernaast zit maar meestal is het iets van die aard, of eet je graag koekjes, koejes zijn ook echte dikmakers vanwege de verzadigde vertzuren die krijg je ook moeilijk weg.
beste is koekjes mijden n geen alcohol drinken.
ik drink nooit alcohol en val overal evenveel af als ik dat als doel heb. uiteraard staan de benen veel rapper 'scherp'.
over die spierafbraak, daar moet je niet te bang van zijn, da word snel aangehaald als argument maar zo vlug gaat da ni. gewoon na de training wat eiwitten nuttigen en ook wat koolhydraten natuurlijk (bloedsuikerspiegel zal normaler wijze heel laag staan, daarom kan je je misselijk gaan voele) en dan hoef je zeker nie tte vrezen voor spierafbraak.
ik doe meestal zo : opstaan twee tassen koffie, tanden poetsen (te vervollediging :D) en dan de fiets op...1a 2 uurtjes aan laag tempo hr rond de 70% van hr max (of volgens karvonen) in drinkbus water of l-carnitine, is wat je zelf wilt... water is maar water vind ik. en dan thuis komen, en gewoon ontbijten, wa boterhammen en eiwitshake... dan eventueel nadien terug gaan fietsen (na de middag doe ik dan)
maar nooit gaan knallen op nuchtere maag tenzij je voor die blackout gaat
beste is koekjes mijden n geen alcohol drinken.
ik drink nooit alcohol en val overal evenveel af als ik dat als doel heb. uiteraard staan de benen veel rapper 'scherp'.
over die spierafbraak, daar moet je niet te bang van zijn, da word snel aangehaald als argument maar zo vlug gaat da ni. gewoon na de training wat eiwitten nuttigen en ook wat koolhydraten natuurlijk (bloedsuikerspiegel zal normaler wijze heel laag staan, daarom kan je je misselijk gaan voele) en dan hoef je zeker nie tte vrezen voor spierafbraak.
ik doe meestal zo : opstaan twee tassen koffie, tanden poetsen (te vervollediging :D) en dan de fiets op...1a 2 uurtjes aan laag tempo hr rond de 70% van hr max (of volgens karvonen) in drinkbus water of l-carnitine, is wat je zelf wilt... water is maar water vind ik. en dan thuis komen, en gewoon ontbijten, wa boterhammen en eiwitshake... dan eventueel nadien terug gaan fietsen (na de middag doe ik dan)
maar nooit gaan knallen op nuchtere maag tenzij je voor die blackout gaat
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
Snellen Erre wrote:Is er bij die nuchtere maag training veel kans op spier afbraak?
Zeg maar na een uurtje fietsen, klein verzet, harstlag +-130.
het woord ' spierafbraak word tevaak onterecht gebruiklt.
spierafbraak doet zich voor , vooral bij lange periodes waar men zich uithongert, nuttelozae voeding nuttigt (snoep en andere rotzooi) en niet de benodigde zaken inzitten, een langdurig eenzijdig dieet (gaat vaak gepaard met karig eten) enz...
pas nadat ALLE reserves (en een mens heeft er wel heel veel) uitgeput zijn, gebeurd dit.
dan spreekt men hier over een periode van vaak maanden.
zelfs als men NIET eet (hongestaking) dan duurt het nog 3 weken eer er letterlijk spierafbraak optreed. eenmaal dit bij hongerstakers intreed, gaat het zeer snel bergaf.
dus het woord 'spierafbraak' word vooral als argument naar voor geschoven, om
- of bepaalde artikelen te verkopen (winkels etc..),
- of ook wel om jezelf te sussen dat je 'goed' bezig bent (vaak is dat niet het geval'
mensen die daadwerkelijk veel en intensief trainen, en dit ook lang, kunnen in bepaalde periodes extra eiwitten nuttigen. of na bepaalde trainingen.
de gemiddelde sporter heeft dat extra niet nodig, en voldoet een normale dagelijkse voeding.
- Q-Bix
- Mountainbiker
De gewone WW-tabel. denk ik toch ...B@rt wrote:@ Q-bix: volg je het mp5 mannenprogramma of de gewone WWtabel
(Wat is dat mannenprogramma precies)
Mijn vrouw was daar ooit eens meegestart en ik ben er mee doorgegaan
Zonder ook maar naar een les te gaan.
Ohja ... gisteren nog een gekeken naar de dranken en dit is het dus definitief :
Whisky (30ml) = 1pts
Wijn : rood, wit (sec), rosé) = 1 glas (120 ml) = 1.5 pts
Wijn : wit (zoet) = 1 glas (120 ml) = 2 ptns
Bier : 2pts
Witbier : 2 pts
-
Snellen Erre
- Mountainbiker
Post by Snellen Erre »
Ah, ok, weer een misverstand de wereld uit
Gisteren avond nog een uurke gaan lopen, deze morgen wat vroeger opgestaan, tas koffie gedronken en mij een uurke op de fiets gezet. Viel goed mee eigenlijk...
Is het verstandig om dat elke morgen te doen gedurende 2 weken ofzo? Of gaat dat een verkeerd effect hebben?
Hartslag 140-145 aanhouden? Hoger, lager? (wie gaat 't zeggen?
)
Een jaar of 3 geleden had ik dat ook al eens geprobeerd maar toen was ik nogal fanatiek aan het lopen. Dat sloeg toen echt dik, dik, DIK tegen! Het was toen ook wel zomer en redelijk warm maar ik was al na 10 minuten zo mottig als een krab.
Het voordeel op de fiets is natuurlijk ook wel dat er vloeistof binnen bereik is.
Alvast bedankt voor de goeie raad!
Gisteren avond nog een uurke gaan lopen, deze morgen wat vroeger opgestaan, tas koffie gedronken en mij een uurke op de fiets gezet. Viel goed mee eigenlijk...
Is het verstandig om dat elke morgen te doen gedurende 2 weken ofzo? Of gaat dat een verkeerd effect hebben?
Hartslag 140-145 aanhouden? Hoger, lager? (wie gaat 't zeggen?
Een jaar of 3 geleden had ik dat ook al eens geprobeerd maar toen was ik nogal fanatiek aan het lopen. Dat sloeg toen echt dik, dik, DIK tegen! Het was toen ook wel zomer en redelijk warm maar ik was al na 10 minuten zo mottig als een krab.
Het voordeel op de fiets is natuurlijk ook wel dat er vloeistof binnen bereik is.
Alvast bedankt voor de goeie raad!