17/06/07 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

De schuifelende medemens wil ook alle deelnemers (volgens ik gehoord heb een 1200-tal) bedanken voor hun deelname aan onze 7de editie. Gisterenavond nog gans het bos ontpijlt en ontlint. De beentjes waren ook op alsof ik de volledig tocht had gereden.
Het nodige vocht zorgde ervoor dat ik dat maar deze morgen voel.
Merci ook aan DaDi (pechvogel van de dag)om mij vakkundig te vervangen als man met de hamer , terwijl ik levende pijl speelde aan de ingang van de aankomstweide.
Door de geparkeerde auto's was de ingang onduidelijk geworden.
Hier en daar eens gaan zien in de voormiddag op de moeilijkere stroken en gezien dat de passages heel goed te doen waren gezien de regen van de afgelopen dagen.
Het vrouwtje nog eens de forumbikers gepresenteerd zodat ze weet als ik nog eens naar Frankrijk trek en niet vroeg thuis ben ik in goede handen ben.
Vanaf volgende week staan we zelf weer aan de start.
Volgend jaar waarschijnlijk bijna uitsluitend (terug) reclame hier via het forum, want meer deelnemers is het grootste gevaar voor onze tocht (dus niet teveel reclame meer maken) !!
Sorry voor de Aquariusgirls , blijkbaar waren het speciale girls !
Goedgemaakt door het zeromeisje !
Last edited by jodelaietie on Mon 18 Jun 2007 09:15, edited 2 times in total.
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

Triple-T wrote: Was de splitsing aan de 1° bevoorrading?
Dan heb ik die niet gezien door het volk, ben naar rechts gereden het veld in. Heb verder geen pijlen gemist of splitsingen tegengekomen.
Idd, de eerste splitsing was aan de 1e bevoorrading, je moest er rechtdoor, waar we direct een venijnig klimmetje kregen en dan richting Paterberg. (kwestie van niet af te koelen na de bevoorrading :wink:
The Orb
Mountainbiker

Post by The Orb »

Heb mij ook ferm geamuseerd op deze rit. In het begin serieus zitten vloeken omdat ik mn banden te hard had geblazen en dus bijna geen grip had bergop. Ne kilo deruit en da ging al veel beter.
Prachtige slibberafdaling in Heynsdale (nog een geluk dat we daar nie omhoog moesten), blik op oneindig en remmen los. Hoe ik heelhuids beneden gekomen ben, da weet ik nog niet maar tis toch gelukt!
Mijne maat heeft van gans den dag de kop nie getrokken, maar in de weide op tlaatste zat hij plots wel op kop en nieuwsgierig als hij is, nam hij de afslag BL. Ik moest wel volgen, maar theeft mij nie gespeten.
Bedankt trouwens mannen voor de BL, ge hebt er enen tegoed!
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Heel mooie TT. Met vijftien 2 manybikers aanwezig en iedereen was het er over eens dat het de moeite was. Dit was een tocht zonder compromissen: alles zat er in. Was lang geleden dat ik nog eens zo kapot was. Had het nochtans gelezen dat de 50 km - 56 km was, maar was dat Korzakof gewijs blijkbaar vergeten :drunk: . Om één of ander reden ( zal aan onszelf gelegen hebben want de bepijling was prima) zijn we op et einde op die lus van 70 km beland. Blijkbaar waren we niet alleen. Zodoende hadden de meesten iets van een 65 km à 70 km. Onze planning om te douchen, iets te drinken en dan naar Geraardsbergen te rijden om mee te rijden met de CTC was daardoor zeer krap geworden. Heb zelf gepast ( zere knie van te vallen hete het officieel :wink: )maar er hebben er toch nog enkele meegereden? Hoef niet te zeggen dat die kapot waren.

Zeker tot volgend jaar. =D>
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

veeteeteetje wrote:@Triple T : de eerste splitsing was inderdaad aan de eerste bevoorrading.De 30 km moest rechts het veld in,de 50 en de 70 moesten onmiddellijk een klimmeke op (De rampe of de schans, of zoiets )
kon bijna niet anders, zo goed bepijld, had nergens een splitsing gezien.
Er stond gewoon een massa volk op die moment, jammer dat het wel niet aangeduid stond welke afstand je nam, dan had ik het gezien of een bordje voor de bevoorrading.
Hopelijk volgend jaar niet nog meer volk want dan verdwijnt de gezelligheid die deze tocht typeert.

tot volgend jaar...
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

Triple-T wrote:
veeteeteetje wrote:@Triple T : de eerste splitsing was inderdaad aan de eerste bevoorrading.De 30 km moest rechts het veld in,de 50 en de 70 moesten onmiddellijk een klimmeke op (De rampe of de schans, of zoiets )
kon bijna niet anders, zo goed bepijld, had nergens een splitsing gezien.
Er stond gewoon een massa volk op die moment, jammer dat het wel niet aangeduid stond welke afstand je nam, dan had ik het gezien of een bordje voor de bevoorrading. Er stond nochthans telkens een bordje achter hoor met de afstand op die afslag.Hopelijk volgend jaar niet nog meer volk want dan verdwijnt de gezelligheid die deze tocht typeert.

tot volgend jaar...
Het was idd. rechtdoor zoals reeds eerder aangehaald, over "de rampe", blijkbaar heb je dus een heel groot stuk gemist Triple-T. Volgend jaar beter hé makker.
Deze tt. is voor onze club echter geëindigd met een wrange nasmaak. 'S avonds na het ontpijlen en het gezellig samenzijn heeft een van onze leden een autoke getoucheerd met zijnen bike, met een goeie hersenschudding en wat naai-en snijwonden in het aangezicht. We wensen hem alvast veel beterschap ( net als de anderen trouwens die weggevoerd zijn met de paramedics.) [-o<
Op de 70 km. strook naar de derde bevoorrading was er blijkbaar ook nen toffen buurtbewoner die steeds de pijlen ging gaan aftrekken :evil: [-X , met het gevolg dat we toen iemand van de bevoorradingsstand hebben ingezet om de fietsers het juiste pad te tonen.
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Waren er ook bij op deze schitterende tocht, maar dat wisten we al van de vorige jaren. Alles erop er eraan , vooral aan de de zerocola-stand :-) .
Iets voor half-negen gestart en overal goed kunnen doorrijden, geen file-problemen. Ons goed kunnen uitleven in het Kluisbos, op de stroken die vroeger in de xc-wedstrijd zaten. De bepijling vond ik op sommige plaatsen toch wat te vroeg aangegeven, zodat er twijfelgevallen waren . Voor de rest was de organisatie picc-bello. Volgend jaar terug van de partij. 77,6 km op de teller. avs 17.5.

Rest mij nu nog om vtt-tje tegen zijn botten te geven.

Volgende keer uwe hamer bij U houden aub. En niet meer stiekem in mijn rugzakske te steken als je mij passeert. Laatste 4 km nog ne serieuze klop van diene hamer gehad.

groeties
Last edited by levensgenieter on Mon 18 Jun 2007 11:43, edited 1 time in total.
Alex MTB
Mountainbiker

Post by Alex MTB »

Mega parcours, mega organisatie = mega fun !
volgend jaar terug !! (een jaar om klimtraining te doen dus :-D )
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

=D> :bounce: [-o< =D> :bounce: [-o< =D> :bounce:
Vorig jaar van de rit genoten
Dit jaar met een wrang gevoel thuis gekomen :(
Moet ik echt terug 365 dagen aftellen voor deze TT weer aan de beur is :cry:
Na alle tochten in Frankrijk, die we steeds de hemel in prijzen (en terecht ook) vond ik dit een vlaams antwoord dat kon tellen.
De tocht had alles, MO ECHT ALLES, wat we verwachten maar anders normaal nooit in 1 TT krijgen.
Kverlang al naar de beelden van Moto 1 en 2 (vooral toen we off-wegel gingen :wink: )

Bedankt en zeker tot de volgende =D> =D> =D>
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Om 07u30 vertrokken vanuit Ieper bij een stralende zon en meteen voorspelde dit een fantastische TT te worden.
De verwachtingen lagen dus bijzonder hoog door zowel de lovende kritieken op het forum als door eigen ervaringen in deze streek.

Eens aangekomen in Ruien werd meteen duidelijk wat er vandaag op het programma stond: klimmen :)
Fiets uit de auto en meteen bergop richting inschrijvingen. Hier stond om 08u20 al serieus veel volk en was het zoeken voor een plaatsje om de fiets tijdelijk te stallen. Eenmaal die administratieve zaken in orde waren was het hoogtijd om terug op de fiets te springen en kijken hoelang ik erop zal kunnen blijven :) (zie later).

Vanaf de start werd meteen een leuk offroad stukje gepresenteerd gevolgd door enkele snelle kerkpaadjes.
Eenmaal dit achter de rug was hebben we van vlakke stukken niet veel meer gezien:
- Technische afdalingen, oa door weersomstandigheden,
- Prachtige bospassages,
- Beklimmingen waar bijna iedereen zijn persoonlijke hamer tegenkwam,
- Wintertoestanden die mits verkeerde bandenkeuze beginnende bikers de modder liet proeven.

Kortom: dikke chapeau voor de parcours bouwer(s).
Naast alle lof heb ik ook nog enkele minpuntjes:

- Teveel volk om vlot overal door te komen. Dit zorgde niet alleen voor opstoppingen maar ook dat ik een 3tal keer de modder heb mogen proeven. Bikers die plots van hun lijn afwijken, bikers die aan de verkeerde kant opzij gaan nadat je hen verwittigd, wandelende bikers die totaal geen plaats maken voor personen die al rijdend het parcours overwinnen, ...
Gelukkig zonder materiele schade maar wel met de bijhorende blauwe plekken en schaafwonden.

- Bepijling soms verwarrend wegens te vroeg. Signalisatie van gevaarlijke stroken was dan wel weer tip top.

Tot slot nogmaals benadrukken dat dit parcours gewoon af is en dat de bevoorradingen zowel tijdens als na de rit schitterend waren.
Aangekomen na 56km met 18.7 avs, 3 keer gevallen en 2 zware stroken te voet.

Kluisbergen, tot de volgende keer!
Het enige wat me nog rest is de 2kg modder van mijn bike kuisen :)
Post Reply