17/06/07 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Ook ik kan enkel maar beamen wat mijn voorhangers gemeld hebben. Onverwachts die extra lus gedaan want ik ging normaal maar 60 km bollen om in de namiddag nog naar wingene te gaan. Dus heb ik toch de volle 76 km gereden en het heeft mij niet gespeten ... aangekomen zonder noemenswaardige spierpijnen, want de laatste lus op het gemakske gereden want ik had in het begint zotjes genoeg gedaan (ik had gehoopt om traxer en co uit hun kot te lokken, maar het wilde niet echt lukken - of konden ze niet harder :^o :^o :^o )...

O ja hoe ik het klaargespeeld hebt ik weet het niet, maar ik heb gisteren 2x mijn ketting in 2 gereden ... tja te veel kracht in de benen zekers :lol: :lol:

volgend jaar zeker present en dit is een tocht dat zeker mee kan met de concurrenten uit noord-frankrijk hoor ...

ben benieuwd naar de beelden van moto 1 en 2 :wink:
matt4
Mountainbiker

Post by matt4 »

Ik vond de TT kluisbergen SUPER! wel lastig!! :-D
wetend dat deze de eerste TT is die ik meedoe! ben maar paar weekjes terug begonnen met mtb'en...

een dikke =D> voor de organisatie! zoals iedereen het wel zegt, deze was fantastisch!!

Het stuk dat ik minder vond was tussen de Hotond ( 2de bevoorrading) en de kluis zelf. Ik vond die nogal langdradig en veel baan...
Ik ken zo een beetje kluisbergen en de omgevingen ( heb er nog gewoond) en ken heel mooie paadjes en bosstukken die niet gebruikt waren...spijtig)

maar soit, het was alleszins een heel goede TT, en zeker voor mijn First One :P

BTW, hoe zit die 'tombola' in elkaar? horen wij daar nog iets van?
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Triple-T wrote:er was iemand aan 't filmen op die klim van 20% richting kwaremont...

weet er iemand waar we het resultaat kunnen zien :bounce:
daar heb ik niet gefilmd, maar wel op andere stukken...

Ik plaats ze vanavond of morgen op mijne site... :wink:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

zanneis wrote:
fco wrote:Heb aan de Patersberg voor on-road gekozen...Zag ze daar bijna allemaal naar boven wandelen met die modder.
[-X [-X

Modder, er lag daar gene modder zunne 8)

Is een stuk dat heel goed te doen is om omhoog te rijden (behalve dat "brugske" in het begin). Gisteren trouwens ook omhoog kunnen rijden ...
Alleen ... als er voor u iemand stilvalt dan staat iedereen erachter ook stil, want is daar onmogelijk om iemand in te halen...
Daar lag inderdaad niets van modder... Off road is hij heel goed te doen, maar dat brugje in het begin zorgt voor een opstopping... Ook Dark Dingo zorgde bij ons voor een beetje opstopping door het idee op te vatten om zijn derailleur eens omhoog te richten (lees pad af te breken)...

Wel een heel leuke beklimming...
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Tip om ongehinderd een poging te doen de pater off-road naar boven te kunnen rijden:

Zorg ervoor dat je op het kleinste verzet ligt nog voor het brugje,
doe alsof de fiets hapert net na het betonnen brugje :oops: ,wacht tot ge minstens 20 m vrij hebt en zet dan aan!
Net na het brugje kan je toch niet passeren door te smal,zo kan je dus een poging wagen!
Na 2/3 van de klim wordt het pad breder en kan je daar alsnog voorbij indien toch "wandelaars" voor u! :wink:
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

Patersberg beklimmen off-road vind ik een pak minder zwaar en
natuurlijk veel leuker. Enfin das mijn ervaring. :wink:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

uncle sam wrote: Kortom: dikke chapeau voor de parcours bouwer(s).
Naast alle lof heb ik ook nog enkele minpuntjes:

- Teveel volk om vlot overal door te komen. Dit zorgde niet alleen voor opstoppingen maar ook dat ik een 3tal keer de modder heb mogen proeven. Bikers die plots van hun lijn afwijken, bikers die aan de verkeerde kant opzij gaan nadat je hen verwittigd, wandelende bikers die totaal geen plaats maken voor

Kluisbergen, tot de volgende keer!
Het enige wat me nog rest is de 2kg modder van mijn bike kuisen :)
Zoals ik eerder aangehaald heb , meer volk moeten we niet hebben of het is gedaan met onze TT en want dan is ook de fun eraf.
Als we er geen technische passage meer kunnen insteken , kunnen we hem beter niet organiseren.
Dit jaar was het net te doen. De startpiek zat duidelijk tussen 8u15 en 9u30.
tip : het was vanaf 9u30 ongelooflijk kalm en dan het beste moment om te starten wat natuurlijk niet voor iedereen kan (familiale verplichtingen op zondag).
We zullen kijken wat we kunnen doen tijdens de afterTT bespreking om de mensen nog beter te spreiden al blijf ik erbij als we rond de 1000 kunnen blijven dit zeker moet lukken.
Ik was een beetje verwonderd toen ik met mijn vrouwke sprak die aan de inschrijving zat dat ze zei dat er nog heel veel geen lid zijn van een bond.
Nochtans zeker aan te raden voor iedereen (ook individueel zelfs al ben je geen lid van een club).
Bij de VWB betaal ik 25 euro en ben verzekerd voor gans het jaar , gelijk wanneer ik op mijn vélo zit(denk ik toch), krijg ik korting als ik TT's rijd en een gratis magazine in de bus met heel veel info :http://www.vlaamsewielrijdersbond.be/co ... .php?ID=13.
Vorig jaar deden ze een actie , voor 33euro was gans de familie lid (en verzekerd).
Bij andere bonden zal dit zeker gelijkaardig zijn.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

zwiebertje wrote:Tip om ongehinderd een poging te doen de pater off-road naar boven te kunnen rijden:

Zorg ervoor dat je op het kleinste verzet ligt nog voor het brugje,
doe alsof de fiets hapert net na het betonnen brugje :oops: ,wacht tot ge minstens 20 m vrij hebt en zet dan aan!
Net na het brugje kan je toch niet passeren door te smal,zo kan je dus een poging wagen!
Na 2/3 van de klim wordt het pad breder en kan je daar alsnog voorbij indien toch "wandelaars" voor u! :wink:
Dat zijn dan de trucken van nen "ouwen vos".Ik weet wat je bedoelt,ik doe het op dezelfde manier. :wink: Je hoeft je daarvoor niet te :oops: :oops:
Hoe is het met de getrokken foto's??Zijn die ergens te bezichtigen??

Voor verslagje van de rit: http://www.herders.be/verslagen/2007/0617.html
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Rock Rider wrote:
zanneis wrote:
fco wrote:Heb aan de Patersberg voor on-road gekozen...Zag ze daar bijna allemaal naar boven wandelen met die modder.
[-X [-X

Modder, er lag daar gene modder zunne 8)

Is een stuk dat heel goed te doen is om omhoog te rijden (behalve dat "brugske" in het begin). Gisteren trouwens ook omhoog kunnen rijden ...
Alleen ... als er voor u iemand stilvalt dan staat iedereen erachter ook stil, want is daar onmogelijk om iemand in te halen...
Daar lag inderdaad niets van modder... Off road is hij heel goed te doen, maar dat brugje in het begin zorgt voor een opstopping... Ook Dark Dingo zorgde bij ons voor een beetje opstopping door het idee op te vatten om zijn derailleur eens omhoog te richten (lees pad af te breken)...

Wel een heel leuke beklimming...
Ik weet niet wat ik er mag van geloven maar pepeetje zei gisteren dat hij zelfs dat brugje in het begin van de Patersberg off-road heeft over gereden zonder voet aan de grond te zetten #-o #-o #-o #-o

Nu ja,gisteren zei hij ook aan memeetje dat hij "maar" drie BL's had gedronken en daar was ook niet van aan. [-X [-X [-X

Ik heb deze passage van ons gefilmd en aan het brugje hebben we allemaal afgestapt en op de helft hebben we even voet aan de grond moeten zetten daar we allemaal in een spoor zaten.

De boemeltrein was dus even ontspoord :lol: :lol: :lol:
Goldfinger1
Mountainbiker

Post by Goldfinger1 »

Om 6u30 mijne wakkermaker ne klop gegeven, mij nog eens gedraaid en weer in slaap gevallen ! Da moeie meemaken!
Gelukkig da mijn vrouwke mij nen "duw" gaf om 6u45 of ik had er misschien nog ingelegen!
Vlug in mijn kleren gesprongen, zodanig dat DZM vooraan op mijn broek stond, koffie gemaakt en nog vlug nen bezenboot of vier opgegeten.
Speedy stond ondertussen al te trappelen om mij zijnen nieuwen alu hengst te laten zien. Hij investeerde in ne Merida Enfin ieder zijn goesting hé! Schone fiets, maar toch eerts even aan sleutelen voor hij op het rek kon.
Onze sterken bink, tarzan, zanger, cabaretier enz. Sina moest afmelden door het veelvuldig gebruik van al dan niet witte, met of zonder motieven en geurtjes op dikke rollen af te scheuren papier! Maw, iets in den aard van str...te kort! Jammer maar helaas.
Wij (met 2) dus maar naar Kluisbergen! Iets voor 8 waren we al ter plaatse en daar troffen we ook onze vrienden van de terziele gegane club aan. Flip,Bart en cheezy Christoph! Koen, al een paar keer samen, was er ook op de Kluispuist! Vlotte inschrijving en direct sfeer op Camping Panorama. Na wat gemekker toch de start genomen, waar direct na de start een korte knik al verschillende mannen te voet stelde. Speedy en Chris waren slachtoffer van de afstappers en waren meteen op achtervolgen aangewezen. Gezien de eerste kilometers nog relatief vlak en rustig waren was dit geen enkel probleem.
Speedy en ik waren gestart voor de 50 km! Ik had mijn tijdsrekening al gemaakt ! De "Rendacmannen" g i n g e n voor de 70km.
Bij de eertse echte klimmen liet in de paarden de vrije loop en nam mijn eigen tempo aan! Mijne "stofzuiger" werkt nog maar op 70% en de kracht is ook nog ni echt terug. Vanaf dat moment was het echt genieten in en rond Kluisbergen! Een parcours om "U" tegen te zeggen! Regelmatig kon je ook kiezen tusen hard en soft, waarbij ik steeds voor hard ging! Bij de klimmen was dit bv "10% soft ---20%hard" Echt duwen en afzien bij de beesten! En dan denkt ons vrouw dat we dat voor ons plezier doen!
Bij de eerste bevoorrading, juist 1 uur gereden en juist 18km!
Daar hoorde ik ook al de eerste twijfels bij de "Rendaccers"Toen wist ik het al! It's gone be hard. De bevoorradingen waren echte buffetten! Echt niks op aan te merken! Direct na de eerste bevoorrading kwam er een venijnige klim en ik liet de oranje trein vertrekken. Na de afdaling had ik hen weer te pakken juist voor de splitsing naar de Paterberg waar ik weer voor "hard" ging! En terug gelost werd maar wel fris boven kwam.
Vandaaruit bepaalde ik weer mijn eigen tempo. Speedy had ik na de eerste 5 km niet meer gezien en de "oranje brigade" zag ik steeds in de verte voor mij rijden. Ik stelde mijn rit af op 2 mannen met groene trui, en een paar mannen uit Temse. In klimwerk waren ze net iets beter, maar in de afdalingen konden ze mijn wiel niet houden, dit had echter ni veel te maken met de snelheid maar wel met de technische stukjes die er inzaten. Tweede bevoorrading, op de Hottond. Na een pittig extra stukje ging de drank vlot naar binnen. Ik starte met onze vrienden en nam de eerste afdaling voor mijn rekening, het eesrte klimmetje zag ik berggeit Christophe naar boven spurten a la Pantani! Amaai, ni gewoon!
De rest van de rit was adembenemend mooi! Met mooie singletracks, een paar ploeterstukken, de nodige ups en downs en prachtige stukken van het Kluisbos. Toen we dachten er te zijn kregen we nog een stukje weide voorgeschoven die voor gene meter bolde! Gelukkig stond daar de fermgebouwde juffrouw van "Cola Zero" waardoor de 56 km direct vergeten waren! . Jist het trapje nog op en we waren terug waar het allemaal begon! Prachtig rit, mooie organisatie!
3 minpuntjes! afspuitinstallatie, bikewatch, en douches da kan véél beter, maar voor de rest hoor je mij ni klagen!
Parcours:*****super+
bevoorrading: *****super+
gezelschap: **** (slechts 2 dzm-ers)
weertje:****
douches:*
Afstand: 56 km
Avs: 16 maar genoten!