17/06/07 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Ik wist het al langer van de vorige edities???
En nu weten jullie het ook allemaal,vermoed ik??
Dit is gewoon een van de mooiste tt'en in Vlaanderen!!
De 70 gedaan,maar in't begin een beetje foto's(film) genomen,dus niet zo havy gereden!
Zodat er op het laatste nog wat"jus"in de beentjes zat,al waren die laatste
20 km voor mij ook lastig en nochthans overwegend plat te noemen!
Denk dat er veel na 50 km afgedraaid zijn naar de panorama die er volledig"door" zaten??
Parcours was dan ook niet van de poes,voor de gewone tt-mt-biker!
Enkele vettige stukken lagen er behoorlijk technisch bij en er waren ook vele technische stukken op zich!
Dit te samen met de vele hoogtemeters.....en je weet de afloop dan wel zeker?
Al bij al een overwegend goed bereidbare omloop met een paar halve-of volle mud-banden wel te verstaan!
Mits nog wat meer douches en spuitslangen,zou deze tt 10/10 krijgen van mij,nu geef ik een dikke 9!
Proficiat mannen(en vrouwen ook natuurlijk) voor deze bijzonder geslaagde editie! =D> =D> =D>
En ook proficiat aan de parcour-bouwer die er alweer in geslaagd is om enkele nieuwe stukken uit zijn hoed te toveren! =D>
tobi
Mountainbiker

Post by tobi »

:-( dat horen wij niet graag ... valpartijen ...
Kheb geen idee wien dat is en hoe het gebeurd is ...

Mijn tochtje was leuwk :-D Voor niet zalig te noemen :-P
Tochtje afgereden aan 18.4 gemiddeld :-D De 55 km :-)
Een keer platgereden #-o Khad alles bij, en tog mensen die willen helpen :-D (Waaronder veeteeteetje) tof van under !
De organisatie van den tocht verdiend wat pluimen :-D
Zijn er trouwens wat sfeerfoto's beschikbaar ?

Grtz tobi
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

vertrokken om 10.30uur
zeer mooi parcour

wat modderstroken hier en daar (stuk af drie )
maar meestal te rijden

technische afdalingen

en vele klimmen
(heb precies meer geklommen dan gedald ??)

tussen 1ste en 2 de bevoorrading
op asfaltafdaling bijna in gracht gereden
aan de sporen te zien waren er daar al enkele ingereden
stonden aan binnenkant bocht 2 mtbikers in zwart tenue

bevoorradingen lagen redelijk dicht bijeen vond ik
vanaf 3 bevoorrading nog ongeveer nog 28 km tot aan finisch

op de laatste lus van de 70 km niemand meer tegengekomen

rijtijd 4uur 30
hm ?? (meter werkte niet )
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Jadadde, deze morgen samen met Rik en SuPaH Fly vertrokken met de bedoeling beter te doen dan vorig jaar. Vorig jaar waren we 4 keer doodgegaan en we zouden al content zijn met 3 keer...

Een klein dipje gekregen na de 30 km, maar flink doorgetrapt en er weer bovenop gekomen (alhoewel :^o ) Na zo'n 37-38 kilometer is SuPaH Fly daar in een duikvlucht gegaan aan een slordige 45km per uur. Naar eigen zeggen zag hij het paaltje naderen en heeft hij maar zijn hoofd naar beneden gericht om de schok met de helm op te vangen. Voorhoofd, schouder en been een beetje in het bloed en hand flink verstuikt.

Kalmpjes terug doorgegaan. De technische lusjes boven op de Kluis aan de Vierschaar en dat erachter maar overgeslagen, want onze vriend had nog betere dagen gekend. Ondertussen ook nog een beetje technische problemen opgelost: Rik heeft twee keer zijn ketting in stukken getrapt. (Veel te veel force opgezet waarschijnlijk).

Uiteindelijk na zo'n 52 km toch de camping opgedraaid en SuPaH Fly aan de ambulance afgegeven. Dan nog de bike van een onbekende in de garage gaan zetten (voor hij werd afgevoerd naar het ziekenhuis met een ontwrichte schouder).

Jammer van het voorval, maar toch weer een prachtige tocht. We waren goed bezig (en het zag er naar uit dat we maar 2 keer zouden sterven dit jaar...) Volgend jaar beter.
Last edited by Moustache on Sun 17 Jun 2007 19:01, edited 1 time in total.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

jorgy wrote: Efkes bij een vrouwke gereden die voor de 3e keer pas reed en da ni slecht deed,enige minpunt was dat haar ventje gecrasht was en ze dit vernam bij de aankomst. Hij was weggebracht met de 100 en ze wist het effe ni meer. Iemand meer nieuws,ze waren ni van de streek.
Hoop ze nog terug te zien en hopelijk toch niet te erg. :-?
Ik heb de 100 gezien aan het einde van de off-road afdaling van de oude kwaremont,waar je weer op de grote weg komt maar niks speciaal opgemerkt.De ambulanciers waren aan het praten met iemand en op het eerste zicht niet veel aan de hand.Anderzijds als je de 100 ziet moet er wel "iets " aan de hand zijn.
Iemand meer nieuws van de organisatie?

Het parcour was "af".
En ik was blij dat de finisch na 55km in zicht was.De laatste klim naar den toren was er teveel aan.Dus daar maar te voet naar boven :oops:
De modderdoorgangen vielen goed mee mits de juiste bandenkeuze.Alleen Heynsdaele lag er opnieuw heel glibberig bij.Ik heb er daar toch een paar onderuit zien gaan,gelukkig zonder ernstige gevolgen.Ben ik blij dat we daar niet naar boven moeten rijden :-)
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

schave wrote:
Even off-topic: iemand ervaring met de TT in Ronse volgende week ? Is die even zwaar? Zwaarder? Lichter? Misschien doe ik daar dan maar de 30 km.
Voor een verslagje van vorig jaar: http://www.herders.be/verslagen/2006/0624b.html
Ik persoonlijk vind die van Ronse zeker even zwaar maar mocht ik van jou zijn,rij ietske "trager" en ga voor de 50km.Er zitten knappe technische stukken bij,altijd goed om je bike beter te leren kennen... :wink:
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Er is ook een ongeval gebeurd net voor de derde bevoorrading op de 70(75)km. Dat was een lang stuk rechtdoor die een asfaltbaan dwarste (~800m voor bevoorrading 3). Er stond een grote vrachtwagen met oplegger geparkeerd, en ik had voldoende afgeremd omdat ik de situatie wat gevaarlijk vond. Ik was een 50 meter voorbij dit kruispunt toen ik opeens een grote klap hoorde.
Onmiddellijk teruggekeerd en het was van da. Een biker had een aankomende auto te laat gezien en had alles dichtgegooid en was over zijn stuur gekatapulteerd geweest in de flank van de auto.
Resultaat: 1 biker groggy en twee oude mensen van hun melk en de rechter voordeur en stuk boven voorwiel ingedeukt (deur ging zelfs niet meer open)... en de buurman die koeltjes kwam zeggen dat dit hier regelmatig gebeurde en hij ging verder zijn auto kuisen...

Die gast had schaafwonden langs alle kanten en zijn enkel zag er niet zo best uit. Organisatie gebeld, ambulance laten komen en de politie om de zaak af te handelen. De biker kwam van Vlissingen (Holland) en zijn twee kameraden waren een stuk voorop, geen paspoort of GSM bij... (heel verstandig #-o ).
Aan de aankomst waren die twee mensen ingelicht door de organisatie en werd hun vriend teruggebracht van het ziekenhuis in Ronse. Al bij al viel het nog mee (het had echt heel wat erger kunnen zijn :roll: ), een zwaar verstuikte enkel en overal schaafwonden... en overal stijf natuurlijk.
Toch een paar weekjes out...
Raar maar waar, aan zijn bike (Cube) was er niets :-?

@ organisatie: volgende keer de gevaarlijke situatie aanduiden? [-o<
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Zo,mijn eerste editie van de On2wheels-vtt zit er ook op!!!!!
Vooraf was deze tt hier op het forum al de hemel ingeprezen en dan is het altijd afwachten en gevaarlijk of deze aan alle normen zal voldoen.
Maar om eerlijk te zijn ze mogen hem nog een heel stuk hoger of de hemel inprijzen.(The sky is the limit 8) )
Ik was van plan om de 75 te doen en aan de laatste lus ne keer te voelen hoe de beentjes en de moral waren om die laatste lus van 13 km e rnog bij te nemen.
Ik voelde mij nog goed dus waarom voor de eerste keer alles doen.Ik heb er geen moment spijt van gehad.Deze tt was qua parcours en bepijling (wat voor mij het enige is wat echt telt) TOP!!!!!! =D> =D> =D>
Veel nieuwe stukken leren kennen.Is ook wel niet een streek dat ik heel veel aandoe maar het parcours was fenomenaal fantantisch en AF!!!!! =D> =D>

Samen met een klein forumtreintje gestart en na een kleine 10 even wat netels opgeruimd en pardoes ook de beek ingevallen.Daar stond ik dan 2 meter diep.Gelukkig stond er niet veel water in en heeft Slijkcrosserke mij eruit moeten trekken.Bedankt zulle.Na 35 km moest ik de rol lossen maar ben dan op mijn eentje verdergereden.De moral was goed,zo goed zelfs dat ik na het laatste kerkhof niet in mijn voorafbestelde put ben gaan liggen.Ik dacht : ik ga er nog een jaarke mee wachten.Uiteindelijk na 77 heerlijke kilometers de beruchte weide opgereden waar ik nog even op het achterwiel reed :lol: :lol: (toch 10 cm van de grond geweest #-o #-o ) en de langverwachte afslag tegen kwam.(BL, ik was het niet vergeten,zulle 8) 8) :bounce: :bounce: )
Bedankt hiervoor aan Kluisken en Jodelatie (2 toffe gasten die we het afgelopen jaar echt hebben leren kennen. =D> =D> =D> )
Vervolgens nog een terras-aprestje gedaan op de camping met de intussen beruchte bakskes frieten.(Het begint ook een gewoonte te worden).Uiteindelijk kan ik alleen maar heel tevreden terugblikken op de mooi tt-dag.De bevoorradingen waren ook heel goed en uitgebreid en wat de rest betreft (douches,afspuitplaats,locatie) wil ik niet over oordelen.Is niet echt van belang voor mij.
Iedereen heeft er zijn beste MTB beentje voor gezet en er heel wat werk ingestopt en dat is voor mij het allerbelangrijkste.

Nogmaals een hele dikke pluim en een staande ovatie =D> =D> =D> =D> =D>
aan Jodelatie,Kluisken en alle medewerkers (On2wheelers) voor alles wat jullie vandaag en laatste weken voor ons gedaan hebben. =D> =D>
Doe zo verder.Jullie hebben met mij er in ieder geval een grote fan bijgekregen. :-) =P~

Groeten en tot ergens te velde!!!!! :P :P
schave
Mountainbiker

Post by schave »

levi wrote:
schave wrote:
Even off-topic: iemand ervaring met de TT in Ronse volgende week ? Is die even zwaar? Zwaarder? Lichter? Misschien doe ik daar dan maar de 30 km.
Voor een verslagje van vorig jaar: http://www.herders.be/verslagen/2006/0624b.html
Ik persoonlijk vind die van Ronse zeker even zwaar maar mocht ik van jou zijn,rij ietske "trager" en ga voor de 50km.Er zitten knappe technische stukken bij,altijd goed om je bike beter te leren kennen... :wink:
OK bedankt, ik zie wel hoe snel de knie recupereert en kies dan voor de 35 of 50. Ik hou je tip in het achterhoofd (alhoewel ik vandaag maar 15,5 av. had) :drunk:
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Soms moet je echt wat "geluk" hebben :één of twee seconden vroeger of later en het kan een gans ander verhaal zijn...
Zo namen we na de tweede bevoorrading de off-road afdaling richting Ronse.Kwam daar een 4x4 naar boven gereden,juist in een bocht, die gelukkig ietwat naar rechts reed waardoor we met een paar man de jeep rakelings konden passeren.Kwamen we op dat punt 2 seconden vroeger aan hadden we de auto maar opgemerkt na de bocht en zaten we er pardoes op.Aan een snelheid van 40 à 45 km/h,ik mag er niet aan denken...Afdalen is leuk en spannend maar het houd altijd risico's in.
Post Reply