Na de regen die hier gisteren Mozesgewijs en met enige dramatiek uit de lucht nederdaalde vertrok ik deze morgen met een overwegend moddergevoel. Na één km wist ik reeds, niks van dat.
Het werd - de streek schatplichtig - een perfecte tocht. Voor elk wat wils.
Klimmen is nu niet mijn ding. Sterker, men zou kunnen beweren dat ik een variant van de huisjesslak ben.
Echter, met de afdalingen in't verschiet nam ik ze er graag bij. Wauw .... die afdalingen. Lekker lang, éééél snel, onvoorspelbaar en hier en daar een torreke modder.
Een Snakebite achter plaatste even een domper, maar een bandeke is snel geplaatst. Het parcour was gewoon te mooi om ook maar één seconde te balen.
Dat ik een gemiddelde van 15,1 haalde verwonderde me.
Minder dan het feit dat er nog pipo's zonder helm rijden.
Nog even de organisatie bedanken:
Dank u organisatie.
17/06/07 Kluisbergen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Motorbiker
- Mountainbiker
- cycling-freak
- Mountainbiker
Post by cycling-freak »
Vandaag de 70km alé 77km gedaan
Zeer schoon, goeie organisatie, goede bevooradingen...en schoon weer wat moet je nog meer hebben een heel toffe tocht mij zien ze daar nog terug...
Toch lees ik over enkele ongevalletjes, het lag er soms spekglad bij op sommige plaatsen in de afdalingen... en dat er dan pipo's zonder helm rijden... niet te schatten...
Zeer schoon, goeie organisatie, goede bevooradingen...en schoon weer wat moet je nog meer hebben een heel toffe tocht mij zien ze daar nog terug...
Toch lees ik over enkele ongevalletjes, het lag er soms spekglad bij op sommige plaatsen in de afdalingen... en dat er dan pipo's zonder helm rijden... niet te schatten...
Mensen, bedankt om dit jaar opnieuw zo massaal naar Kluisbergen af te zakken voor onze -inmiddels- zevende editie. Na al deze lovende kritieken kan ik enkel maar zeggen dat we op deze manier zullen verder blijven doen hé. Wij hopen alvast dat iedereen zich hier geamusseerd heeft en er een meer dan aangename bike-dag aan over gehouden heeft.
Wat de ongevallen betreft: die zijn we ook al gewoon aan het worden -jammer genoeg- maar als je met zo'n pak deelnemers op zo'n parcours rijdt moet er echt niet veel misgaan; de meeste zwaardere ongevallen gebeuren trouwens vreemd genoeg op de plaatsen waar je ze nu niet echt zou gaan verwachten. Wat vonden jullie trouwens van de allerlaatse verrassingstrook naar de camping toe(waar menigen de laatste doodsteek toegediend kregen), en de daarbij horende cola-babe?
Groeten, en tot op de volgende (zal voor mij alvast Ronse zijn...), Kluisken.
Wat de ongevallen betreft: die zijn we ook al gewoon aan het worden -jammer genoeg- maar als je met zo'n pak deelnemers op zo'n parcours rijdt moet er echt niet veel misgaan; de meeste zwaardere ongevallen gebeuren trouwens vreemd genoeg op de plaatsen waar je ze nu niet echt zou gaan verwachten. Wat vonden jullie trouwens van de allerlaatse verrassingstrook naar de camping toe(waar menigen de laatste doodsteek toegediend kregen), en de daarbij horende cola-babe?
Groeten, en tot op de volgende (zal voor mij alvast Ronse zijn...), Kluisken.
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Die laatste strook bolde voor geen meter
,maar toen de cola-babe in zicht kwam....kreeg ik vleugels!
Of is dat van dat andere drankje dat je gaat zweven?
Of is dat van dat andere drankje dat je gaat zweven?
Kan er mij iemand vertellen waar de eerste splitsing was?
Ik was vertrokken voor de 75km maar 'k vond het vreemd toen ik na 30km op een paar honderd meter van de camping kwam, de 70km dan maar gevolgd. Na de lange afdaling had ik door dat dit reeds de laatste lus van de 70km was..
'
Verdomme, 'k had hier zo naar uitgekeken...'k heb serieus zitten vloeken.
'k Heb dus blijkbaar de 30km gedaan + de 2° lus van de 70km, samen goed voor 48km. Was de splitsing aan de 1° bevoorrading?
Dan heb ik die niet gezien door het volk, ben naar rechts gereden het veld in. Heb verder geen pijlen gemist of splitsingen tegengekomen.
Het eerste stuk voor de eerste bevoorrading veel moeten stoppen door files. (er is hier precies wat veel reclame gemaakt
), stuk op de kluis was dik in orde
, een paar steile afdalingen
Het vlakke stuk vond ik wel vrij saai, waarschijnlijk omdat ik de rest gemist had...ook maar 1 biker tegengekomen, voor hem waren er nog maar 6 gepasseerd aan de 3° bevoorrading.
Blijkbaar zijn er niet veel voor de volledige 70 gegaan, ik was het nochtans van plan ...
'k Heb op de camping nog met de Jacques staan babbelen of ik niet terug op het parcours kan inpikken waar ik verkeerd was gereden, maar dit was me toch een beetje te veel van 't goeie, 'k voelde de benen ook al na die 48km.
Volgend jaar beter...
Ik was vertrokken voor de 75km maar 'k vond het vreemd toen ik na 30km op een paar honderd meter van de camping kwam, de 70km dan maar gevolgd. Na de lange afdaling had ik door dat dit reeds de laatste lus van de 70km was..
Verdomme, 'k had hier zo naar uitgekeken...'k heb serieus zitten vloeken.
'k Heb dus blijkbaar de 30km gedaan + de 2° lus van de 70km, samen goed voor 48km. Was de splitsing aan de 1° bevoorrading?
Dan heb ik die niet gezien door het volk, ben naar rechts gereden het veld in. Heb verder geen pijlen gemist of splitsingen tegengekomen.
Het eerste stuk voor de eerste bevoorrading veel moeten stoppen door files. (er is hier precies wat veel reclame gemaakt
Het vlakke stuk vond ik wel vrij saai, waarschijnlijk omdat ik de rest gemist had...ook maar 1 biker tegengekomen, voor hem waren er nog maar 6 gepasseerd aan de 3° bevoorrading.
Blijkbaar zijn er niet veel voor de volledige 70 gegaan, ik was het nochtans van plan ...
'k Heb op de camping nog met de Jacques staan babbelen of ik niet terug op het parcours kan inpikken waar ik verkeerd was gereden, maar dit was me toch een beetje te veel van 't goeie, 'k voelde de benen ook al na die 48km.
Volgend jaar beter...
- marge
- Mountainbiker
Laat glibberen en glijden in afdalingen nu net mijn ding even niet zijn, vooral als er boomwortels bij te pas komen
Maar enfin dat verstoorde de pret niet. Al het positieve hier voor vermeld kan ik alleen maar bevestigen. Dat van die pipo's zonder helm ook
.
Het meest afgezien heb ik nog op de 'bane'. Je ziet bijna niet dat het bergop gaat en toch... precies dat er iemand aan je zadel hangt.
Aan de boom die tijdens de afdaling van de vierschare gewoon in het midden van de weg bleef staan: Had je me echt niet zien komen ???
Dat de tocht zwaar was bleek na heynsdale (waar de eerste lus van zes kilometer aangeduid was): iedereen die uit het bos kwam stopte even om uit te rusten aan die boerderij.
Ook de laatste 13 km heb ik slechts twee bikers tegengekomen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste 4 km rechtstreeks naar de kluis ben gereden. Aan het begin van de beklimming van de kluis stond een pijl rechtdoor maar ik ben gewoon de kluis verder opgereden (kan het zijn dat ze die berg verhoogd hebben ?
).
Mijn wagen stond beneden in het dorp. Ik zag het niet meer zitten om nog de wei naar boven te rijden. Ik was op. Het gevolg van een maand (door omstandigheden) niet te MTB'en.
Stats: maximale snelheid 54,7 / gemiddeld 16,44.
Het meest afgezien heb ik nog op de 'bane'. Je ziet bijna niet dat het bergop gaat en toch... precies dat er iemand aan je zadel hangt.
Aan de boom die tijdens de afdaling van de vierschare gewoon in het midden van de weg bleef staan: Had je me echt niet zien komen ???
Dat de tocht zwaar was bleek na heynsdale (waar de eerste lus van zes kilometer aangeduid was): iedereen die uit het bos kwam stopte even om uit te rusten aan die boerderij.
Ook de laatste 13 km heb ik slechts twee bikers tegengekomen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste 4 km rechtstreeks naar de kluis ben gereden. Aan het begin van de beklimming van de kluis stond een pijl rechtdoor maar ik ben gewoon de kluis verder opgereden (kan het zijn dat ze die berg verhoogd hebben ?
Mijn wagen stond beneden in het dorp. Ik zag het niet meer zitten om nog de wei naar boven te rijden. Ik was op. Het gevolg van een maand (door omstandigheden) niet te MTB'en.
Stats: maximale snelheid 54,7 / gemiddeld 16,44.
- Bouwerke Ed
- Mountainbiker
Post by Bouwerke Ed »
Deze voormiddag vertrokken om 10u30 samen met Jurgen en Dirk voor de 75km. Het was genieten van begin tot het einde! Zoals Veeteeteetje het zegt : dit is de mooiste tt van de streek! Formidabel,fantastisch,prachtig,af.
Proficiat aan de voltallige organisatie en zeker de parcoursbouwer. Ge moet het maar eens in elkaar steken en weer anders dan vorige editie. Na de derde bevoorrading en 55km zijn we alle drie afzonderlijk verdergereden en aangekomen. Ik had 77km bij mijn aankomst en vond het spijtig om te stoppen! Dat zal nog een week nagenieten worden! Samen nog een leuke aprés gehad, waarbij Longfellow er zich bij kwam voegen. Bepijling en bevoorradingen waren ok. Afdalingen rap nemen is geen probleem, maar veilig stoppen is voor velen een ander paar mouwen!
Nogmaals chapeau en volgend jaar komen de brugse bikers terug naar Kluisbergen. 
- the voltman
- Kerstman
Post by the voltman »
Net zoals vorig jar was deze tocht gewoonweg af, een superorganisatie waar ze me volgend jaar zeker terug zien.
Ik ging voor de 50 km maar moet door mijn eigen fout (want op bepijling niks aan te merken) op het laatste ergens gemist zijn zodat ik op de lus van 13 km zat, met als gevolg 68 km op de teller, maarja ik kan der maar deugd van gehad hebben.
Ik kan maar 1 ding zeggen aan de organisatie
en doe zo verder.
En nu met zijn allen naar ingelmunster volgende week zondag voor de 2e brigandsbikers summertour.
Greetings the voltman
Ik ging voor de 50 km maar moet door mijn eigen fout (want op bepijling niks aan te merken) op het laatste ergens gemist zijn zodat ik op de lus van 13 km zat, met als gevolg 68 km op de teller, maarja ik kan der maar deugd van gehad hebben.
Ik kan maar 1 ding zeggen aan de organisatie
en doe zo verder.
En nu met zijn allen naar ingelmunster volgende week zondag voor de 2e brigandsbikers summertour.
Greetings the voltman
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
@Triple T : de eerste splitsing was inderdaad aan de eerste bevoorrading.De 30 km moest rechts het veld in,de 50 en de 70 moesten onmiddellijk een klimmeke op (De rampe of de schans, of zoiets )
@Kluisken : wat die weide betreft op het laatst vond ik formidabel.Je kunt het zo een beetje vergelijken met de piste van Roubaix.Toen in opdraaide stond daar al een resem forumbikers en laaiend enthousiast was ik toen ik de eindmeet bereikt had en dat ik de volle pot (77 km) had gereden.
Ik voelde de pijn op het laatste in de weide niet meer,was zodanig content en de BL (of 3) smaakten,zulle
@Kluisken : wat die weide betreft op het laatst vond ik formidabel.Je kunt het zo een beetje vergelijken met de piste van Roubaix.Toen in opdraaide stond daar al een resem forumbikers en laaiend enthousiast was ik toen ik de eindmeet bereikt had en dat ik de volle pot (77 km) had gereden.
Ik voelde de pijn op het laatste in de weide niet meer,was zodanig content en de BL (of 3) smaakten,zulle