17/06/07 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Stoes
Mountainbiker

Post by Stoes »

Beestige tocht zou ik zo zeggen.
Weet er iemand waar je de foto's kan vinden ?
Ik zou is willen zien hoe goed 8) ik er uitzag voor den hamer mij bewerkte...
dadi
Mountainbiker

Post by dadi »

hallo iedereen, 'k ben degene die weggevoerd is naar hospitaal oudenaarde. 'k ben gevallen in de laatste afdaling voor de laatste splitsing. daar er boven een kleine opstopping was van aarzelende bikers ben ik rechts naar beneden gereden over de boomwortels maar dat is mij niet goed bekomen. het valt al bij al nog mee, zwaar gekneusde schouder was het verdict maar toch niks gebroken. mtb week of 4 aan de kant .

bedankt aan de ambulanciers( die hebben goed hun werk gehad).

vlotte org. bedankt .( maar dat wisten we al want we komen alle jaren).
Spark
Mountainbiker

Post by Spark »

MAGNIFIEK !!!!! =D>
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

er was iemand aan 't filmen op die klim van 20% richting kwaremont...

weet er iemand waar we het resultaat kunnen zien :bounce:
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Zondag ook vertrokken voor de 70, maar uiteindelijk de 50 gedaan. Onderweg gevallen op knie en deze was juist hersteld van een zware val in Steenhuize. Gevolg dat deze weer gemassacreerd is. Laat het niet aan mijn hart komen en zal volgende weekend opnieuw paraat zijn.
Mooie tocht, maar voor doorsnee MTB'ers misschien demotiverend qua parcours (veel hellingen waar zo goed als niemand op geraakt....maar het slechte weer zorgde daar natuurlijk ook voor).
TT staat aangeduid met groot aantal sterren en is zijn sterren meer dan waard. Heb aan de Patersberg voor on-road gekozen...Zag ze daar bijna allemaal naar boven wandelen met die modder. De splitsingen on-road/off road en 10-20% vond ik super georganiseerd. Dan kan je zelf bepalen hoe zwaar je de TT zelf maakt.
Hopelijk waren er niet te veel kwetsuren, want heb redelijk wat ambulances gezien en gehoord onderweg.
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

levensgenieter wrote:
Rest mij nu nog om vtt-tje tegen zijn botten te geven.

Volgende keer uwe hamer bij U houden aub. En niet meer stiekem in mijn rugzakske te steken als je mij passeert. Laatste 4 km nog ne serieuze klop van diene hamer gehad.

groeties
Jaja,ne mens moet iets met zijne hamer doen,hé. :lol: :lol:
Op de Trieu had ik inderdaad een dipje en kwam Levensgenieter al zingend bergop nog een beetje de moed in de schoenen steken. [-X [-X
Rustig als ik ben mijn tempo naar boven gereden en in de extra lus van 13 km Levensgenieter nog terug bijgehaald.Aanvankelijk dacht ik met hem naar de streep te kunnen rijden maar toen ik uit het off-roadstuk kwam waar jij moest lossen nog ne keer of twee achter mij gekeken toen ik terug op de "bane" kwam.Ik wist direkt hoe laat het met jou was en heb dan maar op mijn tempo de tt verdergezet.Sorry,zulle. :-D :-D

Had gedacht dat je ook nog even de BL-pits ging inrijden maar we hebben je daar blijkbaar niet meer gezien. :( :(

Jaja,we begrijpen het : De Zerostand had meer te bieden,hé :-D :-D
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

na vorig jaar genoten te hebben, dees jaar opnieuw van de partij met de forum (boemel)trein. De offroadstukken waren veelal in een andere volgorde dan gewoonlijk, en dit maakte samen met enkele nieuwe stukken dat het zeker geen deja vu was voor degenen die regelmatig in de streek komen rijden. Na de heynsdale gekozen voor de 50 en mijn gezellen verlaten aangezien ik 's namiddags nog moest gaan rijden met de ontbrekende hazen van de trein. In het kluisbos zelf nog enkele mooie stukjes waarbij ik in één van de eerste beklimmingen mijn fiets halverwege naast de boom gelegd heb en te voet naar beneden strompelde. Wel omhoog kunnen rijden naar het torentje toe.
Op het laatst ook nog de juiste afslag genomen waar veeteepepeetje blijkbaar de flesjes opgedronken had van de ontbrekende forumleden, want het duurde een beetje voor hij mij herkende.

Op naar Ronse volgende week, dat volgens mij toch een nog iets uitdagender parcours heeft
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Zware maar ongeloolijk schone tocht, met alles erop er aan.
Ondanks de regenval van de laatse dagen op twee stroken na (bos in Zulzeke en bekimming Kabernol) goed berijdbaar.
Goed idee om na de glijbaan van Hensdale een lang vlak en onverhard stuk te steken naar Rissignies zodanig dat we een beetje konden recuperen alvorens aan de beklimmingen van den Trieu en vooral de zware strook naar den Toren te beginnen.
Gestart voor de 75 km maar eens in Orroir de Mont de l'Enclus omhoog gereden om uiteindelijk op 66 km uit te komen.

De BL-stand in de weide was anders ook geen slecht gedacht waar ik met open armen werd ontvangen door het plaatselijk comité (VPPtje, Dark Dingo en Kluisken himself).
In ieder geval tot volgend jaar.

@ Veeteetje : de tocht afgereden met een ouerwetse allround Tioga band.
Zowel vooraan als achteraan 3,5 kg druk. Enkel in de
afdaling van Hensale wat gesukkeld, maar wie niet.
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

fco wrote:Heb aan de Patersberg voor on-road gekozen...Zag ze daar bijna allemaal naar boven wandelen met die modder.
[-X [-X

Modder, er lag daar gene modder zunne 8)

Is een stuk dat heel goed te doen is om omhoog te rijden (behalve dat "brugske" in het begin). Gisteren trouwens ook omhoog kunnen rijden ...
Alleen ... als er voor u iemand stilvalt dan staat iedereen erachter ook stil, want is daar onmogelijk om iemand in te halen...
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

fco wrote: Mooie tocht, maar voor doorsnee MTB'ers misschien demotiverend qua parcours (veel hellingen waar zo goed als niemand op geraakt....maar het slechte weer zorgde daar natuurlijk ook voor).
Ik vind dit juist goed voor de motivatie om de volgende keer wel tot boven te geraken. :P
Post Reply